Kauan kestää vatsan tottuminen normaaliin ruokamäärään? Alan itkeä kohta nälästä
Olen reilusti lihava. Nyt 2,5vko syönyt vähemmän. Mutta en mitenkään laihduttamalla, vaan yritän muuttaa ruokailutapojani.
Esim.
Jugurtti, leipä, kahvi maidolla
omena
saarioinen tonnikalasalaattiateria, leipä
peruna 2kpl, nakkeja 2kpl, kastike
tomaatti
juomana vichy. Leivän päällä kalkkunaleike 1kpl, oltermanni 17% 2 siivua.
Kommentit (23)
mahdollisuuden syödä yhden hedelmän tai vaikka jotain salaattia tuohon päälle? Saisit vähän lisää kasviksia ja niistä ei hirveästi ylimääräisiä kaloreita kertyisi.
Syö rasvaa ja proteiinia, pitävät nälkää pitempään. Kitudietillä et pitkälle pötki.
hitaasti vähentäminen vie tietty enemmän aikaa, mutta on sillä lailla helpompaa ettei tartte olla niin nälissään. Eli tyyliin aamiaisella vaikka 3 palaa leipää neljän sijaan, lounaalla jättää leivän kokonaan pois ja ottaa yhden perunan vähemmän jne.
Ja yhden leivän kalorit vaihtaisin proteiiniin ja noi nakit kans kanaan tms...
paljon salaattia ja kurkkua, tomaattia ja porkkanaa. Siis niin paljon, ettei ollut nälkä! Mitään fetaa, oliivia tai salaattikastiketta en laittanut ylimääräisiin salaattiannoksiin. Ei tullut kovinkaan ylimääräisiä kaloreita ja salaatti on sen verran kevyttä, ettei sillä saa mahalaukkua niin venymään.
Tsemppiä! Mulla meni ehkä pari viikkoa totutellessa uuteen syömisrytmiin. Helposti sitten paino tippui 9 kg, lähtöpaino 68kg. Nyt tyytyväinen ja olen saanut painon pysymään toivelukemissa.
Ja mitäs jos keität illalla vielä kaurapuuron veteen ripauksella suolaa?
Ruoka ei aina ole parasta mahdollista, mutta yritän opetella syömään normaaliannoksia kotiruokaa. Helpompaa tehdä yksi ruoka perheelle jota myös minä syön.
Maitotuotteita pitäisi myös lisätä? Kanaa meillä syödään usein. Salaattia on pakko alkaa syödä, koska pelkkä vesi ei minulla pidä nälän tunnetta. Ilmeisesti "pureskelu" tapa puuttuu juomisessa :)
ap
mutta suosittelisin kans enemmän proteiinia ja rasvaa. Leipiä ja perunaa vähemmälle, tilalle rahkaa, raejuustoa, kananmunaa, tonnikalaa, kanaa... Ne pitävät oikeasti paremmin nälkää.
Silloin tarvitaan usein eniten energiaa, ja hiilarit (puurot, täysjyväviljaleipä - makaroni jne) pitävät nälkää hyvin.
Joka aterialle proteiinilisää (lihaa ja rasvatonta maitoa) ja kasviksia niin paljon kuin jaksat syödä.
Itsekin olen laihduttanut 12 kiloa, ja hedelmiä täällä popsitaan:) Jos nälkä on iltaisin vielä kova, niin syön pari banaania, rasvatonta jogurttia ja vihreää teetä.
olisko tästä apua, mutta aikoinaan laihdutin (eli totutin itseäni pienempään määrään ruokaa) sillä, että terveellisen ruoan lisäksi tein aina aamuisin ison kulhollisen salaattia joka oli siis pieneksi pilkottua keräkaalia ja porkkanaa. Jos oikein herkuttelin niin sitten myös raejuustoa lisänä. Tätä siis söin normaalin ruokien lisäksi jotten olisi kuollut nälkään.... Auttoi kyllä ihan hyvin ja itse asiassa tykkäsin.
Olen reilusti lihava. Nyt 2,5vko syönyt vähemmän. Mutta en mitenkään laihduttamalla, vaan yritän muuttaa ruokailutapojani.
Esim.
Jugurtti, leipä, kahvi maidolla
omena
saarioinen tonnikalasalaattiateria, leipä
peruna 2kpl, nakkeja 2kpl, kastike
tomaattijuomana vichy. Leivän päällä kalkkunaleike 1kpl, oltermanni 17% 2 siivua.
Jogurtti jossa ei lisättyä sokeria eikä rasvaa (esim. vitalinea)
leipä, johon kevytlevite, runsaasti salaattia,kurkkua ja tomaattia
omena ja appelsiini
itsetehty iso salaatti tonnikalalla
peruna + nakit (ei kastiketta), runsaasti lämpimiä kasviksia
Ja jos toi saarioisten salaattiateria on se pikkunen punanen kippo, niin en yhtään ihmettele että on nälkä, eihän siitä oo mihinkään!
Syö keittoja, joissa runsaasti kasviksia ja vähärasvaista lihaa/kanaa/nakkeja. Laatikkoruokia, joihin vähän perunaa, paljon kasvissuikaleita, ja vähärasvaista lihaa/kanaa.
Kiitos vinkeistä. Puuroa olen yrittänyt opetella syömään huonolla menestyksellä. Maitoei myös uppoa. Rasvaa tulisi käyttää enemmän. Margariini/voi maistuu pahalle, mutta ehkä ripauksella salaatinkastiketta saisin sen tavoitteen täyttymään. Leivän tilalle varmasti nuo kasvikset toimisivat paremmin.
ap
Tutustu karppaus.info-sivuihin!
Laihdut etkä varmasti tunne nälkää. Sitäpaitsi energiasi tulee kasvamaan hurjasti.
Onnea matkaan :)
Miten olis porkkanaraaste, kukka- ja parsakaali? Kurkkaapa niiden ravintosisältö, saat oikeasti syödä tosi paljon.
Ethän ajattele syöneesi salaattia, kun on tuo tonnikakalasalaatti? Sehän on pelkkää makaronia ja kastiketta.
välipaloilla/pikkueväillä koko päivää jaksakaan. Syö hyvä ihminen kunnollisia proteiineja, unohda nakit, mieluummin sitten broiskuleike, lihaa, kalaa. Ja einekset pois, ihan turhia lisäaineita, samalla rahalla teet itse paremman salaatin.
Näitähän saa laihduttajakin syödä lähes rajattomasti!
Saa helposti pakkasestakin, jos tuntuu ettei aina jaksa väkertää tuoreista. Siis parsakaali/ kukkakaali/ porkkana- tms.
Syö nyt hyvä ihminen proteiiniakin..ei ihme, jos on nälkä! Tsemppiä!
Kummassakaan ei ole kaloreita.. no okei jos appelsiinejä kiskot kymmeniä niin sitten :D mutta täyttävät vatsaa.
Varsinkin vettä kisko väh. 2 litraa päivässä!