Millainen ihminen kutsuu itsensä kylään?
Itse en ikimaailmassa menisi toisille kylään kutsumatta tai kysyisi, että voimmeko tulla teille kylään. Mielestäni on peruskohteliaisuutta odottaa kutsua.
Kommentit (54)
Jos joku tulee ihan etukäteen ilmoittamatta, ilmoita jo ovella että teillä on joku sovittu meno esim puolentunnin päästä. Tai vaika ihan nyt just. Oppivat sitten etukäteen kysymään, sopiiko tulla.
Tuollaiset appivanhemmat ovat moukkia!
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ja appi olivat juuri meillä 4 tuntia kutsumatta, tietenkin! Tarjosin nyt vain kahvia...
Taas yksi sunnuntai pilalla!!!
Siinä ne istuivat. Minä tein hommia ja lapset seurustelivat heidän kanssaan. Mies ei ole kotona.
Eikö heille koskaan tule mieleen että meillä on täällä ihan oma elämä!
En millään haluaisi ruveta tästä asiast heidään kanssaan vääntämään, mutta ottaa kyllä niin paljon päästä että ei voi sanoin kuvata. Jokaisesta viikonlopusta menee toinen päivä heidän kivoihin vierailuihin... Mä en jaksa, mutta en myöskään jaksaisi tapella.
Miksei saisi kysyä että saisko tulla kylään? Ei siinä mitään pahaa ole. Itse teen noin jos olen menossa jonnekin missä kaveri asuu matkalla. Kutsumattomana kylään tuleminen on epäkohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli lapsen perhe, 4 henkeä ja 3 koiraa, pieneen eläkeläisasuntoomme ennen joulua. Syyksi kutsumattomaan tuloon oli se, ettei heidän tarvitse laittaa joulua, kun olivat saaneet kutsun muualla ja näin ollen voivat olla meillä jouluaattoon saakka. Ihmettelin miehelleni, että mitenkäs meidän joulunlaitto sujuu, kun pitää syöttää ja juottaa porukkaa pienissä tiloissa monta päivää eläkeläisten pienillä tuloilla. Rakkilaumaakaan en voi enää sietää!! Liikaa korvia, tassuja ja häntiä sisätiloissa ja se kuran ja hiekan määrä jota sisään kantautuu. Miksi lapset eivät tajua, että vanhuksetkin haluavat rauhoittua joulunviettoon. Itse olin ihan poikki, kun auton perävalot näkyivät heidän poistuessaan. Joulu oli auttamattomasti pilalla. Muutenkin tämä porukka katsoo almanakasta ajan, jolloin on pyhiä paljon ja sitten matkaan meille, kutsumatta. Ilmoittavat, että tullaan. Alan jo panikoida tilanteita vierailuista. Koirat haukkuvat, että piha raiku
SANO se heille.
Minusta siinä ei ole mitään väärää, jos kysyy, että voidaanko tulla kylään. Se on ahdistavaa, jos tullaan ilmoittamatta.
Yksi vanhempi sukulainen tekee useamman päivän sukuvierailuja yhteen lapsiperheeseen. Meilläkin kävi muttei onneksi ollut yötä. Ilmeisesti yöpymisperhettä ei haittaa. Töissä kyllä käyvät.
Tälle perheelle hän on äidin täti.
Joillakin on luulo, että voivat vain paukahtaa paikalle. Mun lähipiirissä on pari tällaista tyyppiä. Toiselle sanoin suoraan, että niin et voi jatkossa tehdä.
Toinen tapaus yritti väkisin tulla, vaikka sanoin kaksi kertaa, että se ei onnistu. Hän siihen vastasi, että tulee siltikin. Pakottamista en siedä. Kun kerroin, että ei onnistu, niin jankkasi, että hakee minut kotoani heille. Vastasin kahdesti, että en lähde. Sitten aloitti vonkumisen, että mentäisiin yhdessä jonnekin raflaan. Sanoin, että en käy rafloissa.
Tämän tyrkyttämisen takia en halua jatkossakaan tavata.
Varmaan jos on jonkun hyvä ystävä niin voi ns. kutsua itsensä toisen kylään. Herranjestas kun on muodollista, että joka tilanteessa pitää saada virallinen kutsu seurustellaakseen. Joskus unohdan, että keskimääräinen kirjoittelija täällä on 70-vuotias mummo.
Tämä tyyppi vetosi siihen, että olisi kiva rupatella, ja sen takia pitää tavata. Totesin siihen, että sehän onnistuu puhelimitsekin. (kommenttiin nro 50 lisäys)
En kävisi koskaan kenenkään luona, jos en kysyisi voiko tulla. Kuitenkin ovat ystäviä ja sukua. Ei enää nykyisin kutsuta kylään. Samoin meille saa tulla kun vain ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
se on SUN elämä! Tottakai sanot asiasta. Jos suuttuvat niin sitten se on oma häpeä. Sanot että olisi kiva olla perheen kesken välillä. Tai järkkäät viikonlopuksi muuta ohjelmaa niin tajuavat että ette ole passissa heitä varten. Tai pyydät heitä viemään lapset ulos tai olemaan muuten avuksi.
Mulla on yksi kaveri, joka tuupppautuu kylään varoittamatta. Jos nähdään vaikka kadulla tms niin saattaa sanoa, että sopiiko jos tulen käymään. En tykkää sellaisesta yhtään. Meillä on harvemmin niin siistiä, että voi tulla yllättäen kylään ja tykkään muutenkin suunnitella oman ohjelmani, eikä niin että joku suunnittelee sen mulle valmiiksi.
Me sanottiin että ollaan nyt perheen kesken niin anoppi jankutti että hänhän on perhettä. Kun joku viikonloppu ei menty heille, niin hän tuli meille, tietysti pyytämättä mutta myöskin kusymättä, sopiiko tämä meille. Alettiin sitten lähtemään pois kotoa, tarpeeksi pitkälle kun lähti niin ei tullut. Lähemmäs saattoi tullakin, kun puoliso hieman lammasmaisesti vastasi puhelimeen ja tietenkin kertoi, missä ollaan.
Mulla mitään kenenkään vierailuja vastaan ole, mutta arvostaisin, jos edes kysyttäisiin että sopiiko.
Millainen? Hyvä ystävä!