Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyihmiset tiedä mitä kutsussa tarkoittaa vp?

Vierailija
24.01.2012 |

Lapsen synttärit on ensi lauantaina, kutsut jaettiin viime viikolla. Yksi ilmoitti heti tulevansa, muista ei ole kuulunut pihaustakaan.

Ärsyttävää, ja toisaalta ahdistavaa. Mitä jos ketään ei tulekaan. Tässä järjestetään 6v synttäreitä ja sankari odottaa juhlia, ja sitten jos ei vieraita tulisikaan... alkaa jo äitiäkin ahdistaa

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VP tarkoittaa että vastausta pyydetään mikäli on estynyt, eli ei osallistu.

Vierailija
22/26 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kutsut on aina yleensä olleet vp. Nimenomaan nykyisin vanhemmat tietävät, mitä se tarkoittaa!!! Ei ennen ollut tapana käyttää ilmaisua vp. 

Näinpä. Kun olin lapsi 80-luvulla, ei missään kutsussa ollut vp. Se oli ainakin Joensuussa "varattu" hienoimmilla juhlille, kuten häille. Nyt Etelä-Suomessa omien lasteni saamissa kutsuissa lukee yleensä aina vp.  siihen ja siihen päivään mennessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VP tarkoittaa että vastausta pyydetään mikäli on estynyt, eli ei osallistu.

Tämä unohtuu usein kutsun LÄHETTÄJÄLTÄ ja siksi olen vastannut yleensä aina. Kyllä ihmisen tulisi tietää, että jos vastauksia ei kuulu, kutsuttu on tulossa. Lasten kohdalla ei aina mene noin, koska ne kadottavat kutsuja. Tyyliin löytyi repun pohjalta joululomalla.

Vierailija
24/26 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ilmoittaa vain esteestä. Jos pääsee tulemaan, niin sitä ei ilmoiteta. Sikäli kyllä tylsä tilanne, mutta olen huomannut, että pitää laittaa tosi tarkkaan mitä haluaa, että ilmoitetaan. Ettei jää tulkinnan varaa ollenkaan.

Vierailija
25/26 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheeseen liittyen. Loukkaannutteko jos ilmoittaa vasta edellisenä päivänä tulevansa vaikka vp oli jo edellisellä viikolla? (Unohdin ilmoittaa, lapsi olisi kovasti menossa) ..ja on vanha aihe, mutta aina ajankohtainen...

Jos kutsussa luki vp, voi ihan vapaasti mennä. Jos luki ilmoitathan tulostasi, niin ei voi mennä.

Vierailija
26/26 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ilmoittaa vain esteestä. Jos pääsee tulemaan, niin sitä ei ilmoiteta. Sikäli kyllä tylsä tilanne, mutta olen huomannut, että pitää laittaa tosi tarkkaan mitä haluaa, että ilmoitetaan. Ettei jää tulkinnan varaa ollenkaan.

Etiketin mukaan VP tarkoittaa sitä että ilmoitetaan jos ei ole tulossa. ap:lla kusi homma nyt vähän omaan näppäryyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme