Lapsi kipeänä ja mies lähti baariin
Miehellä on tänään viikon ainoa vapaapäivä. Lähti siis eilen kaverilleen illalla, olivat sopineet jo aiemmin asian. Lapsista vanhempi tuli kipeäksi ja meillä olikin yö sitten melkoista heräilyä kun vauvakin valvottaa... Ja mitä tekee mies: sammui sohvalle ja oli todella tukevassa humalassa siis, vaikka oli pitämässä "tipatonta tammikuuta". Voi että miten taas ärsyttää!!! Mulla on olo kuin yksinhuoltajalla, on ihan kuin kolme lasta vaikka lapsilisää saa vaan kahdesta.
Onko kohtalotovereita? Miten jaksatte jos/kun arjen pyöritys on täysin omalla vastuullanne? Onko jollain onnistunut muuttaa miehensä tapoja parempaan suuntaan (alkanut osallistua perhe-elämään) ja miten? Tuntuu et mä en oikeen jaksais enää tätä. Mies on ihan mukava mutta se ei riitä!
Kommentit (24)
Totta kai miehellä on oikeus vapaapäiväänsä. Ei kai maailma nyt voi seisahtua joka räkätaudista!
Ja nytkö tuo sulle valkeni? Vasta kun toinenkin lapsi näki päivänvalon.
Miehellä on tänään viikon ainoa vapaapäivä. Lähti siis eilen kaverilleen illalla, olivat sopineet jo aiemmin asian. Lapsista vanhempi tuli kipeäksi ja meillä olikin yö sitten melkoista heräilyä kun vauvakin valvottaa...
Miehellä on siis yksi vapaapäivä viikossa, sä ílmeisesti itse et ole töissä jos on vauva... mies ei missään tapauksessa ole toiminut millään tavalla kohtuuttomasti. Täytyy olla muutakin elämää kuin työ ja kotityöt. Sulla on nyt se valvottava vauva, mutta ei kai kukaan ole pakottanut lapsia hankkimaan?
No niin just. Mä en ymmärrä naisia, jotka vauvan synnyttyä yrittää kahlita miehen kotiin. Ota itsellesikin omaa aikaa, niin olette tasoissa.
kun toinen makaa sammuneena ja itse väsyneenä hoitaa lapsia.
Mutta jos teillä nyt aina ei meno ole tuollaista niin ei huolta.
Ja joskus sitä on vaan revittävä itsestä irti enemmän kun toisella on jotain muuta. Meilläkin on kaikki kolme lasta kipeenä ja minä itse, mies on työmatkalla. Ei oo vaihtoehtoja muita kuin jatkaa. Toki välillä ärsyttää että "miks just nyt" mutta kyllä tää ohi menee.
Ap kirjoitti että mies joi itsensä humalaan ja jopa sammui! Ei kai kukaan normaali, aikuinen ja jonkinlaiset tavat omaava mies juo itseään humalaan? Joku wt-teinijuntti ehkä mutta että aikuinen mies...
miehesi kanssa. Väsyneenä ja valvoneena tilanne harmittaa. Jos tämä on miehesi normi tapa viettää vapaapäiviä olisin huolestunut, mutta jos tämä oli satunnainen kerta ymmärtäisin tilanteen vaikka suututtaisikin.
Kerro miehelle mitä toivot ja kerro väsymyksestäsi, älä syytä. Mukava mies kyllä kuuntelee ja alkaa pohtia tilannetta myös sinun ja perheen näkökulmasta, asioista voi sopia ja niistä tulee puhua.
Paranemisia pikkuiselle, toivon myös että seuraavana yönä saisit nukuttua paremmin.
ja sammun sohvalle. Sitten kun kirjoitan tänne ja kerron asian niin sanotaan paskaksi äidiksi ja joku varmaan ehdottaa että multa pitäis ottaa lapset pois :-) Unohdin että tää palsta on tämmöinen ilkeilijöiden paikka. Enpä enää kirjota tänne.
Miehet siis saavat teidän mielestänne vapaasti olla "poikamiehiä" vaikka ovat naimisissa. Ok.
Ikävää käytöstä mieheltäsi. Toki jos ei ole mistään vakavammasta taudista kyse, niin mullekin on ihan ok, jos mies käy viettämässä iltaa kavereiden kanssa ja jonkun oluen ottaa. Joskus on käynnyt niin, että lapsi on sairastunut yöllä, kun mies on ollut viihteellä. Olen tällöin laittanut miehelle tekstarin, mikä tilanne kotona (ja että kaikki ok muuten), mutta molemmissa tapauksissa oletan, että mies on seuraavana aamuna siinä kunnossa, että pystyy osallistumaan ja auttamaan tarvittaessa. Vaikka olisi viihteellä, niin on kohteliasta huomioida, jos kotona sairastetaan, ettei sitten olla siinä kunnossa, että sammutaan sohvalle.
Eikä mun mielestä se, että äiti on lasten kanssa kotona ja mies työssä, oikeuta siihen, ettei huomioida toisia. Ihan työstä se lastenhoitokin menee.
Kysy "mieheltäsi" onko tuo hänen mielestään aikuisen käytöstä.
Mun mies olisi kyllä sen verran huolissaan lapsestaan ja haluaisi olla läsnä kotihommissa, ettei sille tulisi mieleenkään lähteä baariin vetämään kännejä tuollaisessa tilanteessa. Ei se kyllä kännejä vedä ikinä muutenkaan, se on jäänyt teiniaikoihin.
ja sammun sohvalle. Sitten kun kirjoitan tänne ja kerron asian niin sanotaan paskaksi äidiksi ja joku varmaan ehdottaa että multa pitäis ottaa lapset pois :-) Unohdin että tää palsta on tämmöinen ilkeilijöiden paikka. Enpä enää kirjota tänne.
Miehet siis saavat teidän mielestänne vapaasti olla "poikamiehiä" vaikka ovat naimisissa. Ok.
meinaatko sä, että miehen pitäisi linnottautua kotiin, kun naimisiin menee? Jos sä linnottaudut, niin ei kai se tarkoita sitä, että miehenkin pitäisi.
Ei kovin pahalta kuulosta, jos kerran viikossa käy viettämässä "poikamieselämää". Mielumminko katsoisit nyrpeää naamaa kotona, kun et ole päästänyt viihteelle?
Mene vetämään perseet jos siltä tuntuu! Se nyt ketään vahingoita jos välillä otat rennommin.
Minä olen myös kotona poikiemme, 1- ja 3-vuotiaat, kanssa.
Mies tekee pitkää päivää n.14 tuntia vrk:ssa.
Vapaapäivänsä haluaa nimenomaan olla perheen kanssa eikä ainakaan päissään, jos käykin kavereitaan tapaamassa.
Siinähän menee viikkolepo ihan perssiilleen, jos sen tuhisee humalassa!
Eikä meillä kumpikaan jätä toiselle yksin sairaan lapsen hoitoa!
Eli isot teinipojat jotka käyvät kavereiden kanssa "viihteellä" yötä myöten ja juovat itsensä tukevaan humalaan? Tulee mieleen joku isomman ikäeron pariskunta jossa vaimo on enemmän äitihahmo. Minkäikäiset miehet vielä jaksavat tuota yöriekkumista ja juopottelua?
kun joku on kipeenä, emme sitten mitään muuta tekisikään.
Sitäpaitsi lapsiperheessä sitä vanhempi sammuu jo parista lasillisesta univelkojen takia, joten ei siihen kännätä tarvitse.
Ja sitähän varten se ap kotona on, että hoitaa ne lapset.
että mies juo itsensä väh. kerran viikossa sammumiskuntoon. Sääli, että ihmiset eivät arvosta itseään enempää vaan tyytyvät tuollaiseen ja opettavat vielä lapsilleen, että tuollainen on suotavaa.
Ensimmäinen on se, että miehellä toki on oikeus vapaapäiviinsä ja niiden aattoiltoihin kavereineen, eikä lapsen kipeys nyt oikeasti ole mikään iso juttu joka vaikuttaisi ennalta sovitteuihin menoihin, jollei se lapsi nyt sairaalakunnossa ole.
Toinen on se, että on aika hölmöä juoda itsensä (ikinä, milloinkaan) sammumiskuntoon.
(Toisaalta esim mun mies sammuu sohvalle harva se ilta, vaikkei olisi juonut mitään. Se van tykkää pilkkiä telkkarin ääressä ja nukahtaa siis ensin sohvalle, koska mä en anna tuoda telkkaria makkariin (mä haluan kiitos nukkua ilman myöhäisillan mäiskintäaohjelmia). Kun en tiedä, onko ap:n miehen sammusmiskunto humalasta vai muusta johtuvaa, niin en mene pitämään luentoa asiasta.)
Kolmas mahdollisesti asiaan vaikuttava juttu on sitten se, että vain aivan todelliset ääliöt juovat koskaan, ikinä niin paljon, että seuraavana päivänä krapula estää normaalin elämän.
Teillä näköjään asuu sitten vain kädetön äiti, joka vaatii, että muu maailma ei hengitäkään, kun hän "toteuttaa äitiyttään"...
Rasittaa nämä miehen puolustelu-viestit tyyliin "Mies nyt tekee raskasta työtä, kyllähän miehen kuuluu saada vapaapäivänä vetää perseet ja nukkua päivän". Mites sitte suu pannaan jos äiti tekee saman? Saa kauheen ryöpyn niskaan? Kyllä se äitikin työtä tekee kun hoitaa kotona kotityöt ja YHTEISESTI hankitut lapset?
Meilläkin ukko lähti työporukan pikkujouluihin kun lapset oli sairaana. Ihan mun luvalla mutta sovittiin että juo KOHTUUDELLA, eli seuraavana päivänä olisi tolpillaan ja osallistuisi lasten hoitoon. No tuli kotiin aamuyöstä ja oli niin kännissä että kaatui portaissa. Arvatkaa vaan saiko seuraavana päivänä sängystä ylös? Kyllä vitutti. Aikuisen ihmisen pitää osata tietää rajansa ja jos on niin urpo ettei tiedä, ei pidä ottaa ollenkaan.
tuollaiset keskustelut käydään miehen kanssa ennen lasten hankkimista. Koska lapset eivät ole leluja niin niitä ei hankitä periaatteella: voi kun olisi mukavaa...
Kun ukkosi on selvä ja sinä hillitset tunteesi niin keskustele asia rauhallisesti ja asiallisesti läpi. Tee yksinkertaisia kysymyksiä ja ole itse hiljaa ja odota sitä vastausta. Sinulla täytyy olla myös oma tavoite mielessäsi, jonka tuot esille MUTTA muista että sinun tunteistasi ei kannata tässä keskustelussa puhua.
Kannattaa kokeilla!
joskus itsekin olla kännissä.. en mä kyllä sammu, mutta känniin saattaa joskus homma lipsahtaa. Taidan mennä nurkkaan ripottelemaan tuhkaa päälleni
mutta ei ole kysekään siitä, että ap olisi näin kirjoittanut. Vastauksissa on vain sanottu, että jos miehellä on yksi vapaa viikossa, saa hän viettää silloin "poikamieselämää" ja vetää pään täyteen. Kannattaa muuten mainita, kenelle kommentoi, niin vastaaminen on helpompaa.
Teillä näköjään asuu sitten vain kädetön äiti, joka vaatii, että muu maailma ei hengitäkään, kun hän "toteuttaa äitiyttään"...
Miehellä on siis yksi vapaapäivä viikossa, sä ílmeisesti itse et ole töissä jos on vauva... mies ei missään tapauksessa ole toiminut millään tavalla kohtuuttomasti. Täytyy olla muutakin elämää kuin työ ja kotityöt. Sulla on nyt se valvottava vauva, mutta ei kai kukaan ole pakottanut lapsia hankkimaan?