Suvaitsevatko Vihreät epäekologisia ihmisiä?
Siinäpä se kysymys tulikin. Eli kun Vihreät kovasti peräänkuuluttavat suvaitsevaisuutta niin suvaitsevatko he myös niitä ihmisiä, jotka ovat epäekologisia? Olisi kiva kuulla jonkun itseään vihreänä / Vihreänä pitävän vastaus tähän.
Kommentit (27)
Vähän sama kuin että sanoisi, että emme voi tehdä muiden maiden kidutustilanteille mitään, joten moralisoikaamme vain suomalaisia ihmisoikeusloukkauksia. Ja silti Amnesty onnistuu puuttumaan muidenkin maiden epäkohtiin....
Se, joka olisi oikeasti kiinnostunut maapallon tilasta eikä vain oman ylemmyyden esiintuomisesta muita moralisoimalla, olisi todellakin kiinnostunut tekemään jotakin noille massasaastuttajille muissa maissa, eikä moralisoisi koko ajan naapuriaan.
Ei se maavara, höpsö.
Vaan se älytön bensankulutus!
eihän katumaasturi kuluta juuri sen enempää kuin normaali autokaan. Dieseleitä lähes kaikki.
(Suurempi ero on kuskin kaasunkäytöllä kuin nelivedon tuomalla muutaman desin kulutuslisällä)
olen "vihervassari". Kukin tyylillään. En koskaan menisi urputtamaan kenellekään esim. autolla ajosta.
Toivon silti vihreää politiikkaa maailmaan, sillä uskon, että ihmiset saadaan toimimaan ekologisesti lainsäädännöllä ja erinäisillä valtion taholta tulevilla kannustimilla. Hienoa toki, jos yksilön teot ovat linjassa vihreiden arvojen kanssa, mutta poliittisilla päätöksillä on silti isompi merkitys.
ja on todettu että vihreissä on paljon eri sävyjä. Itse en ole mikää tosi "hippi" joka ostaa kaikki vaatteensa ja muutkin tavaransa kirppiksiltä. Olen täysin tavallinen ihminen joka yrittää tehdä oikein. En ole myöskään cityvihreä. Kuulun Vihreät yrittäjät ry:n ja Maaseutu- ja erävihreisiin. Asun kaupungissa, ajan autolla ja syön lihaa.
Ja alkuperäiseen kysymykseen on vastaus se että mielestäni ei vihreitten tarvikaan suvaita kaikkea ja kaikkia, mitä järkeä siinä olisi? Jeesuskin käänsi poskensa, mutta ei hänkään suvainnut kaikkea mitä näki ympärillään tapahtuvan.
Minulle tärkeää on tasa-arvo ja luonnonsuojelu tuleville sukupolville.
Mutta minä en suvaitse esimerkiksi sitä että maahanmuuttajat raiskaavat täällä naisia, minun puolestani saisi lähettää takaisin sinne mistä tulikin.
Meitä sanotaan suvaitsevaiston edustajiksi, mutta ei kukaan voi suvaita vaan kaikkea, silloin on jo omatkin arvot hukassa. Jotkut toki eivät suvaitse ketään muuta kuin itsensä, heitä varmasti on kaikissa puolueissa.
Mutta itsekin haluan olla ekologinen, mutta ihmettelen, miksi nämä vihreät eivät ole normaaleja ihmisiä vain jotakin ihmeen hippejä ja pervoja? Voisimme perustaa uuden puolueen: ekologiset-normaalit.
ajaa vaan 5000 km vuodessa ja tavallisella autolla ajava 20 000 km vuodessa? Pakkohan tuossa on ne km-määrätkin huomioida eikä pelkkää auton kulutusta, vai?
Sama ilmiö kuin että puhutaan esim. suihkussa käynnistä ja siitä, että pitäisi käydä mahdollisimman nopeasti. Entä, jos joku käy suihkussa vain 3 kertaa viikossa? Eikö hän voi silloin käyttää vettä kaksi kertaa kauemmin kuin se, joka käy suihkussa joka päivä?