Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

omaa aikaa pienten lasten vanhemmilla

Vierailija
13.11.2005 |

Kuinka paljon teillä muilla pienten lasten vanhemmilla on omaa aikaa viikossa tai kuukaudessa? Kyselen tätä siksi kun tuntuu ettei itsellä ole omille jutuille ollenkaan aikaa. Varmaan se on ihan ok. mutta olisi kiva kuulla miten muilla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sitä " yhteistä aikaa" oikein tyrkytetään, pyydetään lasta yöksi tai muutamaksi tunniksi, että me vanhemmat saadaan viettää yhteistä aikaa, MUTTA miestä ei yhteiset asiat kiinnosta sitten PÄTKÄÄKÄÄN valitettavasti..

Pitäis varmaan keksiä jotain muuta säpinää tähän elämään, jos mies on noin passiivinen niin ei sellaiselle jaksa jatkuvasti kärttää ulos jos hän itse ei sitä halua.

Vierailija
2/6 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun mies on kotona voin lähteä käymään jossain. miehellä ja minulla yhteistä aikaa on vain nuo illat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun omaa aikaa on, kun käyn kaupassa. Yhteistä aikaa olisi öisin, kun lapset nukkuvat, mutta kun pitää itsekin nukkua...

Vierailija
4/6 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten lapsen mentyä nukkumaan 30-60 minuuttia riippuen siitä jaksaako itsekään valvoa. Tosin aina sovitaan menoista. Kuitenkin omia menoja ilman lasta on useampi tunti kuukaudessa. Osa siitä ajasta on sitä, että lastaan kaupassa kärryihin ruokaa tms, mutta olen siellä yksin.. Kavereita tapaan ilman lasta aika vähän ja tätä kaipaan ehkä eniten. Joskus kavereiden tapaaminen ilman lasta tuntuu ihan kielletyltä, vaikka se usein piristää eniten. Lukemiseen nappaan aikaa sitten vähän sieltä täältä ja se on puhtaasti omaa aikaa. Esimerkiksi lapsen päiväuniaikaan viikonloppuisin harkitsen, että nukunko itsekin, luenko/katstonko telkaa tai oon netissä vai teen kotihommia. Ja sitten jos mies on kotona niin päikkäriaikaan hoidetaan myös usein kauppareissuja tms.

Omaa aikaa on joskus tosi kova ikävä. Mutta taas lapsenkin kanssa voi nyt tehdä kaikkea yhteistä kivaa. Tyttö on innokas auttaja monessa kotihommassa, joten niitä ei aina tarvitse jättää siihen omaan aikaan.

Vierailija
5/6 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Mä yritän kanssa tehdä kotihommia yhdessä lapsen kanssa, jotta iltaisin hänen mentyään iltaunille olisi hetki aikaa itselle. Jotenkin vaan tuntuu että viime aikoina olen kaivannut vähän enemmän omaa aikaa.

Vierailija
6/6 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä päivät ja iltaisin lapsi nukahtaa klo 22-23. Eli silloin myös itse jo sammun.

Mutta en osaa sellaista kaivatakaan. Minulle on luksusta aika oman pienokaisen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi