Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö jonkun 3v. vielä todellakin vaippaa?!!

Vierailija
23.01.2012 |

Omassa tuttavapiirissäni ei ole yhtäkään lasta, joka tarvitsisi vaippaa vielä 3-vuotiaana. Luulin, että oma lapseni on jotenkin myöhään kuivaksi oppivaa sorttia, kun 2,5-vuotiaana luopui yövaipasta. Tosin omassa perheessäni ja tuttavaperheissäni kestoillaan.

Eräs sairaalassa työskentelevä sukulaiseni kuitenkin kertoi, ettei vaippa 5-vuotiaallakaan ole epätavallinen. Missä kuplassa olen elänyt??

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tietenkään elä kuplassa, vaan näet sen, mitä haluat. Kertookohan ystäväsi sinulle asioitaan? Minulla ei ole ollut mitään syytä kertoa ystävilleni lasten vaipoista. On ihan normaalia, että 3-v. ei ole vielä päässyt eroon yövaipoista.

Vierailija
22/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on montakin tuttavaa joiden lapsilla on vielä 3-vuotiaama yöv aippa...mutta heillä ei olekaan pätemisen tarvetta :D antavat lapsen kehittyä omaaan tahtiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissäni ei ole yhtäkään lasta, joka tarvitsisi vaippaa vielä 3-vuotiaana. Luulin, että oma lapseni on jotenkin myöhään kuivaksi oppivaa sorttia, kun 2,5-vuotiaana luopui yövaipasta. Tosin omassa perheessäni ja tuttavaperheissäni kestoillaan.

Eräs sairaalassa työskentelevä sukulaiseni kuitenkin kertoi, ettei vaippa 5-vuotiaallakaan ole epätavallinen. Missä kuplassa olen elänyt??

Vierailija
24/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikö että mamma pääsee kehuskelemaan asialla?

Vierailija
25/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muut sitten auttamattomasti huonompia. Meilläkin 4-vuotiaalla on vielä yövaippa, koska ei todellakaan herää yöllä pissalle. Kaksi vanhempaa lasta tosin ovat oppineet ihan helposti yökuiviksi....

t. Huonompi Äiti

Vierailija
26/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaana eroon päivävaipasta ja meni siitä vielä muutama kk kun käytti yövaippaa. Nyt mun tyttöni 2v 8kk käyttää vielä univaippaa kuten moni tuttavankin lapsi....enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi että tää olis mitenkään outoa. En ole myöskän koskaan tajunnut että joku päivittelee tällaista ja samaan syssyyn retostelee sillä ettei oma lapsi käytä univaippaa :)

mutta meitä tosiaan on niin moneen junaan!

Vierailija
27/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan eriasia!

Vierailija
28/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin myös meillä. Ilman päivävaippaa ollaan oltu jo vuosi.

Vierailija
29/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää vielä yöllä vaippaa. Päiväkuiva on, eikä päiväkodissa päiväunilla tarvitse vaippaa (kotona ei enää nuku päiväunia) mutta yöllä tarvitsee. Ja mielummin laitan vaipan kuin pesen joka päivä lakanoita.

Vierailija
30/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 3v 2kk käyttää yövaippaa. Sori, todellakin.

Vierailija
31/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hälyttimen avulla. Ei vieläkään ole koko yötä pissaamatta vaan käy joka yö vessassa kerran tai kaksi. Hälytin opetti lapsen heräämään, kun tulee vessahätä. Tätä ennen ei auttanut mikään. Käytin lasta jopa hetken yöllä vessassa, mutta lapsi ei muistanut käyneensä vessassa. Sen lisäksi tuli usein myös toinen pissa, minkä kellonaika vaihteli paljon. En häpeä asiaa, mutta lapsen puolesta säälitti, koska lapseni koki olevansa ainoa, jolla on yövaippa.

Nyt on äidin olo huojentunut, kun lapsi selviää ilman vaippa. Myös kylässä uskaltaa käydä yöllä vessassa.

Vierailija
32/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä tosiaan olisi noin mustavalkoista: Meillä tyttö oppi päivä- ja yökuivaksi 2-vuotissyntymäpäivä viikolla.Poika taas lähenee 4-vuotta ja vielä on yövaippa aina litimärkä. Itse pissasin sänkyyn vielä ala-asteella tasaisen väliajoin.

Kuules ap, ihminen ei voi mitään geeneilleen.

Vierailija
33/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaippa päivin ja öin.

Vierailija
34/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää vielä yövaippaa. Yritettiin ilman, mutta jatkuvien lakanoiden vaihtojen ja yöpesujen uuvuttavana laitoin pojalle suosiolla vaipat takaisin yöksi.

Enkä stressaa ainakaan vielä asiasta :)

Vierailija
35/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövaipasta luopui vuoden ikäisenä. Tytär meni potalle vuoden ikäisenä, päivävaippa jäi alle 2v ja tyttö luopui yövaipasta 7v ja sekin on tosi.

Vierailija
36/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minäkin tiedän monia, joiden lapset "ovat kuivia" jo kaksivuotiaina. Sattumalta tiedän myös, että näissä perheissä vaihdetaan niitä lakanoita ja vaatteita vielä hyvinkin kolmivuotiailta, ja useinkin. Mut niitä ei lasketa, koska äitiyli on päättänyt, että lapset on nyt kuivia, ettei tarvitse kavereiden silmissä hävetä.;)

Jos katsotaan täysin rehellisesti kaveripiirini lapsia, niin todellisuudessa varsinkin pojat on kuivia vasta kolmevuotiaina tai vanhempina. Riippumatta siitä, mitä rättiä siellä pöksyissä on ollut.

löytänyt ympärillesi itsellesi sopivaa seuraa, eli sellaisia vähän hitaammalla käyviä.

Sen verran mitä mä olen huomioinut, niin tytöillä tuntuu jatkuvan paljon pidempään se satunnainen housuihin pissiminen. Vaikka kuinka selitellään, että pojat kypsyy hitaammin.

Mun lapset, kolme poikaa ovat oppineet päiväkuiviksi 2-2,5-vuotiaina ja 2-v 8kk mennessä olleet kaikki myös yökuivia. Ja siis niin, että mitään vahinkoja ei todellakaan enää satu.

Vierailija
37/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitaasti kehittyvien pissahousujen äidit olisivat saaneet oikeasti ajallaan kehittyvät lapset, he olisivat ihan samalla tavalla olleet ylpeitä lapsistaan, jotka eivät kuse pitkin sänkyjä ja housuja enää isoina.

Mutta koska heillä on tuollaiset hitaalla käyvät lapset, niin silloin asialla ei tietenkään ole mitään väliä.

Vierailija
38/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitaasti kehittyvien pissahousujen äidit olisivat saaneet oikeasti ajallaan kehittyvät lapset, he olisivat ihan samalla tavalla olleet ylpeitä lapsistaan, jotka eivät kuse pitkin sänkyjä ja housuja enää isoina.

Mutta koska heillä on tuollaiset hitaalla käyvät lapset, niin silloin asialla ei tietenkään ole mitään väliä.

Vierailija
39/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko päivä kuiva vai ei. Yö kuivaksi ei opita, se on hormoonista kiinni. Mikäli yö kastelu jatkuu tietyn iän yli aloitetaan lääkitys.

Yö kastelelijaa ei siis opeteta kuivaksi kuten päiväruikkija.

Ja kyllä minusta on naurettavaa nähdä yli kolme vuotias, varsinkin tyttö, terve sellainen, vaipoissa.

Vierailija
40/49 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yövaipan tosin voisi ottaaa pois, koska se on aina kuiva, mutta annan olla varmuuden vuoksi. Pojalla on kaikenlaista neurologista häikkää, mutta sinä et sitä huomaisi, jos en kertoisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän