Tyhmä kysymys lapsenhoidosta
Tuttavan teini tulee hoitaa meidän 9 kk ikäistä vauvaa illaksi. Miten olisi hyvätapaista, pitäiskö mun hankkia tytölle jotain ruokaa illaksi syötäväksi? Vai riittäiskö että annan lounassetelin käteen ja sanon että kun tulee niin tuo itse jotain mukanaan? Tyttö siis tulee tutustumaan vauvaan paria päivää etukäteen. Mitä muuten olete maksaneet sellaisesta 3-4 tunnin hoitamisesta?
Kommentit (10)
ja korvaus 20-25 €?
ainakin 50 € antaisin minä
ja yleensä on tapana syöttää hoitaja ja korvata kyyti
Ruuasta: mua epäilyttää tehdä jollekin toiselle ruokaa tai ostaa, kun ei tiedä mitä hän syö. Ajattelin että jos antaa lounarin, niin hän saa tuoda itse mieluista mukanaan, niin ei tarvi arvella mistä hän pitää.
Rahasta: katsoin että MLL:n suositushinnat on 8,20 e tunti, 3-4 tuntia olisi siis noin 30 e. Ei mikään paha tuntipalkka mun mielestä välttämättä.
Ruuasta: mua epäilyttää tehdä jollekin toiselle ruokaa tai ostaa, kun ei tiedä mitä hän syö. Ajattelin että jos antaa lounarin, niin hän saa tuoda itse mieluista mukanaan, niin ei tarvi arvella mistä hän pitää.
Rahasta: katsoin että MLL:n suositushinnat on 8,20 e tunti, 3-4 tuntia olisi siis noin 30 e. Ei mikään paha tuntipalkka mun mielestä välttämättä.
ja voithan kysyä häneltä mitä hän haluaisi syötäväksi ja jollet saa selkeää vastausta ni ehdota vaihtoehdoksi lounaria.
jos lähistöllä on joku kotipizza tms, mistä saa helposti(!) mukaan tuotavan ruoan. Sun pitää myös varmaan selittää, mikä lounari on, koska teini ei välttämättä ole kuullutkaan sellasesta/nähnytkään sellaista. Jotain leipätarvikkeita olisi silti hyvä olla kaapissa, jos ei vaikka ehdikään ostaa mitään tai tulee muuten vaan ilman eväitä.
Mä kyllä hommaisin ruoat kotiin valmiiksi. Syö sen minkä syö. Mun mielestä toi lounari kuulostaa tosi tylyltä, mutta voihan sen ajatella olevan työsuhde-etu sille lastenvahdillekin.
Ja kai se lapsi 9 kk jotain syö, teet vaikka kasvissosekeiton. Siitä voi syödä kumpainenkin.
Noin nuorelle mä maksaisin varmaan sen MLL:n taksan mukaan. Meidän tutulle lapsenlikalle maksetaan kymppi tunnilta ja taksi kotiin, mutta on vanhempi, kokeneempi ja ajat tuppaa olemaan myöhäisiä.
ostat kaappiin ihan perusjogurttia, hedelmiä ja pitsaa? Minusta se on ois aika kohteliasta. Olin itse teininä mll:n hoitaja, ja kyllä mieleen jäi ne paikat, joissa oli laitettu lapsenvahdille jotain sellaista hellpoa ja nopeaa syötävää, jota saattoi syödä kylmänäkin, jos lapsi tai lapset just silloin vaati huomiota, kun ruuan oli saanut laitettua lautaselle.
3-4 h ja korvaus 20-25 €?
ainakin 50 € antaisin minä
ja yleensä on tapana syöttää hoitaja ja korvata kyyti
Aika kova palkka, moni ei saa tuota edes vakiduunissa.
korkeintaan pitsaa,hampparia tms. ja voileipä tarvikkeita,jukua,hedelmiä yms. syötäväksi.
Kiitos kaikille ideoista, ehkä joo paras idea on ne jugurtit ja hedelmät jääkaappiin niin niistä saa syödä mitä haluaa, ja voikkaritarvikkeet myös. Lounarin kun antaa niin pitäisi antaa sitten seuraavallakin kerralla ja mulla niitä ei mitenkään pilvin pimein ole. Tai sitten haen itse tuolta viereisesta kahvilasta sille salaatin jääkaappiin. Mitään pitsaa tai hamppareita en ala kotiin hakemaan kun itse me niitä ei syödä ja 15 v voi olla jo tarkka siitä mitä pistää suuhun.
valmiiksi. Ruoan lisäksi n. 20-25 euroa mielestäni ihan kohtuullinen korvaus tuollaisesta hoitokeikasta.