Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkäätkö koskaan että joudut vielä joskus muuttamaan aivan eri puolelle Suomea?

Vierailija
25.01.2012 |

Itseäni kauhistuttaisi muuttaa jonnekin Varkauteen tai Forssaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten ehkä muuttaisin, jos tänne tulisi Loviisasta paha ydinlaskeuma, mutta silloin muuttaisi muutama muukin mun kanssa sinne kauas.

Vierailija
2/23 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusamossa, ulkomailla, Espoossa, Vantaalla ja nyt kehyskunnassa. En pelkää muuttamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole mikään maailmanmatkaaja, mutta olen asunut kolmessa maassa (muutamia kuukausia vain tosin, pisin aika 10 kk) ja Suomessa neljällä eri paikkakunnalla (myös Helsingissä) ja loppujen lopuksi se elämä on kuitenkin aika samanlaista joka paikassa, jos suurin piirtein samankokoisessa kaupungissa asuu. Joten en pelkää.

Vierailija
4/23 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on ainoa paikka Suomessa missä kestän asua. Antaisin kyllä mitä vain jos mies saisi töitä jostain lämpimämmämästä maasta ja päästäisiin muuttamaan sinne.

Vierailija
5/23 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja ulkomailla kolmessa eri paikassa. Olen muttanut töiden ja opintojen perässä. Ja kerran nuorempana miehenkin.

En haluaisi pois Helsingistä, tämä tuntuu kodilta. Olisi kurjaa joutua muuttamaan muualle. Ymmärrän toki, etteivät kaikki viihdy täällä, mutta itse rakastan tätä kaupunkia.

Vierailija
6/23 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa, että joudumme (työn perässä) muuttamaan pääkaupunkiseudulle. Minne tahansa muualle muuttaminen ei pelota.

Vierailija
7/23 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on iso ero, asuuko Helsingissä vai muualla pk-seudulla, ja lisäksi asuuko Helsingin keskusta-alueella vai lähiössä. Lähiöitäkin on lisäksi moneen lähtöön.

Vierailija
8/23 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on iso ero, asuuko Helsingissä vai muualla pk-seudulla, ja lisäksi asuuko Helsingin keskusta-alueella vai lähiössä. Lähiöitäkin on lisäksi moneen lähtöön.

Vierailija
9/23 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi liikenneyhteydet: kantakaupungissa on niin hyvät liikeneyhteydet, että autoa ei tarvitse lainkaan. Esimerkiksi meillä menee asunnon ohi 5 eri ratikkalinjaa ja ainakin 10 eri bussia. Koko ajan on siis jokin liikenneväline pysäkin kohdalla. Olemme päätyneet ratkaisuun, jossa vuokraamme autoa lomareissuille ja viikonlopuiksi, huonolla säällä käytämme taksia kauppareissuilla.

Toisaalta, täältä pääsee myös kävellen helposti keskustan kauppoihin, eli ratikoitakaan ei tarvitse käyttää, jos haluaa olla ulkona. Palveluita on ympärillä mukavasti, seuraavassa korttelissa on luomuruokakauppa, toisessa Siwa ja 200 metrin päässä kolmas ruokakauppa. Kaikki kaupat, postit, kuntosalit, lääkärit ym. ovat 1-2 korttelin päässä. Lisäksi kulttuuripalvelut jne. kävelymatkan päässä, esimerkiksi kirjasto alle vartin kävelymatkan päässä. Meren rantaan pari sataa metriä.

Ainakin minulle tulee hyötyliikuntaa ihan eri tavalla kuin kauempana asuessa, kun kauppareissut ja asioinnit hoitaa kävellen. Lisäksi minusta on mukava kävellä kauniiden vanhojen talojen keskellä, nautin tästä ympäristöstä.

Ymmärrän hyvin, jos joku tykkää asua lähiössä. Meille sopii kantakaupunkiasuminen paremmin.

Vierailija
10/23 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä pääsee yleensä julkisilla helposti mihin suuntaan tahansa, jopa ilman vaihtoja.

Vierailija
11/23 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saisin ammattini puolesta töitä mistä vain, mutta miehelle ei löydy koulutusta vastaavaa työtä muualta päin Suomea kuin pääkaupunkiseudulta. Enemmän mä pelkään sitä, että joudutaan muuttamaan ulkomaille miehen töiden perässä. Toisaalta, jos lapsia ei olisi, niin voisin lähteä muille maille asustamaan vaikka saman tien!

Vierailija
12/23 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiin, Espooseen, Vantaalle, Turkuun, Tampereelle, Ouluun, Lahteen, Joensuuhun, Lappeenrantaan, Imatralle, Kouvolaan, Kotkaan ja varmaan on muitakin paikkoja, jotka ei houkuta.

Voisin muuttaa ilomielin Kökariin ja muualle Ahvenanmaalle, Porvooseen, jonnekin pikkukaupunkiin rannikolle, Salokin kelpaisi, kun olen sieltä aikanaan muualle lähtenyt. Pienelle paikkakunnalle lähtisin mielummin kuin jonnekin isoon paikkaan.

Vierailija
13/23 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukapa siihen pakottaisi. Tietysti, jos joku ydinlaskeuma tulee tms., mutta siinä on sitten jo ihan muut huolet.

Vierailija
14/23 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti joudutaan muuttamaan jossain vaiheessa eteläiseen Suomeen töiden perässä. En jaksais ajatusta, että taas on etsittävä uudet tutut ja kaverit, lasten etsittävä uudet kaverit, sukulaisia ja lastenvahteja ei ole lähellä sitäkään vähää mitä nyt jne. Mut vaihtoehto voi olla se, että olen työttömänä, eikä se oikeastaan ole mikään vaihtoehto.

Vierailija
15/23 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pk-seudulta Lapin lääniin. Tämän kamalampaa olisi enää Itä-Suomi ja joku Pudasjärvi. En usko, että alemmas enää joudun. Tästä pääsee vain parempaan.

Vierailija
16/23 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun korkeudelle. Ja luultavasti tässä joutuu vielä lappiin muuttamaan.

Mulle ei suku ja ystävät ole tärkeitä. Joten ihan sama missä asun.

Vierailija
17/23 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut samassa talossa noin 20 vuotta. Mietin välillä vaihtoehtoja. Erinäisistä syistä on käynyt mielessä muutto pienellekin paikkakunnalle. Mieluiten kuitenkin asuisin sitten kunnolla maalla kuin pikkukaupungissa. -ap.

Vierailija
18/23 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia kuntia voi haukkua joista on kokemusta.

Olen asunut neljässä kunnassa/kaupungissa, niissäkin eri osissa, osoitteita on kertynyt tusinan verran.

En usko, että muutan tästä osoitteesta enää kuin siihen viimeiseen, mutta ei koskaan pitäisi sanoa ei koskaa!

Suomi on jokapuolella Suomi, vaikka vähän kieli tai murre taislangi muuttuisi, ovat perusasiat likipiti samat jokapuolella ja kauniita sekä rumia ihmisiä, typeriä ja fiksuja ihmisiä, lapsellisia ja lapsettomia ihmisiä, eläinrakkaita jne. Kuntien ikärakenteessa ja luonnossa on vähän enempi vaihtelua!

Vierailija
19/23 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ainakin seuraavat 20 vuotta pysyä poissa, koti-ikäväni saan hoidettua aina kesälomilla.

Vierailija
20/23 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka voisi mut pakottaa muuttamaan jonnekin, minne en itse tahdo muuttaa? Vähän sama kun pelkäis mörköjä...

Mutta en tosiaan mninäkään muuttaisi Varkauteen tai Forssaan. Enkä minnekään muuallekaan.