Kenelläkään tärpännyt kaupungin asunnoista?
Olen erotilanteessa odottamassa kahden alle 3v lapsen kanssa asuntoa Hesasta.
Minulla ei ole omaisuutta ja työni palkkaus on kuukausittain alle 2200e miinus verot.
Miehen asunnosta odotamme pois pääsyä, avioehto on voimassa, en saa erossa mitään.
Olemme olleet 6kk jonossa, ja mitään ei ole luvassa. Mies uhkaa heittää meidät päivittäin ulos.
Aluetoiveita on periaatteessa kaikki paitsi Itä-Helsinki, en ole kranttu huoneidenmäärän suhteen ja vuokraa olisin valmis maksamaan 900e /kk.
Olen kysellyt ja kysellyt.... Mutta ei kuulemma auta.
Miten ihmeessä ei saada asuntoa? Kuka ne sitten saa?
Syntyperäläisiä Helsinkiläisiä, työpaikka täällä.
Tiedän pari tuttua jotka ovat irtisanoneet asuntonsa ja ajattelin että ehkö meillä tärppäisi, mutta asuntotoimistosta ei kuulu pihaustakaan...
Alkaa usko jo loppua ja itku tulee vähän väliä, kun ilmapiiri on niin karmiva.
Yksityisten tms. ei ole varaa maksaa...
Kommentit (9)
Niin mä tein. Ahdistelin sitä hemmetin asuntotoimistoa päivittäin. Kyllä nyt luulisi löytyvän asunto kun sä olet valmis lähtemään melkein minne vaan.
Idästä saattaisi muuten saada helpommin, siellä on niin paljon kaupungin taloja.
Olen erotilanteessa odottamassa kahden alle 3v lapsen kanssa asuntoa Hesasta.
Minulla ei ole omaisuutta ja työni palkkaus on kuukausittain alle 2200e miinus verot.
Miehen asunnosta odotamme pois pääsyä, avioehto on voimassa, en saa erossa mitään.
Olemme olleet 6kk jonossa, ja mitään ei ole luvassa. Mies uhkaa heittää meidät päivittäin ulos.
Aluetoiveita on periaatteessa kaikki paitsi Itä-Helsinki, en ole kranttu huoneidenmäärän suhteen ja vuokraa olisin valmis maksamaan 900e /kk.
Olen kysellyt ja kysellyt.... Mutta ei kuulemma auta.
Miten ihmeessä ei saada asuntoa? Kuka ne sitten saa?
Syntyperäläisiä Helsinkiläisiä, työpaikka täällä.
Tiedän pari tuttua jotka ovat irtisanoneet asuntonsa ja ajattelin että ehkö meillä tärppäisi, mutta asuntotoimistosta ei kuulu pihaustakaan...
Alkaa usko jo loppua ja itku tulee vähän väliä, kun ilmapiiri on niin karmiva.
Yksityisten tms. ei ole varaa maksaa...
ne menee jonossa sun ohi
sulla on työpaikka ja lapset saa elareita, voit ihan hyvin hakea asuntoa yksityisiltä markkinoilta, tulet saamaan asumistukea maksimimäärän
Ai juu en siis kirjoittanut ihan tarkasti että olen vielä äitisyslomalla kun mies keksi että ei jaksa enää tätä perhe-elämää. NYt meitä siis odottaa häätöuhka tästä kämpästä kahden pienen lapsen kanssa.
Olen siis tuloton nyt, tuo tulo on sitten kun palaan työelämään.
Ei mun palkalla maksetaa 1300e yksityisen vuokra-asuntoa.
Olen pommittanut toimistoa, mutta ei ne anna mulle mitään.
Ai juu en siis kirjoittanut ihan tarkasti että olen vielä äitisyslomalla kun mies keksi että ei jaksa enää tätä perhe-elämää. NYt meitä siis odottaa häätöuhka tästä kämpästä kahden pienen lapsen kanssa.
Olen siis tuloton nyt, tuo tulo on sitten kun palaan työelämään.
Ei mun palkalla maksetaa 1300e yksityisen vuokra-asuntoa.
Olen pommittanut toimistoa, mutta ei ne anna mulle mitään.
Taidat olla pelkkä Porvoosta, päivää.
Häätötodistuksen.
Entäpä Sato tai vvo?
Takuut ei päätä huimaa, ja saat nopeastikin, kun/jos sulla on häätötodistus.
En ole Porvoosta en, toivottavasti olisinkin.
Niin siis asunto on miehen omistusasunto (= miehen nimissä). Meillä on avioehto voimassa että asunto on miehen omaisuutta erossa, joka siis suomennettuna tarkoittaa että en saa siitä ositusta siitä erossa.
Mies aikoo heittää meidät ulos täältä kahden kuukauden sisään, kun aikoo myydä kämpän mahdollisesti ja uhkailee kyllä muutenkin.
Niin että päivää vaan sullekin.
Ihme pilkunviilaajia, kysyin onko jollain tärpäänyt ihan siinä mielessä on mitään toivoa toivoa kämppää, mutta kiitos taas ihan aiheenvierestä olevasta asiasta.
Sitten menet sossuun lastenvalvojan puheille ja sovitte lasten huollosta ja elareista.
edellinen kirjoittaja on oikeassa, tarvitset mieheltä kirjallisena sen minkä kerroit.
Olet todennäköisesti asuntojonossa luokituksella "erittäin kiireellinen". Jonossa on kuitenkin samalla luokituksella vähintäänkin puolet kaikista jonottajista. Tämä on vain tilanne. Se soittaminen ja vaatiminen harvemmin auttaa, toki asian etenemistä voi tiedustella.