Kurkku on niin kipeä että tuntuu kuin olisi tulessa, auttaako alkoholi?
Kysyn tosissani.
Olen kuullut että alkoholi auttaisi. Kurlaaminen jollain konjakilla siis.
Mutta pitääkö olla konjakkia? Meillä taitaa olla vain Baileys tä ja avaamaton fireball pullo.
Neuvoja? Hitto kun bafucin lopetettiin.
Kommentit (27)
Miksi tuhlaisit viskiä kurlaamiseen? Eikö sinulle lumihiutaleelle tullut ajatelleeksi, että voisit käyttää ihan normi suuvettä? Tai kurkkupastilleja?
No jos tarpeeksi juo, niin eiköhän sitä päädy tiedottomaan tilaan, jossa kurkkukipu ei juurikaan haittaa.
Oireita voi mahdollisesti lievittää ihan vaan imeskelemällä vaikka kurkkupastilleja, jotta kurkku pysyy kosteana.
Vierailija kirjoitti:
Ei auta. Kipulääke auttaa.
Ei ole kuin panadolia, ibuprofeenia en saa syödä. Huonosti auttaa panadol.
ap
Kurlaa merisuolavedellä. Se auttaa tulehdukseen. Syö kipulääkettä.
Lämmintä Hunajavettä käytän kurlaukseen tai ihan juon reilusti ja särkylääkettä kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kurlaa merisuolavedellä. Se auttaa tulehdukseen. Syö kipulääkettä.
tai ihan vaan syö merisuolaa.
Minulla oli äsken Korona. Kurkku oli karsean kipeä ja ainoa mikä auttoi hetkellisesti oli jääkylmät syötävät. Pakastemansikoita imeskilin, suoraan pakkasesta. Mehujää auttoi myös.
Kuumat juomat pahensi tuota elämäni pahinta kurkkukipua.
Fireball on hyvä kurkkukipujuoma, kokeile sitä.
Konjakista en osaa sanoa muuta kuin että sehän lämmittää vaan lisää. Voi toki auttaakin. Mutta se ainakin auttaa, että peset hampaat (en tiedä miksi, mutta auttaa) ja hampaita kantsiikin pestä vaikka parin tunnin välein. Särkylääkekin kantsii ottaa ja jos sattuu olemaan ananastäysmehua (siis sellaista missä on sitä hedelmälihaa/hötöä) niin sekin auttaa ainakin vähän ja hetkeksi. Ja joo, kaulaa ei kannata pitää sisälläkään paljaana vaan ihan joku villahuivi vaikka nukkuessakin. Siksi siis villainen että se lämmittää, mutta ei hiosta koska villa hengittää.
Itse sairastin just tuollaisen flunssan missä oli julmetun kipeä kurkku ja nämä jeesasi itsellä.
Pahentaa. Jos kehossa on jokin tauti, joka aiheuttaa kurkkukipua, niin eivät ne bakteerit siinä kurkunpäässä hengaile, joten ei niitä pysty alkoholilla desinfioimaan. Alkoholin desinfioiva vaikutus flunssan oireisiin on ihan täyttä puppua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuhlaisit viskiä kurlaamiseen? Eikö sinulle lumihiutaleelle tullut ajatelleeksi, että voisit käyttää ihan normi suuvettä? Tai kurkkupastilleja?
No voi kai sen kurlatun lopuksi nielaistakin, jos sitä ruokalusikallista ei raaski tuhlata lavuaariin sylkäisemällä.
Zyx imeskelytabletteja apteekista,toimii. Puuduttavat kurkun/nielun ja helpottavat kipua.
Vierailija kirjoitti:
Se Bafucin oli hyvä.
Miksi sitä ei enää valmisteta? Vai eikö sitä vaan myydä enää Suomessa?
Älä tunge tulehtuneeseen kurkkuun mitään väkevää mikä aiheuttaa lisää kirvelyä.
Mä otin mutsin oxykonteja kurkkukipuun,kipu hävisi ja tuli rento fiilis.
Osta apteekista sellaista kurkkua puuduttavaa suihketta, se on ainoa mikä auttaa
Vierailija kirjoitti:
Osta apteekista sellaista kurkkua puuduttavaa suihketta, se on ainoa mikä auttaa
Septabene sumute esim.
Ei auta. Kipulääke auttaa.