Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIstä rahaa kun kotihoidontuki loppuu??

Vierailija
24.01.2012 |

Olen ollut poissa työelämästä vuodesta 2003 jolloin ensimmäinen lapseni syntyi. Nyt nuorin täyttää 3v ja ilmoittauduin työkkäriin josta ei töitä löytynyt.

No hain työmarkkinatukea ja sain kielteisen päätöksen!!! Voin siis saada kelalta tukea vasta kesäkuussa! Miten v*tussa minä nyt elätän lapset??

Eihän tässä nyt ole kuin 5kk pelkällä lapsilisällä elettävä.

Sossuunko pitää mennä vai mitä ihmettä?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap mutta kohta pitäis mennä työkkäriin ja odottaako mua nyt sitten 3kk:n karenssi kun menen sinne suoraan kht:lta? Ei jumalauta eihän se nyt noin voi mennä? :O

Tai tuosta iästä en ole varma,mutta jos on ammatti niin karenssia ei tule!

ennen kotihoidontukea? Siis jos ei ole ammattia...

Vierailija
42/53 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap mutta kohta pitäis mennä työkkäriin ja odottaako mua nyt sitten 3kk:n karenssi kun menen sinne suoraan kht:lta? Ei jumalauta eihän se nyt noin voi mennä? :O

Tai tuosta iästä en ole varma,mutta jos on ammatti niin karenssia ei tule!

ennen kotihoidontukea? Siis jos ei ole ammattia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

karenssi on lusittu. Tai kokeile ensin sossusta, myöntävätkö toimeentulotukea ilman ehtoja, jos eivät, mene sitten harjoittelijaksi siksi aikaa, että karenssi on lusittu.

Vierailija
44/53 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google ja Kelan sivut varmasti tietävät mitä työssäoloehto tarkoittaa ja minkälainen se on.

Vierailija
45/53 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssäoloehto voi täyttyä jos on ollu monta vuotta kotona

Vierailija
46/53 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en todellakaan asu missään pääkaupunki seudulla vaan n. 5000 asukkaan kylässä.

Olen työkkäriin ilmoittauteassani sanonut että laitan lapset hoitoon heti kun tarvitsee.

En tietenkään voi laittaa niitä hoitoon vielä, kun vielä hetken saan kotihoidontuke, idioottihan olisin jos nyt luopuisin vapaaehtoisesti siitä ainoasta rahasta mitä saan.

Menin siis työkkäriin 3kk ennenkuin nuorin täyttää kolme, kun naiivisti uskoin että jos ei töitä ole niin jotain tukea voin saada.

Tällä paikkakunnalla ei ole opiskelumahdollisuuksia, koulutuksiakin olen katsellut, mutta kun lähimpään on matkaa 150km ei tunnu järkevälle.

Olen soitellut ja tarjonnut itseäni töihin ja oppisopimuksiin mutta mihinkään ei oteta. Tai jos otetaankin niin sinne ei oteta kokematonta 4 lapsen äitiä.

Alan kyllä miettimään uudestaan kannattiko ne lapset tehdä nuorena niin kuin tähän asti olen ajatellut...

Vierailija
47/53 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saa kodinhoidontukea, asumistukea, lapsilisät ja elarit. Siis kaikki mahdolliset tuet. Kun kh-tuki jää pois ja jos ap:lla on karenssi, ap menee sosiaalitoimstoon ja erotuksen sieltä.

Sitten ap ihan kaikessa rauhassa miettii, että onko työtön, hakeutuuko töhin / etsii niitä, menee koulutukseen. Työmarkkinatuella voi esimerkiksi opiskella lähihoitajaksi 500 päivää.

Ap voisi ruveta perhepäivähoitajaksi.

Voi hyvät hyssykät, että ihmiset on avuttomia. Kansalaistaitoa nämä tukiasiat.

Vierailija
48/53 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa tahdissa. Ajattelit sitten vain olla kotona ja tehdä aina uuden lapsen kun olisi pitänyt mennä töihin.

Sittenkö ajattelit, että työkkäristä vaan rahaa kun ei ne mulle kuitenkaan mitään tarjoa. Kyllä ne muut, jotka työssä käyvät ja maksavat veroja niin paljon, että minä voin lapsien varjolla lusmuilla kotoana.

Olet kyllä juuri tyypillinen yhteiskunnan loinen, joita inhoan.

Kyllä aikuisella ihmisellä pitää olaa vastuu omasta elämästä ja katsoa vähän kuinka paljon niitä laspsia thedään ja missä ajassa. Ei se ole meidän työtä tekevien asia sinusta huolehtia.

Säälin vaan lapsiasi ei ole heidän vika, että on noin vastuuton äiti ja vielä isäkään ei kuvioissa. mukana. Voi elämä.

Ei heru mytötuntoa tommosille. Kyllä me muutkin joudutaan miettimään valintoja ja tekemään töitä, että elatomme hankitaan ja vielä siotten maksamaan niitä veroja.

Mukaan talkoisiin vaan.

Vierailija
49/53 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän muiden tuloilla??

Vierailija
50/53 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lusmuillaan yhteiskunna tukiaisilla. JOKAISEN ON KANNETTAVA VASTUU OMASTA ELÄMÄSTÄ.

Ehkäisy on keksitty ja lapsia ei tarvitse tehdä liukuhihnalla, mutta juuri tällä lapsien tehtailulla se lusmuilu onnistuu ..on monta tapausta lähipiirissä.

Kyllä solidaarisuus häviää kun tällaista touhua katsoo. ja lapsethan siinä sitten kärsii eniten.

Vierailija
51/53 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just loppui kotihoidontuki ja työmarkkinatukea en saa. En karenssin takia vaan puolison tulojen. Mun ymmärrykseen ei mene, että miksi työmarkkinatukeen vaikuttaa puolison tulot, mutta peruspäivärahaan ei. Jos puoliso sattuu tienaamaan hyvin, ei aina tarkoita sitä, että perhe tulisi hyvin toimeen.

Nyt olen puoli vuotta yrittänyt löytää töitä, mutta mitään muuta ei ole tarjolla kuin osa-aikaisia hommia, joista tienaisi max 300e/kk. Ei mitään järkeä mennä sellaiseen työhän, koska lasten hoitomaksut veisi lähes koko palkan.

Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kouluttautua uudestaan,mutta sitten sama tilanne; opintotuki menee hoitomaksuihin. Oppisopimus olisi hyvä, mutta harva työnantaja näyttää innostuvan.

Nyt sitten venytetään penniä sen aikaa, että ihme tapahtuisi ja jostain saisin töitä. Ei kiinnostaisi yhtään olla miehen elätettävä.

Vierailija
52/53 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just loppui kotihoidontuki ja työmarkkinatukea en saa. En karenssin takia vaan puolison tulojen. Mun ymmärrykseen ei mene, että miksi työmarkkinatukeen vaikuttaa puolison tulot, mutta peruspäivärahaan ei. Jos puoliso sattuu tienaamaan hyvin, ei aina tarkoita sitä, että perhe tulisi hyvin toimeen. Nyt olen puoli vuotta yrittänyt löytää töitä, mutta mitään muuta ei ole tarjolla kuin osa-aikaisia hommia, joista tienaisi max 300e/kk. Ei mitään järkeä mennä sellaiseen työhän, koska lasten hoitomaksut veisi lähes koko palkan. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kouluttautua uudestaan,mutta sitten sama tilanne; opintotuki menee hoitomaksuihin. Oppisopimus olisi hyvä, mutta harva työnantaja näyttää innostuvan. Nyt sitten venytetään penniä sen aikaa, että ihme tapahtuisi ja jostain saisin töitä. Ei kiinnostaisi yhtään olla miehen elätettävä.

saat työmarkkinatuen ja ylläpitokorvauksen. Aika moni työnantaja ottaa mielellään ilmaista työvoimaa ja jos ovat tyytyväisiä niin voivat jopa palkata töihinkin.

Ja nykyään voi myös opiskella työmarkkinatuella.

Vierailija
53/53 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just loppui kotihoidontuki ja työmarkkinatukea en saa. En karenssin takia vaan puolison tulojen. Mun ymmärrykseen ei mene, että miksi työmarkkinatukeen vaikuttaa puolison tulot, mutta peruspäivärahaan ei. Jos puoliso sattuu tienaamaan hyvin, ei aina tarkoita sitä, että perhe tulisi hyvin toimeen. Nyt olen puoli vuotta yrittänyt löytää töitä, mutta mitään muuta ei ole tarjolla kuin osa-aikaisia hommia, joista tienaisi max 300e/kk. Ei mitään järkeä mennä sellaiseen työhän, koska lasten hoitomaksut veisi lähes koko palkan. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kouluttautua uudestaan,mutta sitten sama tilanne; opintotuki menee hoitomaksuihin. Oppisopimus olisi hyvä, mutta harva työnantaja näyttää innostuvan. Nyt sitten venytetään penniä sen aikaa, että ihme tapahtuisi ja jostain saisin töitä. Ei kiinnostaisi yhtään olla miehen elätettävä.

saat työmarkkinatuen ja ylläpitokorvauksen. Aika moni työnantaja ottaa mielellään ilmaista työvoimaa ja jos ovat tyytyväisiä niin voivat jopa palkata töihinkin.

Ja nykyään voi myös opiskella työmarkkinatuella.

Harjoittelu on nyt seuraavana "kokeiltavien listalla". Unohdin sen tuossa mainita. Josko se onnistuisi. Työmarkkinatuella opiskelemista jo yritin, mutta en saanut opiskelupaikkaa.