Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka opiskelija saisi 10 tonnin kasaan?

Vierailija
22.01.2012 |

Olen yh, ja tyttö haluaisi vaihto-oppilaaksi. Mutta joutuu keräämään rahat itse. Eli millähän työllä tms. tyttö saisi rahat kasaan noin vuoden aikana? Kyseessä siis 17 vuotias lukiolainen, ja on valmis työskentelemään ihan päivittäin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh, ja tyttö haluaisi vaihto-oppilaaksi. Mutta joutuu keräämään rahat itse. Eli millähän työllä tms. tyttö saisi rahat kasaan noin vuoden aikana? Kyseessä siis 17 vuotias lukiolainen, ja on valmis työskentelemään ihan päivittäin.

ei taida teillä kummallakaan oikein olla älyllisiä lahjoja.....

Vierailija
2/10 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun tyttös taitaa demittää, juuri kysyttiin demissä miten saada 10tonnia kasaan.

snaoi haluavansa autokouluun ja muuttaa omaankämppään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti joutuisi töitä tekemään, tuostahan tulee noin tonnin brutto kuukaudessa hankittavaksi. Onko mahdollista työskennellä kesälomalla täyttä päivää?

Nyt kannattaa varmaan haalia useampi työ. Eli esim. mainosten jako (aika huonopalkkaista), ehkä joku lehtimyyntihomma iltatyöksi (niissä voi usein tehdä just sen verran tunteja kuin haluaa) tms.

Vierailija
4/10 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeakoulussa opiskellessa. Opintoihin saa rahallista tukea, eikä ole mitään vaihto-opiskelumaksuja yms. Ei tarvitse asua isäntäperheessä, voi matkustella yksin jne.

Vierailija
5/10 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ihan mahollista, mutta... Töihin mihin 17-vuotias saattaa päästä, ei makseta hirveästi palkkaa. Mä olin kaupan kassalla suht kokopäiväsesti (viikoittain siis n. 30h) ja sain n. 1000-1500 € luokkaa kuukaudessa palkkaa. Jos kymppitonnin haluis kasaan, pitäis sen vuoden ajalta laittaa oikeestaan kaikki säästöön ja tosiaan työskennellä se 30 h. Tässä on pari pientä muttaa: pääseekö 17-vuotias ees kaupan kassalle? (Monesti pitää olla täysikänen, ellei sit oo suhteita). Ja miten kerkeää tekemään niin paljon töitä kun on lukiokin käytävänä?

Vierailija
6/10 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eipä tuo tyttö ole pois muuttamassa vaan nimenomaan vaihtoon, ajokortti tulee lahjana isovanhemmilta sitten aikanaan.

Ymmärrän kyllä että työllä, mutta mikä olisi hyvä työ tuon ikäiselle, mitä kannattaa etsiä?

Vierailija
7/10 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko miettiä muuta tapaa lähteä ulkomaille?

Mutta jos tosiaan intoa on vaihto-oppiluuten, ja stipendiä ei tipu, ja juuri tuo tuon hintainen ohjelma kiinnostaa.

Töihin tietysti, eipä tuota muuten saa. Säästökuurille, ei mitään henk. koht. shoppailua yms. ja esim. lukiokirjat käytettynä.

Kaupan kassalle voi kokeilla, tai ruokapaikkaan tiskaamaan (vaativat tosin usein hygieniapassin, mutta sen saa helposti). Hakua päälle - joka ajateltavaan paikkaan avoin hakemus, samoin jos jossain on työpaikkailmoitus, niin yhteydenottoa. Oma aktiivisuus on vaan se ainut keino - ei ne kotoa hae.

Lastenhoitoa, tai pikaruokapaikkaan.

Vierailija
8/10 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä paikkakunnalla olette, niin katsotaan työkkärin sivuilta sopivia töitä.

Vierailija
9/10 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan pääkaupunkiseudulta saa 17v töitä, eikä moni täysikäinenkään....

eli sanoisin,e t lähtee lukion jälkeen ulkomaille, niin se on hyvä, voi sit mennä minne vaaan ja olla siel töisää, ja oppii kielen ihan hyvin

eli malttia

tärkeintä saada m´nyt lukio loppuun ja siitä hyvät arvosanat, ulkomaille ehtii kyllä

jos nyt töitä sais niin joutuu tekeen hirveet tuntimäärät, eli kaiken vapaa aikansa, miten läksyt`? haarastukset? kaverit ? jne

eli liian iso uhraus lapselta, ja koulumenestyskin vaarana romahtaa...

tietty voitte hakea tukea vaihto.opplaakis pääsyyn ?

Vierailija
10/10 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuon ikäinen lähtisi vaihto-oppilaaksi? Tyttö on varmaan lukion toisella nyt, eli lähtisi vaihtoon abivuoden jälkeen? Käytännössähän se tarkoittaisi vain ekstravuotta lukiossa ja rahan hukkaan menoa. Samalla vaivalla jatkaa opiskeluputkea korkeakoulun puoliväliin ja lähtee sitten vaihtoon, kun siitä on jotain hyötyäkin.

10 tuhannella eurolla (joka on ISO raha opiskelijalle!) on paljon parempaakin käyttöä kuin leikkiä lasta vielä yksi vuosi, kun luokkatoverit (pääsääntöisesti) jo elävät omillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme