G: vanhemmiltasi saatu oppi, jota et halua omille lapsillesi siirtää
Minulle sanottiin aina:
"Pojat on poikia ja tyttöjen pitää joustaa"
Arvaattekin varmaan, että minulla on veli...
Kommentit (36)
on sallittua itsepuolustukseksi (ei siis vastaukseksi sanalliseen hyökkäykseen, mutta ns. "takaisin" saisi lyödä).
Laki on muuttunut sittemmin itsepuolustuksen suhteen tarkemmaksi, joten en halua tuota lapsilleni opettaa.
koska ulkona voi juosta ihan ilmaiseksi.
Ajatus siitä, että välikausivaatteet on turhia, hyvin pärjää, kun on kesä- ja talvivaatteet.
Ajatus siitä, että kyläily jotenkin rasittaa isäntäväkeä ja erityisesti yökyläily jonkun luona on hirveän hankalaa ja tuskallista.
Ajatus siitä, että perheen sisäisiä ongelmia ei saa kertoa kenellekään ja kaikki perheen sisällä tapahtuva pitää salata.
Minulla on ihan kieroutunut suhde ruokaan ja syömiseen. Sitä en lapsilleni halua siirtää.
olla samaa mieltä kuin kaikki muut, tai se kenen kanssa sattuu juttelemaan.
Toiset (=ihan kuka tahansa hyyppä kadulla) tietää kaikki asiat aina paremmin kuin sinä.
En ole noudattanut itse enkä opeta lapsille.
Ajatuksia olisi hyvä osata lukea, samoin ostaa kaikki käytettynä vaikka istuisi rahavuoren päällä.
Sitä kuulin lapsuuteni aikana noin 10000000000000 kertaa. Itse otan rennommin ja luotan enemmän lapsen omaan älyyn.
ei tod tarvitse. Pasta ja riisikin on keksitty
ei tod tarvitse. Pasta ja riisikin on keksitty
Kulissien pitoaKulissien pitoa ja syyllistämistä.
itte jouduin opettelemaan kaiken perunan kleittämisestä lähtien, kun kotoa muutin. Omat lapset (alakouluikäisiä) osaavat jo laittaa ruokaa ja osallistuvat kotitöihin.
"Kyllä se välttää"
Ei saa sanoa omaa mielipidettään. (Luojan kiitos, olen oppinut sanomaan muutettuani pois kotoa.)
"Et sinä mitään leluja tarvitse"
"Tyttölapsen pitää pitää ympäristönsä siistinä" (juu, mulla on vain veljiä...)
Narsistipsykopaatti isän fyysinen ja henkinen väkivalta ja aivopesu eli useita kertoja päivässä hoetut "oletpa typerä ja lapsellinen" ja "sinusta ei ole mihinkään". Väkivaltaa tuli milloin sattui mistä syystä tahansa, eli siihen ei voinut vaikuttaa vaikka miten yritti olla kiltti. Isäni suorastaan nautti kun näki lapsensa olevan hädissään, kivuissaan, kauhuissaan. Isäni on todella sairas ja luonnevikainen, jotain paljon pahempaa kuin ns normaalinarsistit.
Mistään ei uskaltanut hakea apua. Isä olisi tappanut jos perheen salaisuudesta olisi puhuttu, sillä ulospäin kulissit olivat täydellisen ihanat.
Arvatkaapa pidänkö yhteyttä lapsuudenkotiini...
sekä fyysinen että psyykkinen. Kasvatettiin pelolla.