MIstä rahaa kun kotihoidontuki loppuu??
Olen ollut poissa työelämästä vuodesta 2003 jolloin ensimmäinen lapseni syntyi. Nyt nuorin täyttää 3v ja ilmoittauduin työkkäriin josta ei töitä löytynyt.
No hain työmarkkinatukea ja sain kielteisen päätöksen!!! Voin siis saada kelalta tukea vasta kesäkuussa! Miten v*tussa minä nyt elätän lapset??
Eihän tässä nyt ole kuin 5kk pelkällä lapsilisällä elettävä.
Sossuunko pitää mennä vai mitä ihmettä?
Kommentit (53)
99,9 prosenttia töistä löytyy kun itse etsii aktiivisesti + soittelee firmoihin + seuraa lehti-ilmoituksia. Tietenkään et saa työmarkkinatukea, jos et ole työmarkkinoiden käytettävissä, sehän on ihan selvä.
Nyt ei muuta kuin iso rumba työnhaussa päälle, niin me muutkin lapsemme elätämme.
Ja kai lapsilla isäkin on, eikös hänen pitäisi osallistua perheen kustannuksiin myös jos vietätte yhteiselämää. Jos ette, niin miehen pitää maksaa elareita.
Mutta tokihan sossustakin rahaa saa.
Mutta alani töitä ei ole eikä muuallekaan oikein oteta kun ei ole kokemusta ja on pieniä lapsia...
Siis oikeastiko suomi on suunniteltu niin että jos olen hoitamassa lapsia kotona joudun sen jälkeen karenssiin?????
Viisi lapsilisää ja viisi elatusmaksua yksinhuoltajakorotuksella ja asumistuki?
Hyvin pärjäät kesään asti.
Hanki hyvätuloinen kotikokkari, sellainen elättää sut. Tai vielä parempi: keskituloinen suomalainen veronmaksaja, se on tottunu rahoittamaan sossupummien joutilaan elämän eikä nitise joutavia.
Mutta alani töitä ei ole eikä muuallekaan oikein oteta kun ei ole kokemusta ja on pieniä lapsia...
Siis oikeastiko suomi on suunniteltu niin että jos olen hoitamassa lapsia kotona joudun sen jälkeen karenssiin?????
sua ei ilmiselvästi kiinnosta tehdä töitä.
Ja kyllä minä töitä haen, pienellä paikkakunnalla niitä ei vain ole!
ja toki isä maksaa elareita mutta ei niillä perhettä elätä.
ap
minulla on jo pelkkä vuokra 710e.
ap
Ei asumisen pitäis maksaa sulle euroakaan tuolla lapsimäärällä. Äkkiä sossuun kuin olisit jo. Tulet saamaan sieltä vähintään 1500 euroa / kk + asumistuki päälle ellei isä maksa euroakaan lapsista.
Jotenkin tuntuu oudolta, että jos on ollut työelämästä pois kauan, niin olisi jo pari vuotta sitten alkanut uudelleenkoulutukset ja työelämän kontaktien virkistämisen.
työelämävalmennuksesta, saat siltä ajalta työmarkkinatuen ja 180€ kulukorvauksia verottomana.
Kesään asti, kun ilmaistyössä kestät, sen jälkeen alkaa päiväraha juosta ja voit lopettaa ilmaiseksi työskentelyn.
Ole tarkkana että teet työelämävalmennussopparin vain viideksi kuukaudeksi, et yhtään pidemmäksi kun ei ole pakko.
ilmainen työnantajalle. Ilmaistyötä vihaan, mutta tuossa tilanteessa vaihtoehtoja ei taida olla. Sossukin luultavasti painostaa sua menemään ilmaiseksi harjoittelijaksi tai laittat toimeentulotuen katkolle.
Mutta kestä kesäkuuhun asti, sitten tuet tipahtavat tilille ilman orjatyötä.
Olet vain loisinut kotona vailla huolta huomisesta ja nyt kun yksi tuki loppuu sinä heräät itkemään missä viipyy seuraava tuki???
Ja näitä riittää :(
Ei voi hyvinvointivaltio toimia pitkään näin, että oletetaan valtion kyllä elättävän. TUet ovat hätätilanteita varten.
Miksi et ole kouluttautunut tai etsinyt töitä jo pidempää? Miksi et nyt hakisi kouluun?
ensi hätään haet perhepäivähoitajaksi ja siinä sivussa katselet sitten oman alasi töitä. Lapsille ei tulisi niin suurta muutosta mutta saisitte rahaa.
nimenomaan sossuun tuossa tilanteessa mennään. Toki varmaan haet aktiivisesti töitä koko ajan?