Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnyttämään ja ummetus

Vierailija
09.02.2012 |

Voi mahdotonta, kun pelottaa tämä ummetus ja synnyttäminen. Ei tule mitään! Olen joka päivä ottanut Pegorion ummetusjuomaa 2 pussia. Luumuja liotettuna puoli pussia joka päivä. Magnesiumtabletti iltaisin. Duphalac 45 millilitraa aamuisin. Ja nyt jo kolmena peräkkäisenä päivänä joutunut turvautumaan Microlax peräruiskeeseen. En saa kakattua ja verta tulee. Onko niillä osastolla kunnon aineita millä saisi mahan toimimaan? Onko jollekin annettu esimerkiksi Klyx peräruiskeita, kun nuo Microlaxit on ihan liian tehottomia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut että kahvin juominen voisi auttaa, jos sinulla yleensä tulee hätä pian kahvin jälkeen niin kokeile sitä. Ei se ainakaan haitallisempaa voi olla kuin tuo jatkuva ummetus.

Vierailija
2/22 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat kyllä halutessasi suolihuuhtelun. ja jos tuntuu tukalalta, niin se kannattaa ottaa. kuulemma helpottaa sitten myös synnytystä. muuten en osaa neuvoa, yritä vaan liikkua sen verran mitä pystyt, ja juo paljon vettä. yritä välttää kaikkea, mikä saattaa kovettaa vatsaa. jatka vaan luumujen syöntiä (ja mehun juontia), sekä tuota ulostemassaa pehmentävää lääkettä. toivottavasti auttavat! mulla auttoi vasta se, kun hoitaja sanoi, että nyt siirrytään synnäriin. siinä tuli vessahätä ;)

ja ei saa pelotella sillä synnytyksen jälkeisellä vessareissulla!! siskoni pelotteli mua siitä kauheasti, ja panttasin lähes viikon. lopulta kun oli pakko mennä, niin ihan normaalistihan se tavara tuli. (sori tästä.. :) )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kannattaa pyytää se ihan synnytyksen alkuvaiheessa. Se nimittäin tekee suppareista rajumpia (mulla ainakin) ja se on ihan hirveää istua siinä pöntöllä niissä kamalissa suppareissa kun viimeinen asia maailmassa, mitä haluaisi tehdä, on istua paikoillaan. Kyllä ponnistusvaiheessa tulee tavarat ilman sitä peräruiskettakin.

Vierailija
4/22 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskomatta? Nyt huomenna soitat neuvolaan,ei oo terveellistä tollanen:(

Mistä johtuu,että tulee tollanen ummetus?Juotko tarpeeksi ja syötkö kuituja ja liikutko. Outoa,jos muka pelkästä raskaudesta tulee..

Vierailija
5/22 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt sitä enää ota

Vierailija
6/22 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljoa naurattanut se vessassa istuminen, kun muutenkaan ei alapää ollut täysin toimintakykyinen.

Vierailija
7/22 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä maitotuotteita, lisää reilusti Duphalacia(ota myös illalla) , juo enemmän vettä ja pyydä peräruiske heti kun menet synnärille.

Vierailija
8/22 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräruiskeen voi itse itsekin rauhassa kotona, jos ei halua odottaa synnärille asti. Helpottaa heti. Suosittelen!

Vierailija
9/22 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsasta ja olin ennen synnytystä kyllä kovastikin ummella. Niin paljon, että söin ja join kaikkia mahdollisia lääkkeitä... Lopulta parhaiten taisi auttaa cashew-pähkinät. Niitä kun vetää sen 200-300g (jogurttikuorrutetut toimii myös) niin menee maha sen verran sekaisin, että jos ei olisi suolisto suostunut yhteistyöhön niin varmaan olisi korvista suihkunnut.

Mutta kannattaa tosiaan ottaa pikaisesti yhteyttä neuvolaan jos ei lääkkeet auta, sillä sä et halua suolistotukosta vieläpä ennen synnytystä. Nuo ulostetta pehmentävät peräruiskeet auttaa kyllä, jos niitä käyttää jatkuvalla syötöllä - mut raskausaikana ei ehkä uskalla laittaa parin tunnin välein.

Sairaalassa ennen synnytystä sain just tuollasen Microlaxin. En tiedä olisko ollut parempaa lääkitystä tarjolla, kun en sitten tarvinnut enää.

Vierailija
10/22 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis edelleenkään vuonna 2012 ihmiset eivät osaa hoitaa ummetusta! Voi herranjumala.

Siis nyt unohdat ne laktuloosit, ja alat ottaa sitä Movicolia/Pegorionia niin monta pussia päivässä (mieluiten kerralla), että vatsa toimii. Mitään annosmaksimiahan ei ole, 6 pussia päivässä esim 3 päivänä peräkkäin on ihan normaali annos ummetuksen laukaisemiseen, ja on siellä pakkausselostuksessakin muistaakseni mainittu. Sitten kun maha toimii, pienennät annosta.

Microlaxia voit toki käyttää, mutta eihän se mitään auta.

Klyxiä voit myös käyttää, se voi teoriassa (ei käytännössä) provosoida supistukset, mutta ilmeisesti raskaus on jo täysiaikainen, joten so what.

Homeopatialla ei ole koskaan hoidettu ummetusta eikä mitään muutakaan vaivaa maailmassa. Synnärillä EI anneta mielellään ummetuksenhoito-ohjeita, siellä ei ole sellaiseen aikaa eikä osaamista. Ja vesiperäruiskeen toki saa ennen synnytystä, mutta tukalaa voi tulla odotellessa jos et nyt tee mitään.

T. lääkäri

Vierailija
11/22 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainakin lensi kunnon varpusparvi pönttöön alkuvaiheessa, vaikka ummetuksestä raskauden aikana kärsinkin.

Vierailija
12/22 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
13/22 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2012 klo 22:59"]

Itselläni ainakin lensi kunnon varpusparvi pönttöön alkuvaiheessa, vaikka ummetuksestä raskauden aikana kärsinkin.

[/quote]

Onnellista jos noin käy. Minulla jatkui ummetus jonkin aikaa synnytyksen jälkeenkin ja kyllä oli kammottavaa sitä ummetuskakkaa punnertaa ulos kun oli väliliha melkein peräaukkoon asti tikattu (repeämä) ja ponnistaminen sai aikaan tunteet että tikit ratkeaa.

Vierailija
14/22 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ainakin neuvolaan huomenna. Se pas**minen synnytyksen jälkeen on tuskaa ja hankalaa ihan ilman ummetustakin! Saati sitten tuollasella ummetuksella!!

Vierailija
15/22 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klyxit on parempia, kokeile niitä. Tosin en ole itse niitä raskaana ollessa käyttänyt ja niiden käyttöohjeessa kehotetaan tarkistamaan sopivuus raskaana olevalle lääkäriltä - voithan soittaa synnärille ja kysyä ovatko ne ok.

Mulla ainakin ummetus loppui kertaheitolla synnytykseen. Ymmärtääkseni raskaana olevan sinnikäs ummetus johtuukin siitä suolistoa painavasta sikiöstä - joten paska lensi ihan hyvin jo pian synnytyksen jälkeen.

Vierailija
16/22 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en mä niitä usko, käytän kuitenkin Microlaxia. Pitää varmaan alkaa ottaa tuosta pullosta lisäksi vähän Laxoberonia ja todellakin toivoo, että niillä olis Klyxejä siellä osastolla.

Vierailija
17/22 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on oikeasti aika kamalaa ja synnytyksen jälkeen vielä niin paljon kamalampaa. Toivottavasti saat ennen synnytystä peräruiskeen ja kunnon tropit. Tsemiä!

Vierailija
18/22 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärillä niillä on parempi kokemus asiasta kuin neuvolassa.

Mullakin ummetus loppui kyllä heti synnytykseen.

Vierailija
19/22 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi AP parka! Sympatiat on todella sun puolellasi, jo pelkästään omien kauhukokemusteni vuoksi.

Jos sun tilanteesi on jo nyt noin tuskainen ja kauhea, mieti millainen se on synnytyksen jälkeen. Kerro nykyinen tuskasi miljoonalla ja lisää mukaan pelko paikkojen/tikkien repeämisestä ja loppumattomasta verenvuodosta.

Ota hyvä ihminen tuo ongelmasi puheeksi neuvolassa/lääkärillä. Pakko tuohon sun tilanteeseesi on joku helpotus olla!

Juo enemmän vettä, syö säännöllisesti, vain kuituja, kasviksia. Vältä valkoista jauhoa ja sokeria!

Microlaxia itsekin käytän eikä mulle ainakaan ole sanottu että se on kiellettyä: itseasiassa raskaanahan sitä saa käyttää ilman tunnontuskia!

Vierailija
20/22 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä antavat kyllä neuvoja ihan mielellään. Ei tuollaista kannata kovin pitkään katsoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi