Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö jonkun 3v. vielä todellakin vaippaa?!!

Vierailija
23.01.2012 |

Omassa tuttavapiirissäni ei ole yhtäkään lasta, joka tarvitsisi vaippaa vielä 3-vuotiaana. Luulin, että oma lapseni on jotenkin myöhään kuivaksi oppivaa sorttia, kun 2,5-vuotiaana luopui yövaipasta. Tosin omassa perheessäni ja tuttavaperheissäni kestoillaan.

Eräs sairaalassa työskentelevä sukulaiseni kuitenkin kertoi, ettei vaippa 5-vuotiaallakaan ole epätavallinen. Missä kuplassa olen elänyt??

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat olleet päiväkuivia alle 2-vuotiaina. Yökuivia taas vasta 3.5-4,5-vuotiaina. Nuo kaksi eivät liity toisiinsa mitenkään.

Vierailija
42/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko päivä kuiva vai ei. Yö kuivaksi ei opita, se on hormoonista kiinni. Mikäli yö kastelu jatkuu tietyn iän yli aloitetaan lääkitys.

Yö kastelelijaa ei siis opeteta kuivaksi kuten päiväruikkija.

Ja kyllä minusta on naurettavaa nähdä yli kolme vuotias, varsinkin tyttö, terve sellainen, vaipoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on mun mummollakin vaippa, se on 87 v

Vierailija
44/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muun älykkyyden ja taitojen kanssa, kuten joku selvästi kuvittelee. Meillä esim. lapset on ajaneet ilman apupyöriä 2-3-vuotiaina ja kaikilla on ollut yövaippa vielä silloin. Tuossa vaiheessa ovat tietenkin myös puhuneet sujuvasti, piirtäneet pääjalkaisia jne.

Vierailija
45/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on katetri ja hän on sairaalassa! Olenko nyt paras äiti teistä kaikista???

Vierailija
46/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri vähän aikaa sitten olin hoitamassa erästä täysin terveettä 3,5-vuotiasta, jolla oli koko ajan vaippa. Pissalla hän kävi välillä potalla, mutta kakan teki aina vaippaan, eli ymmärsi kyllä, että kakka on tulossa. Musta on järjetöntä, että liki 4-vuotiaan annetaan kakata vaippaan ja sitten vaihdetaan se kuin vauvalta. Musta lapsen olisi ihan hyvin voinut kantaa vaikka kesken kakan (näki kyllä milloin kakkaa) potalle ja sanoa suoraan kakkavaipan valmistuttua, että kakka tehdään vaippaan, mene sinne ensi kerralla.

jos olet näin tietämätön lasten kasvatuksesta.

Meillä on lapsi, joka teki kakan vaippaan lähes 4-vuotiaaksi, vaikka yökuivakin oli ollut jo toista vuotta. Myönnettävä on, että kyllä tuo "vauvailu" kävi äidin hermoon ja pahasti. Silti ymmärsin ihan itse sen, minkä neuvolan th sekä pari lastenlääkäriä asiasta keskustellessani vahvistivat: lasta ei KOSKAAN saa pakottaa näissä asioissa.

Meidän muuten varsin tasapainoisella muksulla oli jonkinlainen henkinen lukko potalle/pöntölle kakkaamisen kanssa. Lahjontaa toki yritin, mutta pakottaminen olisi ainoastaan sadistista ja lapsen psyykelle haitallista.

Homma laukesi sitten "ihan itsestään", kun lapsi oli siihen valmis. Yhtenä päivänä hän vaan kävi kakalla pöntöllä ja ilmoitti asiasta meille vanhemmille. Sen jälkeen ei ole tälle lapselle vaippaa laitettu.

Vierailija
47/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräälle ystävälleni se lasten kuivaksioppiminen oli todella kehuskelun paikka, ja hän tuntui tuntevan siinä jotain ylemmyyden tunnetta, kun meillä lapset olivat vaipoissa. Onneksi aikaa on kulunut, ja olen sen riesan jo melkein unohtanut, kun hänen "kuivat" lapsensa tulivat kylään, ja pissivät sohvalle, matoille, meidän aikuisten sänkyyn ja joka kerta jonnekin. Ja sitten ystäväni syyllistäen ihmetteli, mikä juuri meillä mahtoi olla vikana, kun kotona ei koskaan näin käy...

Vierailija
48/49 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ap elänyt kuplassa.

Mä oon 46 ja tarviin päivällä vaippaa. Yöt pärjään ilman.

Vierailija
49/49 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan av:laisten mielestä ihan kauheeta, jos lapsi on täysin kuiva jo 2-vuotiaana. Jos jonkun lapsi on oppinut kuivaksi 2-vuotiaana ja siitä erehtyy ääneen sanomaan, on se vain v*ttuilua ja ylpistymistä muita kohtaan. Huh huh. Oma lapsi oppi yökuivaksi muutama viikko 2v-synttäreiden jälkeen ja tottakai olen ylpeä siitä. Ei se silti tarkoita sitä, että rupean nälvimään muiden lapsia, jotka tarvitsevat vaippaa pidempään. Jokainen kehittyy omaan tahtiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä