Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mun pitää siis kai tyytyä olemaan ummetuspotilas

Vierailija
25.01.2012 |

olen kokeillut jo niin paljon ja mitään parannusta ei tule

tällä hetkellä syön joka aamu kaurapuuroa, jossa joko leseitä tai pellavansiemenrouhetta

tätä ennen otan levolacia tyhjään vatsaan

juon vettä ja liikun

on kokeiltu luumut, syön paljon kasviksia ja kaikki leipä mitä syön on kuiturikasta

kai se on vaan sopeuduttava

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitu tukkii suolen. Ulostetta on kyllä vaikka toiselle jakaa, mutta ulos sitä ei saa. Ruoista kannattaa kokeilla vesimeloa tyhjään mahaan, kiiviä, mangoa ja päärynää. Liika maito kovettaa samoin liika peruna. Pellavansiemen tukkii vaan lisää. Ja laxoberonia ei kukaan gastroenterologi suosittele, koska suolisto tottuu siihen. Laxoberon ei missään tapauksessa ole suositelta. Lisäksi voi kokeilla syödä pähkinöitä ja luumuja. Juotavaksi luumunektaria. Kun syö pieniä aterioita usein, vatsa toimii paremmin. Yksi magnesiumtabletti kannattaa ottaa iltaisin, koska se auttaa vatsan toimintaa. Parhaiten auttaa magnesiumsitraatti. Aamulla voi ottaa Levolacia 45 millilitraa tyhjään mahaan sekoitettuna lasilliseen vettä. Jos tuote tekee liikaa ilmavaivoja kannattaa jättää ottamatta. Sitten kannattaa lisätä jokin makrogoli valmiste listalle. Esimerkiksi juo kaksi pussia Pegorionia joka päivä. Ja sitä pegorionia on käytettävä joka päivä tai taas on tukossa. Jos näistä hoidoista huolimatta on tukossa niin tarvittaessa Microlax peräruiske.

Vierailija
2/45 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fruktolax

saa luontaistuotekaupoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ummetuspotilas. Lapsuudesta asti olen vaivasta kärsinyt, samoin äitini ja nyt näyttää siltä, että myös tyttäreni.

Ei tämä tosin kauheasti elämää vaikeuta, lapsi joutuu juoda mallasuutetta päivittäin, mutta mulle riittää lääke tai luumusatsi kerran viikossa. En ole edes ajatellut, että tästä voisi päästä kokonaan eroon jollain lääkekuureilla tms. Pitäiskin ihan tutustua lapsen takia asiaan...

Vierailija
4/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea kokeiltu ja lääkärissä käynnit olleet yhtä tyhjän kannsa. Kai se pitää vain olla ummessa loppuelämä, kun joillain kuulemma vain elimistö kuivuu ja thats it.

Vierailija
5/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täälläkin! Helpottavaa lukea, että kohtalotovereita löytyy!

Vaikka kuinka eläisin terveellisesti (syön kuituja, liikun paljon, juon vettä, en syö juurikaan lihaa jne), mun ruoansulatuselimistöni on vaan keskimääräistä omituisempi tapaus.

Olen kärsinyt ummetuksesta ja hitaasta suolesta koko elämäni, ihan lapsuudesta asti. Muistelen että ala- ja yläasteikäisenäkin ulostin max. kerran viikossa, monesti väli oli vieläkin suurempi. Voitte kuvitella sitä massan määrää, joka kasvavassa iässä olevan lapsen suoleen pakkautui! Suorastaan pelkäsin vessassa käyntiä silloin harvoin, kun vihdoin elimistö ilmoitti että olisi aika käydä. Verta, kipeitä haavaumia ja nyt aikuisiässä myös pukamia olen joutunut sietämään.

Jossakin vaiheessa löysin sitten apteekista ostettavat ulostelääkkeet, sekä suun kautta otettavat että peräpuikot jne. ja ne ovat helpottaneet & parantaneet elämäni laatua kaikista eniten. Vaihtelen ja testailen tuotteita. Itselleni ei sovi esim. laxoberon tai levolac ollenkaan: tulee vaan tosi etova, huono olo ja hirveät ilmavaivat!), pienoisperäruiskeita taas löytyy lääkekaapistani aina. Joskus vatsa jopa toimii jonkin aikaa ihan normaalisti, kunnes taas pitää avustaa.

Vierailija
6/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliiviöljyä ruokalusikallinen joka ilta ja lasi vettä, aamulla toimii. Jos oikein jumissa ota toinen lusikallinen aamulla. Ei tarvi lääkkeitä ostaa ja terveellistä.

Vierailija
7/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen myös, että pyydät lääkäriltä Movicol reseptin. Meillä tytär käytti Movicol junioria viitisen vuotta. On turvallisempi lääke pitkäaikaiseen käyttöön. Levolac on siinä mielessä turha jos suoli ei toimi oikein. Se vain lisää ulostemassaa laiskasti toimivaan suoleen. Laxoberon taas laittaa suolen toimimaan MUTTA ei sovi kuin lyhytaikaiseen käyttöön, koska suoli voi tottua ko lääkeaineeseen ja lopettaa sen vähäisenkin toimintansa..

Vierailija
8/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee piereskelemään tonne suoli 24 palstalle.

menipä tytöllä jutu vituksi, selvää lesotusta tän tytön jutut, on korkeintaan nähnyt uutisista juttua......

Vierailija
9/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvin ja röökin jälkeen suoli toimii.

vitsi.

i feel sorry for you. mun äitillä on aina ollu suolen kans ongelmia ja se on aina viikon kohokohta, ku se menee kakalle :)

Vierailija
10/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen todennut sekä lapsen että omalla kohdalla että isot määrät kuituja tuntuu vain tukkivan suolta. Siis että jos on joku päivä jolloin kuitupitoista tulee tavallista enemmän, niin seuraavana päivänä ollaan ummella. Tämä on toki vastoin kaikkea mahdollista suolentoimintatietoa, pelkkä oma arjen havainto, mutta pitkäaikainen sellainen. Toki kuitua pitää saada mutta kohtuus kaikessa. Mutta en tietysti tiedä mitä määriä aloittaja kuitupitoista ruokaa syö, ja minkä verran muuta.

Vierailija
11/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella oli pitkään ummetusta. Hoidettiinkin esim. Movicolilla, joka on kyllä tehokas. Mutta eihän se ole kiva käyttää pidemmän päälle. Lapsella myös laktoosi-intoleranssi, joten laktoosittomat tuotteet oli käytössä.

Päädyttiin vielä testaamaan maidotonta ruokavaliota ja suoli alkoikin toimimaan. Maitotuotteet voivat siis todellakin ummettaa, joten kokeilisit olla esim 1-2kk maidottomalla. Korvaa esim Alpro-tuotteilla, ne ovat hyvänmakuisiakin (kaurajutut maistuu ihan kuralta).

Vierailija
12/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kakka rupesi kulkemaan ihan toisella lailla.

Vierailija
13/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jä hän painotti että pellavansiemeniä ei tulisi käyttää säännöllisesti, ja pellavansiemenrouhetta ei lainkaan, niissä on paljon toksisia aineita jotka imeytyy elimistöön (eviran sivuilta löytyy tietoa). Luumuakin saisi käyttää vain 2-3xvko, muuten elimistö tottuu siihen , eikä apua ole. Ja neste on tosi tärkeää.

Vierailija
14/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laxoberon, ilman reseptiä. Normalisoi vatsan toiminnan, ei siis ole varsinainen ulostuslääke, joka aiheuttaa "syösyreaktion".

Kärsin itse aikanani todella pahasta ummetuksesta, oikeista syömisistä ja juomisista ym. huolimatta vatsa saattoi olla toimimatta jopa 2 viikkoa. Kamalaa, muistan vieläkin kuinka tuntui että tulen hulluksi. Mikään kokeilemani lääke/kuituvalmiste tm. ei auttanut (kuituvalmisteet lähinnä pahensivat asiaa, kun suolessa oli sitten sitäkin enemmän ja sitäkin tiiviimpää tavaraa).

Lääkäri suositteli Laxoberonia ja antoi luvan käyttää pidempäänkin (toisin kuin esim. peräpuikkoja, jotka ovat vain tilapäiseen käyttöön ja saattavat pidempään käytettynä ymmärtääkseni pahentaa asiaa). Käytin useamman kuukauden päivittäin ja vaiva poistui hiljalleen.

Nykyään ei ole ongelmia asian kanssa. Kannattaa todella kokeilla! Ja juo PALJON vettä, ainakin 2,5 l päivässä.

Vierailija
15/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua ennen kuin vastasin, ja Laxoberoniahan oli sitten jo suositeltukin. No mutta, on selvästi todella hyvä apu :) t.38

Vierailija
16/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei valitettavasti osata hoitaa kilpirauhasvaivoja ollenkaan. Yleensä seurataan vain TSH:ta ja ehkä T4:aa, mutta nämä voivat näyttää normaaleilta, kun kaikkien neljän T:n suhteet ovat metsässä.

SAnoinpahan vaan, vaikka Suomessa et tähän apua saa. Oma-apuna voit koettaa lisäravintetam, joista tärkeimpänä magnesium ja seleeni, jodi ja d-vitamiini. Kaikia näitä paitsi jodia tarvitaan paljon enemmän ja paeremmin imeytyvässä muodossa kuin yhdestä multitabsista saa.

Vierailija
17/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorempana ummetusta. Kävin lääkärissä, joka sanoi vain että "juo vettä". Seuraavan kerran lääkäri oli sitä mieltä, etten syö tarpeeksi kuituja ja liikaa herkkuja. Se oli omituista, koska söin mielestäni todella vähän herkkuja, ainakin kavereihin verrattuna. Söin jotain lääkekuureja, muistaakseni Duphalaccia ja jotain muuta. En enää muista tarkkaan, kun siitä on melkein 10 vuotta aikaa. Kolmannella kerralla nuori, mietteliäs lääkäri keksi, että syön ehkä liikaa kuituja ja kehotti jättämään ruisleivän pois. Siinä vaiheessa minulla oli ummetuksen lisäksi vihlovia kipuja vatsassa. Jätin ruisleivän ja muunkin leivän pois ja vatsa alkoi toimimaan normaalisti. Myöhemmin lisäsin leivän ruokavalioon, myös ruisleivän. Olin kuitenkin tarkka tuoteselosteen suhteen. Ennen pitkää huomasin, että leivässä ei saa olla ruismallasta oli se sitten valkoista tai tummaa. En lopultakaan tiedä onko ongelmallinen aines todella ruismallas vai jokin lisäaine, jota aina esiintyy leivässä ruismallaksen kanssa. Nykyään voin syödä kaikkea, jopa herkkuja kohtuullisesti. Voin juoda alkoholia ja kahvia. Vettä ei tarvitse olla jatkuvasti ryystämässä.

On todella vaikea keksiä mikä ummetusta aiheuttaa. Se voi olla jokin yksittäinen lisäaine tai eri aineiden yhdistelmä. Oireetkin ilmaantuvat aina vasta päivän pari ruoka-aineen käytöstä. Ja jos ne eivät välillä edes helpota, niin tosi vaikea on tietää. En tiedä onko tästä mitään apua, mutta kannattaa lukea aika tarkkaan tuoteselosteet, syödä mahdollisimman yksinkertaisesti, välttää lisäaineita (vaikka nyt kovasti väitetään, ettei niistä mitään haittaa ole) ja yrittää vain keksiä mistä kiikastaa. Toivottavasti keksit mikä ongelman aiheuttaa.

Vierailija
18/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa apteekista. Otat kolme kertaa päivässä. Toimii ainakin mulla.

Vierailija
19/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen nukkumaan menoa esim. lasillinen vettä. Unen kestohan on pääsääntöisesti 6-10 h (riippuen ihmisestä) ja tuona aikana on suoli ns. kuivana, jollei tuota iltavettä juo. On auttanut ihmeesti!

Vierailija
20/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leivot vaikka sämpylöitä, niin käytä tätä, on erittäin kuitupitoista. Pussin kyljessä on käyttöohjeet.

http://www.erimenu.fi/tuote/Oriola%20Oy%20Reformi/Fibrex%20400g%20Soker…

t. 42

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme