Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nolo vaiva, aikuisen

Vierailija
25.01.2012 |

Yökastelu kyseessä. Olen 32 v enkä tähän mennessä ole ikinä kastellut sänkyä, kunnes kolme viikkoa sitten eka kerta ja viime yö taas:( mistä ihmeestä voi olla kyse? Lääkäriin toki olen menossa, kunhan vaan itekseni ihmettelen.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeastikin oli kova pissahätä, näin unta, että menin pytylle ja pissasin ja samalla myös lirahti hieman pedille pissaa, havahduin kyllä heti ja menin äkkiä vessaan! Olisiko kyse tästä ap? Vai kastelitko oikein kunnolla sänkysi?

Itse olen abso, ja kaikin puolin terve, silti sattui tuollainen "hassu" juttu

Vierailija
42/57 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa kastellut sänkysi. Suosittelen lääkäriä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aamulla herätessä huomannut minkäänlaisia muita oireita, esim. kipua lihaksissa? Tai oletko unissasi purrut kieleen tai muuta sellaista? Virtsan meno alle öisin voi johtua nimittäin esim. unenaikaisesta epilepsiakohtauksesta---> jotka eivät kaikki ole rankkoja kouristuskohtauksia vaan voivat esiintyä lievempinäkin ja juuri esim. virtsanmenona alle. Suosittelen ottamaan yhteyttä lääkäriin lisätutkimusten tekemiseksi.

Vierailija
44/57 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänky kastui ihan kunnolla, en herännyt siihen vaan mun mies herätti ja kaikki oli ihan märkänä. Toisellakaan kerralla en herännyt mutta nyt sänky ei kastunut niin pahasti kuin eka kerralla. Mäkin ajattelin ensin että oon nähnyt unta pissaamisesta mutta nyt en enää usko oikein siihen. Aina ennen olen herännyt pissa hätään öisin. Ap

Vierailija
45/57 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin ja pyydä hormonikokeet muitten peruslabrojen lisäksi.

Vierailija
46/57 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole huomannut mitään kieleen puremistä tai kipua lihaksissa herättyäni. Tosin ms tautia mulla on epäilty, pari vuotta sitten kuvattiin pää mutta kun se oli puhdas niin tutkimukset lopetettiin siihen. Ap

Vierailija
47/57 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista :) lisääkin voi kirjoittaa. Ap

Vierailija
48/57 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran nostaa tätä jos joku haluu kertoo vielä jotain

Vierailija
49/57 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nin siihen on ollut varmasti jokin syy. Ja kyllä minä lähtisin etsimään tämän oireen syytä tuolla taustalla neurolgiseltä puolelta. Tietysti vti ja diabetes suljetaan ensin pois.

Vierailija
50/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut tulokset..?

Vierailija
51/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka sinne lääkäriin just ei pääse, niin taudit eivät "etene nopeasti" migreeni kai ei ollenkaan ja ms-tautikaan ei nyt kuukaudessa ehdi niin paljon muuttua.

Että ei ole niinko syöpä tai tulehduksen, jotka voi kuukaudessa ehtiä vaikka mihin!!

Vierailija
52/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tuloksethan saa heti ja toisia joutuu odottelemaan pari päivää.

Vierailija
53/57 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ennen aika usein näköhäiriöitä, muistihäiriöitä, puhuminen välillä hankalaa, tavarat tippuivat käsistä, heikotusta ja väsymystä jne (itse epäilin jo ms tautia mutta en tohtinut mennä lääkäriin). Yllättäen MSAS-analyysissä (huuhaa hoitoihin luettava juttu) löytyi voimakas peruna ja maitoallergia + muita pienempiä allergiajuttuja. Olin jo ennen tuota testiä epäillyt allergioita joillekkin yksittäisille jutuille kuten tomaatti ja paprika. Aina esim. paprikan syönnin jälkeen tuli voimaton ja kurja olo vähäksi aikaa. Olo parani huomattavasti ruokavaliolla ja kun sitten olen muutaman kerran syönyt perunoita tai perunaa sisältäviä tuotteita on minulle tullut taas tosi voimakkaasti näköhäiriöitä, huimausta, väsymystä, raajat ovat kuin maitohapoilla jne. Maidosta ei tule niin voimakkaita oireita ja sitä voin satunnaisesti käyttää esim. juustoina. Minun lapsistani kahdella tietyt ruoka-aineet saavat aikaan pissanpidätyskyvyn menetyksen. Tätä on testattu tosi moneen kertaan ja aina toisella menee ruista syötyään pissat housuun vaikka ei vielä itse tajua että nyt vois näin käydä (ja muulloin pysyy hyvin kuivana). Toisella taas sipuli isompina määrinä vie pidätyskyvyn. Eli seuraappa ap onko ruokvaliolla vaikutusta tilanteeseesi. Ja tietty menet lääkäriin jne mutta ruokavalion vaikutusta voit seurailla lääkäriin pääsyä odotellessasi.

ms-diagnoosi, mutta myös minulla ruokavalio vaikuttaa oireiluun.

Minulla oirekuvaa pahentaa punainen liha ja maitotuotteet. Sen jälkeen kun jätin ne pois ruokavaliosta pääsin myös eroon pitkään jatkuneesta puutumisesta (olin vyötäröstä alaspäin lähes kokonaan puuduksissa useiden kuukausien ajan).

Siitä puutumisesta pääsin eroon ruokavaliomuutoksella, ja pahenemisvaiheet jäivät lähes kokonaan pois kun aloitin pistoslääkityksen.

Pistoslääkitystä olen käyttänyt 5 vuotta, ja sinä aikana olen ollut käytännössä oireeton.

Monilta muilta ms-ihmisiltä myös kuullut ruokavalion merkityksestä. Se mikä kenellekin auttaa näyttää ainakin minun otannallani olevan hyvin yksilöllistä. Siksi en markkinoi omaa ruokavaliotani kenellekään. Varsinkin kun lihaa ja maitotuotteita ei ihan noin vain kannata pois jättää, vaan koko ruokavalio täytyy miettiä uusiksi että saisi riittävästi mm. proteiinia ja kalsiumia.

Tsemppiä ap. Toivottavasti pääset oireistasi eroon :)

Vierailija
54/57 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko mitään uutta? :)

Vierailija
55/57 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli lähinnä mieleen virtsatietulehdus tai MS-tauti joka vaikuttaa juuri suolen- ja virtsarakon lihaksiin.

Vierailija
56/57 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna lääkäri,nyt tuo oikea jalka on heikompi, varsinki jos istun ja nousen ylös niin tuntuu että menis alta. hetken kestää ja sitten on parempi, mutta ihmeen kankeen tuntuinen on..ap

Vierailija
57/57 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna lääkäri,nyt tuo oikea jalka on heikompi, varsinki jos istun ja nousen ylös niin tuntuu että menis alta. hetken kestää ja sitten on parempi, mutta ihmeen kankeen tuntuinen on..ap

Googlaapa cauda oireet tai cauda equina yms. Tuli mieleen tuosta selkävaivasta. EI sulla niin dramaattiselta kuulosta mutta jotain sen suuntaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme