Vanha Singer - apuja?
Sain vanhan singer ompelukoneen, malli ilmeisesti 533. Osaisiko kukaan sanoa, miltä vuodelta mahtaa olla, ja mahtaisiko mistään löytyä ohjekirjaa moiseen? Vanhassa salkussa ompelukone on, mutta ohjekirja uupuu..
Kommentit (9)
Kannattaa varmaan kysellä vanhoja ompelukoneita myyvistä liikkeistä, niitä on ainakin pk-seudulla useampia.
Minulla vanha metallinen singer, ja se on paras kone kotiompeluun.
Mihin tarvitset ohjekirjaa?
Olen kehno kielissä, joten jos jopa suomeksi löytyisi jostain ohjekirja?
Googlettamalla näin jossain maininnan vuodesta 1976, olisko sopiva tähän malliin?
Ohjekirja olisi kiva ihan langoituksesta koneen huoltoon, minne öljyt, säädöt yms..
Hei,
Minulla on vuonna 1978/79 ostettu Singer 533, jossa on kaikki vielä tallella, käyttöohjekirjakin. Kone sanoi juuri palvelusopimuksensa irti, mutta selvittelemme sen korjaamista. Minulta saisit kopion käyttöohjekirjasta, ellet ole sitä jo jostain löytänyt.
Minulta saisi koko koneen käyttöhjekirjoineen. Kone on ehjä, mutta pedaalista tuli savut ulos. Vm. n.-76. Eli tarvitsisi ehjän polkimen, muuten toimii.
En ole ap, mutta kysyn tässä vanhassa ketjussa: On vanha singer, josta en nyt saa konetta millään sinne pöydän sisään. Mitenköhän sen saa? Pitäisi mennä sisään kyllä.
Olisko joku vipu jota pitää painaa tai nostaa.
Singer ompelukone 328k "pelastettu" taloyhtiön roskalavalta. Koneen valmistusuosi on 1964. Nyt olisi hyödyksi käyttäjälle saada ohjekirja tähän koneeseen, vaikka kopiona tai viite Google-hakuun. KIITOS !
Jostakin 1970 luvulta taitaa koneesi olla. Täältä löytyi ainakin singer 328 ohjeet, jos vielä tarvitset ja apua tästä on. :)
http://www.singerco.com/uploads/download/648_328.pdf
Itselle oli apua vanhaan poljettavaan singeriin...