Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotiin tuotiin mahatautisen lapsen terveet sisarukset. Ärgh!

Vierailija
25.01.2012 |

Tosi ärsyttävää. Aamulla, kun vein tyttöni hoitoon, hoitaja kertoi, että siellä on mahatautia liikkeellä. Kysyin, että onko monellakin ja sanottiin, että vain eräällä pojalla. Näin sitten tämän mahatautisen pojan pikkuveljen päiväkodissa aamupuurolla ja ihmettelin, että onkos hän terve, niin kuulemma hän on ihan oireeton. Iltapäivällä satuin lasten isän kanssa yhtä aikaa päiväkodille ja näin, että poikien isosiskokin oli ollut hoidossa, isojen puolella. Onko ihan pakko tuoda mahatautisen lapsen "terveet" sisarukset hoitoon! Suurella todennäköisyydellä he kuitenkin ovat jo tartuttavia. Nyt varmaan oksennellaan sitten viimeistään ylihuomenna meilläkin. Ja miehellä olis viikon työmatka Ruotsiin maanantaina tulossa.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitten sitä moitiskellaan kun tuodaan kolmen sairaslomapäivän jälkeen esim. yskivä lapsi päiväkotiin. Ei sitä voi yskän takia viikkoa kotona pitää ja olla pois töistä kyllä se yksi kuumeetoon päivä riittää ihan lääkärinkin mukaan ja mitä tartuttavuuteen tulee niin jos jokaista yskäisyä pelättäisiin tartuttamismielessä niin sairaspoissaolot pienten lasten vanhemmilta nousisi pilviin eikä voisi kukaan oikeastaan käydä töissä kun pitäisi lapset pitää niin usein kotona."

Ketjussa on keskitytty lähinnä vatsatautiin ja sen ehkäisyyn/tahalliseen levittämiseen. Vatsatautia levittää levittämällä virusta ympäristöönsä. Sitä esiintyy luonnollisesti runsaimmin sekä ulosteessa, että oksennuksessa.

Sittenhän ei ainakaan ikinä vanhemmat pääse töihinsä, jos lapset tuodaan jatkuvasti kipeinä hoitoon - ketju on katkeamaton...

Vierailija
22/69 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2012 klo 22:15"]

jos joku on kuitenkin kotona tämän sairaan lapsen kanssa, niin miksi eivät kaikki lapset voi olla kotona?! Tosi erikoista.

Meillä ollaan kyllä kotona aina, kun mahdollista. Jos koululainen sairastuu ja olen häntä hoitamassa, en todellakaan vie nuorempia sisaruksia päiväkotiin.. tietenkään, minähän olen kotona, joten hoidontarvetta ei ole. Eri asia olisi, jos lapsi tarvitsisi sairaalahoitoa tms. mutta jos vaan "tavallisesti" kipeä.

meillä myös pidetään "toipilaspäivä" kotona. Eli jos on maanantaina oksentanut viimeisen kerran, on lapsi vielä tiistainkin kotona. Olemme onneksi harvoin sairaana, mutta en viekään toipilasta hakemaan uusia tauteja päiväkodista. Pesemme myös kaikilta kädet heti kotiin tultuamme.

[/quote]

Jos työnantaja järjestää hoidon yhdelle lapselle, niin kenen pitäisi hoitaa ne kaksi muuta? Vanhempien palkattomastiko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän saa sanoa, että kenellä on mitäkin tautia!

Vierailija
24/69 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuka sitä sairastaa. En ole ajatellut, että se olisi kiellettyä? ap

Vierailija
25/69 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tänään terveet sisaruksensa olivat taudinkantajia? Mielenkiintoinen teoria.

Vierailija
26/69 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jääkö miehesi sillon kotiin? Koska sun periaatteella miehesi levittää työpaikallaan vatsatautia?

Vierailija
27/69 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoihan se sairastunut poika jo jonkun tartuttaakin, mutta lisäähän se nyt taudin leviämistodennäköisyyttä huimasti, jos tuodaan kaksi hyvin todennäköisesti tartuttavaa lasta hoitoon! Kun olisi voinut pitää kotona. ap

Vierailija
28/69 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syksyllä minulla ja miehellä oli yli 4 viikkoa palkatonta "sairauslomaa" tuosta syystä, mutta eipä tartutettu ketään.

Vierailija
29/69 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikkapa äiti sairastuu vatsatautiin, ja tuo lapsensa hoitoon päiväksi, mikä on täysin sallittua siinä tilanteessa. Melko varmaa on, että sairastun itse tai hoitoporukassa oleva oma lapseni sairastuu. Ja kun yksi perheestäni sairastuu, sairastuu toinen, ja kolmas, ja neljäs, ja viides... Tauti kiertää kaksi viikkoa perheenjäseneltä toiselle, jolloin hoitolapset ovat varahoitopaikoissa (jos eivät ole sairastuneet), ja minä jään ilman palkkaani. Ottaa muuten päähän joskus, oikein tosissaan.

Vierailija
30/69 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hepatiitin tai hiv:n huumeruiskusta, jonka on löytänyt; satiaisista, jotka on saanut esim yökylässä (tätähän ei kukaan uskoisi), tippurin, jonka on saanut vessanpyntyltä (todistettavasti muutama tyttö on sen näin saanut),salmonellasta, virtsatietulehduksesta, hiivatulehduksesta jne.

Minä nimittäin haluaisin ainakin varoittaa lastani leikkimästä tuollaisen lapsen kanssa, joilla olisi monta noista leviävistä taudeista.

Vierailija
31/69 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

molempien, jos on vatsatautia perheessä, mutta miksi oi miksi ne sisarukset tuotiin hoitoon! Eikö se nyt ole aika selvää, että on ihan tuntien kysymys, koska he alkavat oksennella ja ihan varmasti saattoivat tartuttaa muita. Inhoan mahatauteja! Flunssaisen lapsen sisarukset voi mun mielestä viedä hoitoon, jos ovat terveitä, mutta ei mahatautisen. ap

Vierailija
32/69 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä kerran rauhoitu! Ne ovat vaan ohi meneviä tauteja joista jokainen saa osanasa, vältteli niitä tai ei.

Vierailija
33/69 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkunhan on kuitenkin oltava kotona hoitamassa sairasta sisarusta, niin pakkoko tuoda ne potentiaaliset tartuttajat?! raivostuttavaa. ei tiedä millaista haittaa aiheuttaa muille toiminnallaan. tosi itsekästä.

Vierailija
34/69 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toive että vatsataudin ollessa kyseessä myös sisarukset pidetään kotona. Näin olen tehnyt myös omieni kohdalla päiväkoti-ikäisinä, koulu on asia erikseen. Mutta hoitaja on kyllä todella tehnyt virheen kertoessaan kenellä tauti on. Voi sanoa että on liikkeellä mutta missään nimessä ei saa puhua lasten nimillä. Sehän on selvää että lasten asioista, oli ne kuin pieniä hyvänsä, ei puhuta muille vanhemmille!

Vierailija
35/69 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hepatiitin tai hiv:n huumeruiskusta, jonka on löytänyt; satiaisista, jotka on saanut esim yökylässä (tätähän ei kukaan uskoisi), tippurin, jonka on saanut vessanpyntyltä (todistettavasti muutama tyttö on sen näin saanut),salmonellasta, virtsatietulehduksesta, hiivatulehduksesta jne.

Minä nimittäin haluaisin ainakin varoittaa lastani leikkimästä tuollaisen lapsen kanssa, joilla olisi monta noista leviävistä taudeista.

Mutta joo, olisihan sen voinut sanoa ihan, että on tautia liikkeellä, eikä kertoa, kenellä. Olen vaan tottunut kuulemaan, kuka on sairaana, kun hoitajat on sen aina oma-aloitteisesti kertoneet. Kyseessä on kohtalaisen pieni päiväkoti (30 lasta) ja vanhemmat tuntevat melkein kaikki toisensa.

ap

Vierailija
36/69 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

molempien, jos on vatsatautia perheessä, mutta miksi oi miksi ne sisarukset tuotiin hoitoon! Eikö se nyt ole aika selvää, että on ihan tuntien kysymys, koska he alkavat oksennella ja ihan varmasti saattoivat tartuttaa muita. Inhoan mahatauteja! Flunssaisen lapsen sisarukset voi mun mielestä viedä hoitoon, jos ovat terveitä, mutta ei mahatautisen. ap

Onko teidän perheen aikuiset immuuneja vatsataudeille?

Vierailija
37/69 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten jos joku palstalla tietää pienen tytön saaneen tippurin niin siitä on ehtävä rikosimoitus.Lapsi ei voi saada sukupuolitautia muutoin kuin aikuiselta hyväksikäyttäjältä.

Vierailija
38/69 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärhäkän okennustaudin sairastavan sisaret raahataan aamulla tarhaa. Ovat jo tartuttajia, mutta vielä enemmän saastuttavat ilmaa kun aloittavat iltapäivällä oksentamisen välipalapöytään. Nähty on.

Tai jos edellisenä iltana oksennettu myöhään, mutta nukkunut aamuyön ja ollut aamun ilman oksuja on jo tietysti päivähoitokuntoinen. Nähty on kun tauti jatkuukin illalla.

Vierailija
39/69 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku on kuitenkin kotona tämän sairaan lapsen kanssa, niin miksi eivät kaikki lapset voi olla kotona?! Tosi erikoista.

Meillä ollaan kyllä kotona aina, kun mahdollista. Jos koululainen sairastuu ja olen häntä hoitamassa, en todellakaan vie nuorempia sisaruksia päiväkotiin.. tietenkään, minähän olen kotona, joten hoidontarvetta ei ole. Eri asia olisi, jos lapsi tarvitsisi sairaalahoitoa tms. mutta jos vaan "tavallisesti" kipeä.

meillä myös pidetään "toipilaspäivä" kotona. Eli jos on maanantaina oksentanut viimeisen kerran, on lapsi vielä tiistainkin kotona. Olemme onneksi harvoin sairaana, mutta en viekään toipilasta hakemaan uusia tauteja päiväkodista. Pesemme myös kaikilta kädet heti kotiin tultuamme.

Vierailija
40/69 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päiväkodissa kerrotaan kuka lapsista on missäkin taudissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi