Ihastuvatko opettajat usein oppilaisiinsa?
En nyt tarkoita mitään teini/keski-ikäinen -suhdetta, vaan aikuisia. Esim. erilaisissa aikuiskoulutuksissa, yliopistoissa, ammattikorkeissa, aikuislukioissa, missä on tavallisesti ihan opettajien omaa ikäluokkaa olevia oppilaita.
Kommentit (8)
itse olen koulussa töissä ja seurustelen oppilaan kanssa. Hänen aloitteestaan, ja kyseessä on ihan täysi-ikäinen täysijärkinen ihminen.
Miten koulun muut opettajat ovat suhtautuneet asiaan?
Mieheni opettaa aikuisia ja häneen ihastutaan ihan koko ajan. Jotkut ovat jopa jättäneet opinnot kesken, kun eivät ole saaneet tunteilleen vastakaikua. Mieheni 1. vaimo oli entinen oppilas, minä en.
on naimisissa virkavirheen kanssa :)
Opetan siis kansanopistossa. Toisaalta en kovin herkästi ihastu keneenkään (paitsi omaan mieheeni ;), ja koska omassa parisuhteessa on kaikki hyvin, ei ole ollut mitään tarvetta vilkuilla aidan toiselle puolelle.
Mieheni opettaa aikuisia ja häneen ihastutaan ihan koko ajan. Jotkut ovat jopa jättäneet opinnot kesken, kun eivät ole saaneet tunteilleen vastakaikua. Mieheni 1. vaimo oli entinen oppilas, minä en.
Miltä tämä sinusta tuntuu? Miten miehesi suhtautuu asiaan?
Mieheni jaksaa leikkiä gurua juuri oppituntien ajan, kotona sitten vetäytyy yksinäisyyteen (eikös guruilla ole vähän sellaista tapaa?). Häneen ihastutaan, koska hän jaksaa huomata tunneilla jokaisen, ja moni kuvittelee, että mieheni huomaa vain hänet. Se on kuitenkin pelkkää ammattitaitoa.
Mieheni mielestä on kiusallista, kun oppilaat esim. tavoittelevat hänen katsettaan ja yrittävät pitää siitä kiinni. Hän ei oikein hallitse flirttailua eikä aina tulkitse oikein aivan selviäkään lähestymisyrityksiä. Kertoo sitten kotona minulle, miten oppilas käyttäytyi ja mitähän se sillä tarkoitti. Koska hän on tällä tavalla tumpelo, tilanteet voivat mennä liian pitkälle ennen kuin hän osaa irtautua niistä. Tästä syystä tosiaan pari oppilasta on jättänyt opiskelut sikseen. Molemmat luulivat saavansa vastakaikua ja ainakin toinen oli vakaasti aikonut tehdä lapsen gurunsa kanssa. Kertoi tästä miehelleni avoimesti.
Minua tuo välillä vähän ärsyttää, mutta en vaivaa sillä paljonkaan päätäni. Luotan mieheeni täysin.
t. se, jonka mieheen ihastutaan usein
mutta nykyinen aviomieheni on entinen opettajani. Tapasimme siis kun opiskelin päälle parikymppisenä aikuislukiossa.