Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilman sarvia ja hampaita: mikä Helsingissä asumisesta tekee niin

Vierailija
26.01.2012 |

mahtavaa? Olen itsekin joskus asunut, enkä huomaan elämänlaatuni huononneen yhtään vaikka olen asunut tuon jälkeen vaika missä muualla. Mitä minun olisi pitänyt jäädä kaipaamaan?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunki ja olen täällä syntymästäni asti asunut, samoin vanhempani syntyperäisiä helsinkiläisiä.

Miks ihmeessä ei saa olla ylpeä ja tykätä kotikaupungistaan?

En myöskään pidä yhtään huonompana esim jotain tampereella tai turussa asuvaa ihmistä.

Vierailija
22/34 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama asua missäpäin tahansa Suomea. Samat kantapubit örisijöineen löytyy niin Espoosta kuin Siilinjärveltä, ero on vain siinä että he ovat erilaisissa töissä päivällä. Kerrostalo jossain lähiössä parkkipaikka ikkunan alla on samanlainen missä vaan.

Mikä tekee viihtyisäksi minulle on se, että tämä tuntuu kodilta. Koti on siellä minne tuntee kuuluvansa ja jossa on läheiset ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

v.ttu mitä kysymyksiä. Helsinki on mun koti-kaupunki ja olen täällä syntymästäni asti asunut, samoin vanhempani syntyperäisiä helsinkiläisiä.

Miks ihmeessä ei saa olla ylpeä ja tykätä kotikaupungistaan?

En myöskään pidä yhtään huonompana esim jotain tampereella tai turussa asuvaa ihmistä.

Rakastan Helsinkiä. Usein tulee ihan runollinen olo, kun vaikka istuu kevätauringossa Tuomiokirkon portailla ja kuuntelee lokkien kirkunaa merellä; tai kun ajaa Kustaa Vaasan tietä etelään päin ja tulee mäen harjalle, josta näkyy Paavalinkirkon torni auringonlaskua vasten... ah. Kotikaupunki. En muuta täältä ikinä.

Vierailija
24/34 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis on itse voinut sen valintaan vaikuttaa.

toiset tykkää kaupungista, toiset landesta...

itse tykkään siitä, että kaikki on todella lähellä. nopeasti pääsee tekemään hyvinkin erilaisia asioita. yksi asia mistä erityisesti pidän, on että voi säilyttää anonymiteetin. kaikki ei todellakaan tiedä mitä naapurissa tapahtuu, eikä edes kiinnosta.

Vierailija
25/34 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joukkoliikenne, lasten harrastusmahdollisuudet käytännössä rajattomat, merellinen luonto...

En mä väitä, etteikö jossain muualla olisi kiva asua, mutta nää on mun mielestä Helsingin etuja. Haittapuolia on sitten keskimäärin korkeammat hinnat.

Vierailija
26/34 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnilleen kaikki, mitä täällä on. Meri, kaupunginosien tunnelma, palvelut.

Vierailija
27/34 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä ihmetyttää ne helsinkiläiset, jotka pitävät itseään parempana vain siksi, että asuvat Helsingissä. Siis Helsingissä. Kun on olemassa vaikka Lontoo ja New York ja Tokio. Ei sillä, että noissakaan paikoissa asuvat olisi parempia, mutta jos kokee olevansa maalaisia ylempänä kun asuu suurkaupungissa, niin voisi käydä ehkä vähän muuallakin maailmassa.

Vierailija
28/34 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla on näitä jotka on parempia kuin naapurikyläläiset, maahanmuuttajat jne.

Vierailija
29/34 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täällä on tosi paljon mahdollisuuksia niin töiden, opiskelun kuin harrastamisenkin suhteen. Kulttuuria jne. ihan eri tavalla kuin jossain pikkupitäjässä (ei sillä, etteikö niissäkin jotain olisi), ravintolat ja ruokakaupat korkeatasoisempia (esim. Stockan Herkku), liikkuminen julkisilla on vaivatonta ja vaikka terveyspalveluissa olisi parantamisen varaa, Helsinki sentään käyttää ostopalveluita reippaasti eikä levittele käsiään.

Itse asun täällä, koska a.) mieheni työpaikka on täällä, b.) molempien ystävät ja suku ovat täällä, c.) tämä on ainoa kunta, joka tarjoaa kunnollista kuntoutusta erityislapsellemme.

Vierailija
30/34 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä ihmetyttää ne helsinkiläiset, jotka pitävät itseään parempana vain siksi, että asuvat Helsingissä. Siis Helsingissä. Kun on olemassa vaikka Lontoo ja New York ja Tokio. Ei sillä, että noissakaan paikoissa asuvat olisi parempia, mutta jos kokee olevansa maalaisia ylempänä kun asuu suurkaupungissa, niin voisi käydä ehkä vähän muuallakin maailmassa.

Itse en ole törmännyt keneenkään.

Vierailija
31/34 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vois kuvitella asuvani Espoossa tai missään muualla. Ja olen syntynyt maalla, mutta jo nuoruusiässä muuttanut tänne. Tärkeää on tietysti että tietyt jutut on saatavilla vaikkei niitä koko ajan teekään, kaiki palvelut, keskusta, kaupat, ravintolat, kulttuurijutut. Ja toisaalta olen melkein aina asunut niin että pääsen omalta pihalta hiihtamään (joo-o, myös Hämeentiellä Vanhassakaupungissa)... Kesäillat Helsingissä ja elokuun illat keskustassa...

Vierailija
32/34 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niinkuin monilla jossain muualla.

Miksei kukaan ikinä kysy, että " miksi asut Kuopiossa/Kokemäellä/Forssassa/ Mikkelissä, mikset muuta sieltä pois, mitä ihmeellistä siellä nyt on?".

Asun siis Helsingissä, mutta en juuri ikinä käy esim. missään kulttuuritapahtumissa, koska mua ei kauheesti kiinnosta - ja jos kiinnostaiskin, niin en siltikään jaksa lähteä.

Nuorempana olis toisin, mutta nyt on nyt.

Mitä tulee siihen, että Helsinkiläiset ovat "ylimielisiä" - niin se ei pidä paikkaansa. Oikeampi tapa on sanoa sama asia toisin: Helsinkiläisillä on keskimääräistä parempi itsetunto, kuin muilla suomalaisilla. Tämä saa aikaan sen, että meitä pidetään leuhkina.

Miksi muualla asuvien on niin kovin vaikea käsittää, että Helsingissä asuvista enemmistö on jengiä, jotkaesim. käy hiihtämässä ennemmin, kuin jossain taidenäyttelyissä?

Ei täällä asuminen tarkoita jatkuvaa lattekuppi toisessa - ja Kiasman esite toisessa kädessä elämistä. Kuitenkin jostain syystä näin usein luullaan.

Aapee: mitä haet kysymykselläsi? Mitä muuta voin sanoa, kuin, että asun täällä, tää kylä on mun koti.

Vierailija
33/34 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse helsinkiläinen? En mäkään oikeasti uskonut, että ne puheet joidenkin helsinkiläisten ylimielisyydestä pitää paikkansa, mutta kun olin siellä välillä töissä ja olen kotoisin ns. maalta niin kylläpä kuulin vähättelyä. Yleensä toki suht. nuorten ja typerien ihmisten taholta.

Vierailija
34/34 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 10 vuotta sitten Helsinkiin muuttaneena olin ensimmäisen vuoden ihan äimänä, että missä ne kaikki koppavat stadilaiset oikein on kun mä en tapaa kuin mukavia ihmisiä.

t. junantuoma