mitä sanoa miehelle, että hänen on pakko laihtua !
Minua ahistaa mieheni ylilihavuus. Kymmenen vuotta sitten kun ensimmäistä kertaa tavattiin hän painoi 70 kg (174 cm) ja nyt hän painaa jo 92 kg ! Jojottelu diettejä hän on kokeillut. Tälläkin hetkellä on dietillä mutta tuloksia ei ole tullut. Tekisi mieli lukita jääkaappi ja laittaa ukko pakolla joka päivä juoksulenkille ja vaikka kuntosalille. Mies ei viitsi yhtään kuntoilla. Itse en jaksa ymmärtää tuollaista : ( Itse olen aina ollut hoikka ja harrastanut liikuntaa. Ja olis se ilo silmällekin jos mies laihduttais itsensä hoikemmaksi eikä sängyssä tapais vain lihavaa pallomahaista ukkoa ! Kenties läskiverotus suomessa vähentäis lihavuutta kun järkipuhe ei mene perille !!!
Kommentit (16)
tossa tilanteessa jos miehellä ylipainoa 30-40kg että kävis vieraissa? Mun miehellä kanssa reilusti ylipainoa ja reissaa jatkuvasti työkseen ja työ/reissukavereina paljon naisia.
Välillä tulee mietittyä mitä se reissuillaan touhuaa, mutta saiskos se edes ketään muijaa ton kokoisena?
mun ex petti, vaikka painoi 140kg.
Ihan selvästi itsekin ymmärtää tilanteen kun kerran dieetillä on.
Jos haluat kannustaa häntä, ohjaa vaikka ravitsemusterapeutin vastaanotolle. Sieltä hän saisi hyviä ohjeita painonhallintaan.
Voisit myös lähteä hänen kanssaan kuntosalille yhdessä. Osta hänelle vaikka jäsenyys, niin ei kehtaa olla lähtemättä :)
Menette yhdessä lenkille ja jätätte kaikki herkut ostamatta. Jos sun ei tarvitse laihduttaa, niin kuntoile sitten muuten vaan. Mun mies on 187cm/105kg ja pidän häntä kyllä ihan hyvännäköisenä ja seksikkäänä edelleen, ei tarvitsisi sen takia laihduttaa. Mutta olen huolissani painon ja vähäisen liikkumisen tuomista terveysongelmista ja siksi yritän patistella miestä liikkumaan. Itselläni on myös viitisen raskauskiloa tiputettavana.
Meillä ei auttanut vihjailut. Oli pakko lopulta sanoa miehelle suoraan että "nyt olisi aika sun laihduttaa". Kyllä se vähän siitä loukkaantui, mutta kun selitin että mä haluan että se pysyy terveenä ja jaksaa lapsienkin takia niin ymmärsi pointin.
Ei siinä mitään, ruvettiin yhdessä funtsimaan mitä tehdä esim. ruuaksi, sellaista mikä ei pahemmin lihota, mutta on terveellistä ja ravitsevaa, napostelut pois ja töihinkin rupesi ottamaan eväät mukaan, kun ennen kävi aina ravintolassa syömässä.
Lisäksi ruvettiin yhdessä käymään lenkeillä ja pyöräilemässä, sekä mies rupesi taas harrastamaan kaveriensa kanssa.
Ei siinä kauan mennyt kun rupesi jo tulos näkymään ja siitä sai mies lisää intoa laihduttamiseen mutta itsekin totesi että parasta on kun huomaa miten oma olo on kohentunut.
Aina puhutaan että vaimot lihoaa ja se miestä ärsyttää, mutta toisinkin päin voi tosiaan olla ja mun mielestä puolisolla on oikeus siitä sanoa.
vois kokeilla kannustavampaa menetelmää? Eli puhut miehesi kanssa ihan sillai fiksusti, ja sovitte että ostatte vain terveellisiä ruokia jääkaappiin ja että hän lähtee esim. sun mukaan lenkille jne.
ja on 182cm pitkä. Itse ei ota ylipainostaan mitään ongelmia, on tyytyväinen kun on 1,5vuodesa laihtunut 2kg. Just oli lääkäritarkastuksessa ja käskettiin laihtua vähintään 20kg, mutta ukko vaan naureskeli lääkärin kommenteille.
Mulle aina huomauttelee, että voisit vähän katsoa mitä syöt tai kohta sulla samanlainen vatsa kuin mutsillas. Mulla painoa 70kg ja pituutta 173cm, myönnän että pömppömahaa löytyy, mutta mun ukko on viimeinen jonka sitä kannattaa alkaa arvostelemaan.
kohtalotovereita ollaan. Itse en muuta keksiny, kun alotin tiputtaa viis raskauskiloa, herkut pois kotoa ja liikkumaan, vaan siks, että se ihrapallo tajuais itsekin alottaa. juu-u, tollanen 165cm ja 90+ kg.... yyyyök. ei tajuu, mussuttaa törkeesti vaan sipsejä nenän edessä... hohhoijaa..
ongelma on kuule just siinä, että itse syön terveellisesti, paljon kasviksia vähemmän lihaa. Herkkuja en paljon syö, kylässä voin syödä pullan kahvin kanssa mutta muuten todella harvoin. En ole koskaan harrastanut mitään naposteluja. Itse juoksen, talvella hiihdän ja käyn zumbassa. En voisi elää ilman liikuntaa, liikunnasta saa voimaa ja hyvänolon. Itselläni raskauskilot lähtivät alle kuukaudessa ilman laihdutusta.
aika vaikea sitä toista on laihdutuskuurille määrätä. paino on kuitenkin todella henkilökohtainen asia. ehkä kannustava asenne ja terveellinen ruoka auttaisivat? tai se että kertoo että on toisesta huolissaan - haluaisi lisää vuosia hänen kanssaan.
mutta kyllä se painonhallinta on sellainen asia, että pitää lähteä ihmisestä itsestään.
tossa tilanteessa jos miehellä ylipainoa 30-40kg että kävis vieraissa? Mun miehellä kanssa reilusti ylipainoa ja reissaa jatkuvasti työkseen ja työ/reissukavereina paljon naisia.
Välillä tulee mietittyä mitä se reissuillaan touhuaa, mutta saiskos se edes ketään muijaa ton kokoisena?
mä taidan sanoa miehelleni, että eroan jos ei halua laihtua!! oikeasti mua hävettää nykyään liikkua mieheni kanssa julkisella paikalla.
Varsinkin, kun aina lupailee aloittaa huomenna tai maanantaina. Sitten suuttuu, kun kysyy "Ettetkö aloitakaan tänään kuntoilua"...
Meillä 170cm ja lähentelee 100kg... 6 vuotta sitten 70kg... Eikä mua niin häiritsisi se ylipaino jos saisin olla sen kanssa normaalisti...vapaasti... ei aina tarvis miettiä mihin saa ja mihin ei saa koskea/katsoa.
Toiveet korkealla, koska selkeesti sitä itseään ylipaino ärsyttää ja häiritsee.
seksiä niin paljon kuin nyt haluan (tosin uskon, että jos mies lihoisi paljon, niin halut vähenisi), niin ilmottaisin miehelle, että muutan sohvalle. Takaisin petiin voin palata, kun on laihtunut.
ap olisi mies ja kyseessä naisen ylipaino, kaikki sanoisivat, että senkin sika, eihän se ole lihonut kuin 20 kiloa, mene huoriin jos kerran laihuus on ainoa mikä naisessa kiinnostaa jne...
Mies oli kerryttänyt ylipainoa itseensä tuollaiset 30kg. Olin ihan tuskissani koska itsellenikään se painon pitäminen hallinnassa ei ole ollut helppoa ja toisen jatkuva yllyttäminen "syötäiskö sitä ja tätä" on ollut tuskallista.
Aikani pähkäiltyäni aloin kokeilla vihjailun sijaan positiivista lähestymistapaa. Itse karppaan, mutta en ole koskaan käskenyt miestäni noudattamaan sitä.
Aloin kehumaan miestäni, liehittelin (osaan esittää, ei ollut helppoa!!!), keimailin ja taputtelin hänen löllöjään. Kehuin kuinka hän onkin ihana iso mies ja aloin tekemään juttuja hänelle. Jonkin ajan kuluttua kun mieheni oli silminnähden iloisempi kaikesta saamastaan huomiosta ja viikkojen "onnellisuudesta" hän alkoi KYSELEMÄÄN KARPPAUKSEN PERUSAJATUKSISTA! Kerroin niistä ja hän innostui siitä niin että alkoi karppaamaan ihan omaehtoisesti! 8D
Painoa on tippunut jo paljon, uskoisin että kesään mennessä jo normaalin rajoissa! Minä kehun ja ylistän ja hän nauttii minusta ja itsestään hurjasti.
terv- rinkelinkiero vaimo