kuulun vähemmistöön, kukaan ei puolusta, ja joudun olemaan kaapissa.
en uskalla töissä sanoa mitään asiasta, kuulen jatkuvasti vihamielisyyttä ja pilkkaa meitä kohtaan.
Pelkään että työt loppuisi jos kertoisin avoimesti (en tyrkytä) olen siis kaapissa siitä että uskon Jeesukseen, uskon että Jumalan luoneen maailmaan.
Kukaan ei uskoisi että olen uskova, näytän/vaikutan ehkä liberaalilta haaviston kannattajalta.
Kommentit (20)
kertonut mitään millään tavalla, en uskalla kun tiedän hyvin mitä ihmiset ajattelee ja halveksii meikäläisiä. On aivan idiootteja ennakkoluuloja! ihan todellista syrjintää ja tämä luovien ihmisten parissa.
jos hurahtaisit buddhalaisuuteen tai menisit Intiaan halaamaan äiti Ammaa, sitä pidettäisiin varmaan älyttömän mielenkiintoisena ja omaperäisenä. Täällä kotosuomessa uskovaisuutta pidetään lähinnä heikkouden ja hyväuskoisuuden merkkinä. Kun taas joissain sivistyneemmissä maissa kristillisyys on meriitti.
niin kyllä se minusta on aika erikoista miten Jeesusta aina vihataan, mutta muut on ok.
Ja nämä super suvaitsevaiset ihmiset eivät suvaitse kuitenkaan.
Ajattelin tehdä pitkän uran ja tulla sitten isolla äänellä kaapista ulos niin leuat loksahtavat sijoiltaan.
työpaikalla törmännyt Jeesusjutuihin saati miettinyt kuka on uskovainen ja kuka ei. Missä allalla tuollaisia keskusteluja yöleensä käydään.
aina jos jehova käy ovella niin haukutaan kaikki kristityt, vaikka hejovat ei edes ole kristittyjä.
Ja kun työkaverin tuttava oli alkanut tapailemaan uskovaa niin kehuttiin kyllä k´miten mukava ihminen oli, mutta sitten oli sanottiin että "sanoin kyllä että toivomme ettei jatka suhdetta kun one kerta uskovainen!" sitten eivät tiedä oikeasti mitä on hellarit tai lestat ja haukkuvat sitten kaikki ja minä hellarina istun siinä ja kuuntelen.
en uskalla töissä sanoa mitään asiasta, kuulen jatkuvasti vihamielisyyttä ja pilkkaa meitä kohtaan. Pelkään että työt loppuisi jos kertoisin avoimesti (en tyrkytä) olen siis kaapissa siitä että uskon Jeesukseen, uskon että Jumalan luoneen maailmaan. Kukaan ei uskoisi että olen uskova, näytän/vaikutan ehkä liberaalilta haaviston kannattajalta.
Lestafirmassa olen töissä, ja siellä kaikkien ei-uskovaisten kannattaa pysyä hyvin hiljaa näkemyksistään jos haluaa pitää työpaikkansa.
Itse tunnen ihan järkeviä uskovaisia mm helluntailaisia. Eivät tyrkytä uskoaan, katsovat televisiota, seuraavat aikaa jne.
uskoa Jeesukseen.
Jeesus sanoi: "Älä tuomitse muita, ettei sinua tuomittaisi."
Kiitos että pysyt kaapissa.
miksi se on sinusta hyvä että joku tuntee ettei tule hyväksytyksi tai ihmisenä arvostetuksi vain siksi että sanoisi "uskon Jeesukseen, pyrin elämään sen mukaisesti mitä Jeesus opetti"
Millä tavalla se tekee minusta ihmisenä idiootin, tyhmän, epäluovan ja ruman, jos en sitä oel tällä hetkelläkään? vaan arvostettu.
Joudun tuntemaan aivan samoin kuin ketkä tahansa muutkin vähemmistöt, joiden henk.koht usko tai muut asiat on jouduttu pitään piilossa.
Olisi oikein heittää tuota kysymystä homoille??
Ei todellakaan, homoille ei voisi sanoa että hyvä kun pysyt kaapissa, mutta uskovalle voi.
Saisi siis myös syrjiä tai jättää antamatta niitä töitä mitä tähän asti on tehnyt.
Pyytäisin hieman suvaitsevaisuutta ja avaraktseisuutta myös uskovien suhteen. eikä tuollaista hiton kategorisoimista kuten tällä vastaajalla.
uskoa Jeesukseen.
Jeesus sanoi: "Älä tuomitse muita, ettei sinua tuomittaisi."
On eri asia tuomita jotain ihmistä kuin puhua siitä että joku ihminen ei elä omien arvojeni mukaista elämää, eikä siis raamatun mukaista. mitä vaaleihin tulee, siellä minusta tuli äänestää sitä joka lähimpänä omia arvoja.
en uskalla töissä sanoa mitään asiasta, kuulen jatkuvasti vihamielisyyttä ja pilkkaa meitä kohtaan. Pelkään että työt loppuisi jos kertoisin avoimesti (en tyrkytä) olen siis kaapissa siitä että uskon Jeesukseen, uskon että Jumalan luoneen maailmaan. Kukaan ei uskoisi että olen uskova, näytän/vaikutan ehkä liberaalilta haaviston kannattajalta.
Lestafirmassa olen töissä, ja siellä kaikkien ei-uskovaisten kannattaa pysyä hyvin hiljaa näkemyksistään jos haluaa pitää työpaikkansa.
itse en menisi aattelliseen tai uskonnolliseen yritykseen töihin, jos en jaa samoja ajatuksia ja arvoja. Minusta tuollaisilla yrityksillä on valta valita arvojaan vastaavia ihmisiä töihin.
En menisi töihin esim. Setaan ja sitten valittaisi, etten uskalla sanoa että oikeasti en äänestäisi heidän arvojensa puolesta.
muut ns. normaalit työpaikat sen sijaan tulee vastaanottaa erilaisia ihmisiä erilaisine arvoineen.
mutta olen itse kyllä kertonut useammallekin työkaverille olevani helluntailainen, eikä se yliopistolla ole herättänyt mitään erityistä kummeksuntaa. En ole työssä kohdannut mitään syrjintää liittyen myöskään sukupuoleeni tai ikääni tms., joten ilmeisesti työyhteisö on siinäkin suhteessa hyvä.
Luulen, että paljolti on kyse siitä, miten oman vakaumuksensa tuo julki. En ole halunnut sitä väkisin tuoda esille, mutta kertonut kyllä, jos se on tullut luontevasti puheeksi. Ihmisillä on kuitenkin niin erilaisia ajattelutapoja ja vakaumuksia, että ennemmin kokisin ajattelun monessa suhteessa muuttuneen avarammaksi kuin silloin kun itse olin lapsi ja ala-asteella parin muun helluntailaisen ja parin jehovantodistajan kanssa ainoita vähemmistöön kuuluvia.
tehtaisiin aika ajoin selväksi mtien idiootteja uskovat ovat niin kuinka siinä viitsisi ruveta avaamaan että kröhöm, noinko te todella ajattelette minusta!??
Haavistoon mutta itse uskon Jeesukseen, olen uskovainen JA äänestin Haavistoa. Me ihmiset emme ole toistemme tuomareita täällä maailmassa. Mikä sinä olet ap tuomitsemaan toisten syntejä?
En kyllä halveksi kristittyjä. Varauksella suhtaudun mm Islamiin ja äärikristittyihin ja ylipäätään ääri-ilmiöihin, mutta en ketään halveksi.
Mielestäni ihmisten pitäisi tähdätä liberaaliin ajatusmaailmaan.
Ääri-ilmiöt ovat aina vähän vaarallisia.
meillä päin heitä haukutaan hihhuleiksi, viikolla juuri yksi työkavereista totesi, kun mää oon tällänen hihhuli niin..., ajatus jonka hän kertoi oli hyvin samanlainen kuin minun varsin vasemmistolaisesti ajattelevan, sitten keskusteltiin että ajatuksemme ovat samanlaisia vaikka ulospäin voimme vaikuttaa hyvin erilaisilta.
itse en menisi aattelliseen tai uskonnolliseen yritykseen töihin, jos en jaa samoja ajatuksia ja arvoja. Minusta tuollaisilla yrityksillä on valta valita arvojaan vastaavia ihmisiä töihin. En menisi töihin esim. Setaan ja sitten valittaisi, etten uskalla sanoa että oikeasti en äänestäisi heidän arvojensa puolesta. muut ns. normaalit työpaikat sen sijaan tulee vastaanottaa erilaisia ihmisiä erilaisine arvoineen.
Asun perheeni kanssa l-vyöykkeellä, ja täältä on todella vaikea löytää neutraalia työpaikkaa. Täällä on vahvassa l-omistuksessa mm. rakennusalan, it-alan ja talouspuolen yrityksiä. Ei se kuitenkaan niin iso asia meille ole, että sen takia pitäisi vaihtaa paikkakuntaa.
Se hyvä puoli ko. firmoissa on, ettei niissä tarvitse kuunnella karkeaa kielenkäyttöä :)
Haavistoon mutta itse uskon Jeesukseen, olen uskovainen JA äänestin Haavistoa. Me ihmiset emme ole toistemme tuomareita täällä maailmassa. Mikä sinä olet ap tuomitsemaan toisten syntejä?
missä vaiheessa olen tuominnut Haaviston tai tuominnut hänen syntejäään haloo!!!??
miksi se ei mene jakeluun, että näissä asioissa äänestetään sitä, joka elää lähimpänä omia arvoja ja kristitylle homokysymys on asia joka liittyy raamattuun ja Jumalan luomaan järjestykseen. Jos Haavisto haluaa elää homona niin se on hänen asiansa ja jokainen voi valitra itse ketä äänestää ja miksi.
vai onko oikein olla sitten kuitenkin suvaitsematta osa ihmisistä?
Kyllä meidän duunissa on yksi ihminen sanonut että hänelle kristilliset arvot ovat todella tärkeitä. Jospa sä kokeilisit tällaista "löperömpää" lähestymistapaa, ei heti tarvitse "julistaa" mitään.