Mitä seuraisi, jos miehesi puhuisi sinulle näin?
Kommentit (48)
Ilman välitöntä vuolasta anteeksipyyntöä puhuisimme jatkossa asianajajien välityksellä. Anteeksipyyntöä joutuisi toistamaan 3-4 viikon ajan, jona aikana olettaisin saavani koruja ja esim. hemmotteluhoitoja useamman tonnin edestä.
Vähitellen ehkä saattaisin lauhtua, ja harkitsisin miehen muuttamisesta takaisin yhteiseen kotiin, ei kuitenkaan yhteiseen vuoteeseen. Tuollainen puhuttelu toistuessaan toisen tai kolmannen kerran johtaisi eroon.
Pikku vinkikni av-mammoille: miehesi kohtelee teitä tasan niin huonosti kuin annatte kohdella. Meillä ei todellakaan puhuta toisille kuten aloittajan esimerkissä.
no kyllä meillä sanotaan kaikenlaista ja ihan päivittäin. mut ne menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos samantien. kumpikin tietää, että leukoja tässä vaan louskutetaan, ei niillä rumilla sanoilla meidän perheessä sen ihmeempää merkitystä tai tarkoitusta ole. suomeksi sanottuna silloin sanotaan rumasti kun vituttaa :D
ja vielä bonuksena napa paukkuu ja joutuu mustalaisen räkälaukkuun
onko hän suhteenne alusta saakka puhunut noin? Vai onko tämä tullut vasta myöhemmin?
Itse keskustelisin asiasta ja sanoisin suoraan, että minulle ei puhuta noin. En todellakaan provosoituisi ja lähtisi yhtä ääliömäiseen käytökseen ja latelisi takaisin.
Jos teillä on lapsia, niin toivottavasti hän ei heidän kuullen noita latele.
Itse luultavasti miettisin suhteen jatkoa vakavasti. Luultavasti teillä on muitakin ongelmia kuin tämä puhuttelutyyli? Vai onko? Mites parisuhdeterapia?
Et kai sinä itsetuhoinen pelkästään noista sanoista ole? Ne on vaan sanoja. Miehet ei useinkaan osaa kertoa mikä niitä oikeasti vaivaa, ja kun sen vaivan on pakko purkautua jotenkin, voi se tulla ulos noinkin tökerösti.
Minkä luulisit olevan sen todellinen syy noille sanoilleen? Oliko se oikeasti vihainen sinulle vai oliko jotain muuta meneillään, vaikka töissä jotain ikävyyksiä?
Omani on toisinaan tuollainen törkyturpa, ja koska olen vähintään yhtä juntti, annan tuplaten takaisin (kirjoitinkin sen tuolla ylempänä). Mieheni on taas viime aikoina käyttäytynyt paskamaisesti minua kohtaan, ja koska olen turhankin kiivas, olen sanonut takaisin aika ikävästi. Vasta viime viikolla kuulin, että sillä on jotain todella ikävää meneillään töissä, joten nyt minua hiukan kaduttaa oma käytös.
Työmurheet, tai ylipäänsä mitkään suhteen toiseen osapuoleen liittymättömät asiat, EIVÄT oikeuta käyttäytymään huonosti sitä suhteen toista osapuolta kohtaan. Joskus voi kuitenkin osoittaa pientä armollisuutta sitä huonosti käyttäytyvää osapuolta kohtaan.
Onko miehesi sitä tyyppiä, että häneltä voi vaikka jälkikäteen kysyä miksi puhui sinulle niin rumasti?
kaikkein typerintä on lähteä mukaan tohon kuvioon. Kyllä mä osaan haukkua paremmin ja kyllä mä pystyn olemaan kiivampi. Toivottavasti teidän rakkaat lapset eivät ole kuulemassa (lue oppimassa) näitä käytäntöjä. Se esimerkki...
sen esimerkin voiman näkee lasten ja nuorten puheessa ja käytöksessä. Ikävä kyllä. Ja en yleistä, on onneksi paljon hyvät käytöstavat omaavia.
t. enkun ja saksan ope
a) aivovauriota b) että on vahingossa syönyt jotain aggressiivisia huumeita c) että avaruusolennot tms. ovat vaihtaneet miehen samannäköiseen, mutta eriluonteiseen
Vakavasti, en voi kuvitella, että edes äärimmäisessä stressissä mies puhuisi minulle noin, (ei ole koskaan puhunut). Mutta selvittäisin mikä on ongelman nimi ja miksi hän on niin vihainen.
...voisi sanoa noin, kunhan asia selvitetään jälkeenpäin. Mikä tilanteessa risoi, mistä se ahdistus tuli, miksi oli vihainen ja mitä taas puolestani minä siitä ajattelin ja mitä olin tarkoittanut etc etc.
Siitä ei sitten seuraisi mitään, minulle tulee jopa vahvempi olo parisuhteesta, kun asioita selvitetään.
Sillä hetkellä kun sanoisi noin, leimahtaisi kyllä minussakin vihan liekki ja riita luultavasti pahenisi.
Harvoin meillä noin puhutaan. Ehkä kahdesti vuodessa. Ja tähän asti se olen ollut minä.
a) aivovauriota b) että on vahingossa syönyt jotain aggressiivisia huumeita c) että avaruusolennot tms. ovat vaihtaneet miehen samannäköiseen, mutta eriluonteiseen
Vakavasti, en voi kuvitella, että edes äärimmäisessä stressissä mies puhuisi minulle noin, (ei ole koskaan puhunut). Mutta selvittäisin mikä on ongelman nimi ja miksi hän on niin vihainen.
onpas täällä taas erimerkillisiä ihmisiä! kovin kaunopuheisia ja ah, aina niin hyväkäytöksisiä.
juuri näissä perheissä ne suuret katastrofit lymyävät, kun kaikki isot ja pienet ongelmat lakaistaan maton alle ja hyssytellään kuoliaiksi.
tsemppiä vaan teillekin.
nimim. vittuilu päivässä pitää mielen virkeänä
mulla riitti kun riuhtas kädestä ja sano akaks...
siihe loppu -.-
Mieheni ei puhu kenellekkään, eikä kenestäkään tuolla tavalla. Saatika sitten minulle!
tulkitsisin sen niin, että miehen peruskunnioitus minua kohtaan on jotenkin järkkynyt.
Asia siis todellakin menisi käsittelyyn.
Ei kumpikaan puhuta toisillemme noin, joskus kyllä piruillaan joistain asioista, mutta leikillisesti.
Mies voisi manailla tuota "vitun idioottia" jossain pelitilanteessa pelitoveriinsa käytettynä mutta silloin se olisi vähän erilainen käyttötapa kuin minun haukkumiseeni käyttäminen.
mutta miten kaunopuheisuus ja hyväkäytöksisyys liittyy ongelmien maton alle lakaisemiseen? Mun näkökulmasta toisen haukkuminen ja kiroilu ei ole ongelmien selvittämistä tai "ilman puhdistamista" vaan pikemminkin uusien ongelmien luomista.
Ja mun mies nyt vaan on kasvatettu niin, ettei koskaan kiroile eikä hauku, toisaalta meillä ei myöskään ole paljoa erimielisyyksiä ollut.
nimim. 12 vuotta yhdessä, suurta katastrofia odotellessa. -27
onpas täällä taas erimerkillisiä ihmisiä! kovin kaunopuheisia ja ah, aina niin hyväkäytöksisiä.
juuri näissä perheissä ne suuret katastrofit lymyävät, kun kaikki isot ja pienet ongelmat lakaistaan maton alle ja hyssytellään kuoliaiksi.
tsemppiä vaan teillekin.
nimim. vittuilu päivässä pitää mielen virkeänä
Äärimmäisen pidättyväinen mieheni olisi viimeinkin oppinut ilmaisemaan tunteitaan!
Olisi niin yllättävää tekstiä mieheni suusta, että tuskin osaisin ottaa vakavasti.
riidan yhteydessä noin ja ilmoitin, että en elä noin huonostikäyttäytyvän aikuisen kanssa. Sittemmin ei ole kännissä eteeni tullut. Asumme kuitenkin yhdessä edelleen, mutta puhetyyli on siistiytynyt myös. Ei sitten vissiin halunnut erota tästä idiootista.
Noiden episodien jälkeen katsoin saaneeni vapauden puhua hänelle samoin, mutta se ei kuulemma kuulostanut kauhean kivalta. Ajatella