Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

11 päivää juomatta ja tekee mieli viiniä!!! :((((((

Vierailija
26.01.2012 |

Olen juonut aika paljon viimeisen viiden vuoden aikana. Se alkoi kun lopetin nuorimmaisen imetyksen.

En saanut töitä ja jäin lasten kanssa kotiin.

Siitä alkoi siiderin lipittäminen, aluksi meni pari-kolme siideriä päivässä.

No, sitten tässä viimeiset kaksi vuotta on mennyt kolme-neljä viinipulloa ja 10-15 siideriä viikossa.

Viimeisen kahden vuoden aikana pisin selvä jakso on ollut 4 päivää.

Nyt on menossa 11. päivä ja tekee niin sikana mieli viiniä.

Lapset on tarhassa ja mies hakee, eikä mulla ole töitä ollut vuosiin.

Elän mieheni tuloilla ja peruspäivärahalla, ihan hyvin tässä tullaan toimeen.

Aluksi meni hyvin tämä alkottomuus, mutta nyt meinaan kyllä ratketa kun ei ole mitään tekemistä.

Aika kuluu mukavammin kun juo.

En syö lääkkeitä, en ole masentunut, en ole onneton aviliitossa mutta jonkin sortin alkoholisti kai olen.

Onko kukaan muu ollut samassa jamassa?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join vähemmän kuin sinä, mutta huomasin, että alkoi tehdä mieli viinaa jo päivällä ja odotin vain lasten menemistä nukkumaan. Pari kertaa yritin niin, että olisin vain ottanut yhden tai korkeintaan kaksi annosta kerralla, mutta ei siitä oikein tullut mitään, joten lopetin kokonaan alkoholin käytön. En edes maista sitä, koska tiedän minulla olevan vaikeuksia lopettaa kun kerran aloitan.

Itse miellän itseni alkoholistiksi. En niin hirveästi viikossa juonut, mutta koska mulla oli selkeitä vaikeuksia lopettaa kun kerran olin aloittanut ja myös se, että siitä olisi voinut olla haittaa lapsille (tissuttelin kyllä aina lasten mentyä nukkumaan) ja vielä lisäksi oli se, että odotin vain milloin pääsen juomaan/tissuttelemaan eli alkoholi määräsi liikaa tunteitani ja elämääni.

Nyt hyväksyn sen, ettei alkoholi sovi minulle. Minusta ei voi koskaan tulla tavallista alkoholin käyttäjää ilman kohonnutta riskiä alkoholisoitumiseen. Siksi en juo enää lainkaan. Riski alkoholismiin on minulla ihan geeneissä kun vertaan vaikka itseäni ja miestäni alkoholin käytössä. Mieheni osaa lopettaa, viina ei hallitse häntä eikä hänen ajatuksiaan ja riippuvuussuhteen syntymiseen tarvittaisiin huomattavasti pitempi aika kuin minulla.

Vierailija
22/36 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan, kun laskee kuinka monta päivää on ollut juomatta, niin alkoholi hallitsee elämääsi.

Alkoholiriippuvuudesta irti pääseminen vaatii paljon henkistä työtä, mutta se on mahdollista.

Tärkein askel on havaita, kuinka paljon alkoholi säätelee elämääsi ja kuinka paljon sitä ajattelet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan, kun laskee kuinka monta päivää on ollut juomatta, niin alkoholi hallitsee elämääsi.

Tämä on tosi hyvä kommentti.

Ap, älä sorru ajattelemaan, miten se viinin juominen onkaan ihanaa (riippuvuutesi tuo niitä ajatuksia, mutta ne ovat valheita, jotka lähtevät sieltä viinanhimon vallanneesta mielestäsi), vaan ajattele päättäväisesti, mitä saavutat, kun ET juo. Keskity vain siihen.

Ota päämääräksesi vaikka kunnon kohotus ja laihdutus, ala harrastaa jotain liikuntaa ja hurahda siihen. Laita se kaikki raha, joka meni alkoholiin, itseesi muulla tavalla. Käy hieronnoissa ja kosmetologilla ym. Satsaa itseesi. Älä säästä sitä rahaa, sillä tarvitset sen nyt tällaiseen sijaismielihyvään, satsaa siis siihen!

Kohta voit olla äärettömän ylpeä, kun pääsit kierteestä irti. Itse lopetin tupakoinnin kolme vuotta sitten ja olen vieläkin niin hemmetin ylpeä siitä, että onnistuin! Nykyään inhottaa ajatuskin polttamisesta.

TSEMPPIÄ!

Vierailija
24/36 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele positiivisia muutoksia, viinapöhö kehossa alkaa helpottaa ja ulkonäkö parantua, kilot karisee ja jaksat paremmin.

Itsellämikin vuosien viikonloppukännäystä takana, nyt tipaton tammikuu menossa. Taidan olla vielä helmikuunkin. Paino pudonnut -5 kg!!

Vierailija
25/36 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopettaa:( (voimat loppu)

Vierailija
26/36 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aika paljon tissuttelua takana, nyt tipaton tammikuu menossa. Ja ai että kun jo sun viestin lukeminen sai tipan herahtamaan kielelle...! =D

Yllättävän helposti mennyt tämä tipattomuus, jotenkin kun siihen ei ole mahdollisuutta, niin se ei ole mielessäkään. Tiedän kyllä että helmikuussa maistuu taas, mutta sen päätöksen olen tehnyt, että uisen toistuva arki-iltatissuttelun jätän väliin. Korkeintaan 2 päivänä viikossa saa ottaa ja that's it.

Uskon, että se tulee jopa onnistumaan. Siis jotenkin juomisesta tuli tapa, kun ei muuta keksinyt, niin haki pullon viiniä tai pari olutta... Nyt kun on niin monena iltana viikonloppuisinkin keksinyt korvaavaa tekemistä tai mennyt ajoissa nukkumaan ja herännyt omia aikojaan aamulla hyvin levänneenä, niin sitä on oppinut tähän uuteen malliin. Ei tarvitse juoda, jos ei ole tekemistä!

Tsemppiä, en osaa muuta sanoa. Teet vaan sen päätöksen joka kerta kauppaan mennessäsi, että tälläkään kertaa et hae sitä siideriä. Kun aiemmin mun teki mieli illalla juomaa, vaikka olin päättänyt olla juomatta, niin se levottomuus häipyi kummasti heti klo 21, kun tiesi, ettei sitä juomaa enää mistään edes saisi...

Vierailija
27/36 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seurauksena ei tarvi eikä voi juoda enää tippaakaan.

Kannattaisiko suunnata energia siihen työnhakuun? Voin nimittäin omasta kokemuksesta vakuuttaa, että juominen ei siinä auta ja ajan myötä menevät kaikki asiat päin helvettiä.

Vierailija
28/36 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole juonut tollasia määriä mutta lopetin melkein kokonaan alkon kun aloin urheilla.

Vierailija
29/36 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku tekee lastensuojeluilmoituksen ja lapset siirretään isänsä luo asumaan (jos ei sitten hänkin ole juoppo).

Vierailija
30/36 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin alkoholin suurkuluttaja siinä mielessä, että kerran viikossa juon viiniä 1,5 pulloa eli humallun.

Kun pitää huikattoman kuukauden, se vaikein hetki on about noilla päivillä kuin sinulla juuri nyt on, ap. Sitä alkaa salakavalasti ajatella, että "tääkin on jo hyvä saavutus, ei tartte enempää...".

Paskat se mikään saavutus ole VIELÄ. Valtaosa äideistä ei juo muutenkaan kuin hyvin harvoin, sinä olet ollut selvänä vasta 1,5 viikkoa. Kyllä sä nyt tuota paremmin pärjäät!

Mieti tosiaan omaa terveyttäsi. Naisen elimistö kestää noin rankkaa juomista (käytännössä viikkoannoksesi tarkoittaa, että olet juonut melkein pullollisen viiniä joka päivä!) vain jokusen vuoden, sitten alkaa tulla alkoholihaittoja. Suolistosyöpäriski, maksakirroosia, kohonnut rintasyöpäriski, sydämen laajentuma/vajaatoimintariski...

Puhumattakaan tosiaan omasta ulkonäöstäsi. Tuo juominen näkyy ihossa ja naaman turvotuksessa - jos ei ihan vielä, niin kohta näkyy.

Ja mieti lapsiasi. Onko kiva, että äiti on aina pöhnässä? Äiti kuolee ennenaikojaan ryyppäämiseen?

Hei, sä olet tota parempi.

Nyt otat ja kehität itsellesi jotakin järkevää tekemistä. Lähdet tuvasta ulos. Järjestötoimintaa, vapaaehtoistyötä riittää enemmän kuin jaksat tehdäkään, sen kun aloitat. Tai jos olet vähän epäsosiaalinen, niin opiskele!

Ihan tähän akuuttiin viininhimoon suosittelen liikuntaa. Se kohentaa oloasi ja antaa endorfiineja ihan ilman viiniäkin. Soita jollekin kaverillesi tai vaikka sille miehellesi ja juttele mukavia hetken, niin saat ajatuksesi pois viinistä.

AA ei ole huono vaihtoehto. Toki siellä on osa paljon alkoholistimpiakin kuin sinä, mutta hei: sinä OLET alkoholin suurkäyttäjä ja kenties alkoholistikin. Mukaan vaan AA:han, niin saat tukea juomattomuudellesi.

Mietipä niinkin, että kun nyt ryyppäät pienistä rahoistasi, niin juomattomuudellasi säästät - mitä? - pari sataa euroa kuukaudessa. Palkitse itsesi kuukauden juomattomuudesta hassamalla vastaava raha johonkin oikein kivaan asiaan, siis itseäsi hemmottelemalla. Se kannustaa lisää!

Vierailija
31/36 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku tekee lastensuojeluilmoituksen ja lapset siirretään isänsä luo asumaan (jos ei sitten hänkin ole juoppo).

ap asuu miehensä kanssa, minkä aika selvästi kertoi aloituksessaan.

Vierailija
32/36 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kun olet ollut jo noin pitkään juomatta. Mietippä oikein hartaasti nyt oloasi, eikö se ole olekin hyvä itse asiassa? Ja mietippä oloasi mikä se olisi kun olisit juonut viiniä, siideriä. Pikku pöhnä ja kamala morkkis taustalla.

Kumman haluat, oikeasti?

Ala harrastamaan jotain, liikkumaan, maalaamaan, kirjoittamaan... mitä ikinä se kohdallasi olisikaan.

Palkitse itsesi jollain hyvällä (EI viinalla), siitä että olet voinut olla noin kauan juomatta! Se on hieno saavutus! Hirveesti peukkuja sinulle, ap!

Vierailija
33/36 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lenkille.

Aina kun tekee mieli juoda, vedä verkkarit jalkaan ja lähde ulos juoksemaan. Juokse viininhimosi pois.

Vierailija
34/36 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pidetään miehen kanssa tipaton tammikuu joka vuosi. Ihmeen helposti se menee, vaikka muuten juodaankin varmaan vähän liikaa. Aina pe ja la ruualla viiniä, joskus myös to/su. Aina on kuitenkin ollut 3-4 kokonaan alkoholitonta päivää viikossa.

Meillä urheillaan paljon, se auttaa vähentämään alkoholinkäyttöä. Itse olen sen verran kiireinen töissä ja harrastuksissa ja kodinhoidossa, ettei tosiaan tarvitse tylsistymiseen juoda.

Meillä ei ole kotona asuvia lapsia, mutta on huomattu, että nuoretkin tykkää enempi käydä meillä viikonloppuruualla juuri tammikuussa kun tietävät, ettei kukaan juo esim viiniä (ja saavat sitten kyydin kotiin kun kaikki on ajokunnossa).

AP:lle ehdotuksia: Keksi muuta tekemistä. Lähde ulkoilemaan, kirpputoreille shoppailemaan, taidenäyttelyyn, kirjastoon lukemaan lehtiä jne. Hanki itsellesi säännöllinen harrastus tai kaksi. Pyydä miestäsi auttamaan alkoholittomuuden pitämisessä. Ei saarnaamista, mutta kannustusta ja itsekin osallistumista (jos mies juo). Ajattele lapsiasi!!!

Vierailija
35/36 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA voi olla vähän riski, mä ainakin saisin siinä seurassa sellaisen fiiliksen, että enhän MINÄ juo ollenkaan paljoa.

Vierailija
36/36 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin on sellainen pikkutissuttelu tullut viimeisen kolmen vuoden aikana kuvioihin. Alkoholittomia päiviä on töitsä riippuen ollut ehkä vain 2-3 viikossa. Lomalla taas joka päivä.

Juomani määrät ovat kerralla ns. pieniä eli 2 pulloa olutta tai siideriä arkena ja viikonloppuna ehkä tuplat.

Silti tuo tapa tissutella on jo itselläni riippuvuutta. Nyt takana tipaton kuukausi ja ei se eka viikonloppu etenkään ollut helppo. Nyt yritän olla juomatta niin pitkään kuin jaksan. Positiivisena muuutoksena huomaan olevani jo aamuisin heti virkeämpi ja tietty pöhötys kasvoista on hävinnyt.