Mies nalkuttaa, koska olen liian laiha
Naisen pitää olla kuulemma vähän pyöreä ja selluliittia mielellään. Tavatessamme jo kävin salilla ja tykkäsin treenata plus lenkkeillä. Tiesi minkä otti. Mikään lihaskasa en silti ole.
Raskausaikana mies kävi kuumana, kun olin kunnon höyrylaiva, tosin itse voin pahoin. Nyt olen alkanut taas lenkkeilemään ja treenaamaan (kotona salaa painojen,kahvakuulan kanssa + kotijumppaa kun mies ei päästä salille) ja mies valittaa vain. Uhkailee jopa erolla.
Eikö mikään ole hyvä?Miehen takia en ala ainutta henkireikääni ja pääntyhjentääni pois laittamaan. Jos en saisi lenkkeillä, niin voisin todella pahoin.
Kommentit (23)
Mun mies valittaa ylipainosta ja siitä kun en liiku. Mä oon päättänyt, että seuraavalla kierroksella valitsen jonkun "omanlaisemman" koska niin paljon vaikuttaa joka päiväiseen elämään.
Olin ihannepainon ylärajoilla jo meidän tavatessa, mutta mies oli ajatellut, että saa mut laihduttamaan. Näin ei kuitenkaan ole käynyt, vaan neljän lapsen jälkeen päinvastoin...
meillä ei sentään erolla uhkailla, mutta olen kyllä saanut kuulla samasta asiasta. en ole himotreenaaja, muuten vaan laiheliini. mies vahtii syömisiäni ja tuputtaa lisää. kuulen asiasta viikottain. olen 158 cm ja 43 kg. en omasta mielestänikään mikään kukkanen, mutta minkäs teet... :(
Lihasta löytyy, eli en ole superlaiha vaan normaali. Mies kun on tiennyt ottaessaan mitä tulee, niin en ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa.
Olen aivan väsynyt jo miehen ruuan tuputukseen ja arvosteluun asiasta
ap
varsinkin jos vielä treenailet ja on lihasta. Miehelläsi on tietenkin oma makunsa, jotkut tykkäävät muhkummasta. Mutta noilla elämäntavoilla olet kuitenkin terveempi ja jaksavampi kuin muuten olisit. Harmi, ettei ukkosi tajua asian hyviä puolia...
meillä ei sentään erolla uhkailla, mutta olen kyllä saanut kuulla samasta asiasta. en ole himotreenaaja, muuten vaan laiheliini. mies vahtii syömisiäni ja tuputtaa lisää. kuulen asiasta viikottain. olen 158 cm ja 43 kg. en omasta mielestänikään mikään kukkanen, mutta minkäs teet... :(
sun normaalipainosi oli n. 48-58 kiloa. Olet selvästi alipainoinen. Mutta silti vahtiminen ja kyttääminen on väärin. Pitäisikö teidän jutella asiasta, (ja oikeasti voisit syödä vähän tukevammin. Onko sulla normaali kuukautiskierto?)
Ap, sä ole tosiaan pituuteesi nähden ihan normaalipainoinen, älä kuuntele. Itse sanoisin, että jos ei kelpaa, ala kalppia.
Tasan ei näy menevän koskaan...
terv. 154 cm, 75 kiloa ja taas laihiksella....
vain omia tarpeitaan ja himojaan. Mietis nyt vähän tarkemmin mistä oikeasti on kysymys. Olet miehellesi väline. Huolestuttavaa on myöskin se että sinun pitää salaa pitää fyysisestä kunnostasi huolta. Ja mitä nainen tekee? Muokkautuu ja alistuu moiseen sairaseen kuvioon.
Jos sinä alkaisit ilmaista miehellesi jatkuvasti siitä mikä sinua mielyttää vain siksi että hän ei täytä vaatimuksiasi. Luuletko että miehesi alkaisi kehittämään samoja kuvioita kuin sinä. EI
Ihminen on omituinen otus.
jo lapsesta asti ollut sitä. Eli kyse ei ole syömishäiriöstä, laihduttamisesta tai muustakaan. Olen aivan terve ja tämä on ruumiinrakenteeni. Syön mielestäni suht terveellisesti, mutta ruoka ei koskaan ole minulle maistunut ihan samalla tavalla kuin muille. Mutta kuten sanottu, voin fyysisesti ja henkisesti hyvin ja minun on vaikea kuvitella suurta elämäntaparemonttia pelkän kilojen saamisen vuoksi. t. 2
sun normaalipainosi oli n. 48-58 kiloa. Olet selvästi alipainoinen. Mutta silti vahtiminen ja kyttääminen on väärin. Pitäisikö teidän jutella asiasta, (ja oikeasti voisit syödä vähän tukevammin. Onko sulla normaali kuukautiskierto?) Ap, sä ole tosiaan pituuteesi nähden ihan normaalipainoinen, älä kuuntele. Itse sanoisin, että jos ei kelpaa, ala kalppia. Tasan ei näy menevän koskaan... terv. 154 cm, 75 kiloa ja taas laihiksella....
ja minulla on kaksi ihanaa, tervettä lasta :) t. 2
vain omia tarpeitaan ja himojaan. Mietis nyt vähän tarkemmin mistä oikeasti on kysymys. Olet miehellesi väline. Huolestuttavaa on myöskin se että sinun pitää salaa pitää fyysisestä kunnostasi huolta. Ja mitä nainen tekee? Muokkautuu ja alistuu moiseen sairaseen kuvioon.
Jos sinä alkaisit ilmaista miehellesi jatkuvasti siitä mikä sinua mielyttää vain siksi että hän ei täytä vaatimuksiasi. Luuletko että miehesi alkaisi kehittämään samoja kuvioita kuin sinä. EI
Ihminen on omituinen otus.
Kyllä olen sitä mieltä, että jos mies tämän takia erota haluaa niin saa mennä. Olen aina ollut tälläinen ja tälläinen tulen olemaan. En vain jaksaisi enää sitä nalkutusta turhasta, kun tiedän olevani normaali.
Jotkut suuttuvat vaimon ylipainosta ja tämä suuttuu vaimon normaalipainosta.. liekö jotain omistushalun muotoa miehelläkin on.
ihan normaalipainoinen!!!! Ei tod. mikään liian laiha tms.
Ole ylpeä kropastasi ja jos miehellesi ei kelpaa niin sano että etsii paremman.
Kuulostaa melkein joltain feeder-fetissiltä. (Feederit tykkää syöttää puolisonsa avuttomiksi jotta voivat olla varmoja ettei puoliso pääse teillensä.)
Tai monimutkaista mustasukkaisuutta?
Yrittäkää puhua asiasta suoraan: tältä lukemalta näyttää että ongelma ei ole sun puolella (mitä nyt hiukan kummallista on että viitsit salata treenauksesi). Kysy mieheltä että mikä on? Vastausta ei välttämättä heti tipu mutta ehkä jonkun ajan päästä kun on saanut muhittua ensin.
Meillä vähän vastaavanlaista kuviota: mies arvosteli jossain välissä paljon mun pukeutumista, ääntä, kävelytyyliä ja vaikka mitä. Kiltiltä ihmiseltä tämä oli niin outo käytöstä että en ottanut itseeni vaan yritin kysellä, mikä on ongelmana. Vastausta ei ole kuulunut, mutta toisaalta mies itse on sijoittanut pukeutumiseensa nyt vähän enemmän eikä enää niin paljoa piikittele minuakaan.
Ongelma voi olla siis miehen puolella: mikä suhde sillä on omaan ulkonäköönsä?
No, mä olen 170cm ja 51kg. Ja kyllä, olen täysin terve ja syön hyvin. Sanoisin, että ap:n miehellä on tarve kontrolloida jollakin tavalla, ja kun tietää miten tärkeätä tuo urheilu on, niin tekee sen sitten sitä kautta. Ei ole tervettä käytöstä parisuhteessa.
Mies kun tykkääpyöreistä naisista mikä minä en ole ollut kuin raskauksien aikaan.
T: ap
Kuulostaa melkein joltain feeder-fetissiltä. (Feederit tykkää syöttää puolisonsa avuttomiksi jotta voivat olla varmoja ettei puoliso pääse teillensä.)
Tai monimutkaista mustasukkaisuutta?
Yrittäkää puhua asiasta suoraan: tältä lukemalta näyttää että ongelma ei ole sun puolella (mitä nyt hiukan kummallista on että viitsit salata treenauksesi). Kysy mieheltä että mikä on? Vastausta ei välttämättä heti tipu mutta ehkä jonkun ajan päästä kun on saanut muhittua ensin.
Meillä vähän vastaavanlaista kuviota: mies arvosteli jossain välissä paljon mun pukeutumista, ääntä, kävelytyyliä ja vaikka mitä. Kiltiltä ihmiseltä tämä oli niin outo käytöstä että en ottanut itseeni vaan yritin kysellä, mikä on ongelmana. Vastausta ei ole kuulunut, mutta toisaalta mies itse on sijoittanut pukeutumiseensa nyt vähän enemmän eikä enää niin paljoa piikittele minuakaan.
Ongelma voi olla siis miehen puolella: mikä suhde sillä on omaan ulkonäköönsä?
Mies ei liiku itse kuin autolle ja minä tykkään treenata..näin on ollut aina ja mies ei sitä ymmärrä miksi HALUAN esim. hiihtää 50-60km hiihtolenkin sen sijaan, että mässäisin karkkia sohvannurkassa. Tästäkin on ollut taistoa.
Mietin tosiaan, että voisiko olla vain niin omistushaluinen. Naimisiinmenon ja nuorimman lapsen syntymön jälkeen on levinnyt koko touhu reisille. Aktiivisesti naputus alkanut.Ja tämä nk pakkotuputus mihin en ala.
Salaan treenaukseni vain sen takia, ettei tarvitsisi tapella. Salauksella tarkoitan sitä, että teen treenin kotona ennen kuin mies tulee töistä kotiin.
ap
Kannattaa opetella keskustelemaan asioista. Vika ei välttämättä ole miehen puolella, vaan siitä että ette osaa keskustella asioista. Sinulla on ilmeisesti synnytyksen jälkeinen masennus. Ja tämän takia laihutat itseäsi sairaalloisesti juuri muita ihmisiä välittämättä, kuten miestäsi.
Kannattaa opetella keskustelemaan asioista. Vika ei välttämättä ole miehen puolella, vaan siitä että ette osaa keskustella asioista. Sinulla on ilmeisesti synnytyksen jälkeinen masennus. Ja tämän takia laihutat itseäsi sairaalloisesti juuri muita ihmisiä välittämättä, kuten miestäsi.
Tämä nyt on täysin epäolennainen kommentti. Parisuhteessa ei pitäisi tarvita salata tekemisiään toiselta, varsinkaan tuollaista asiaa, joka on todella tärkeä selvästikin ap:lle henkisen (ja fyysisen) hyvinvoinnin kannalta.
Olen kai ollut masentunut ala-asteikäisestä asti.
Sanoinko laihduttavani?En. Haluan pitää lihaskuntoani yllä, mikä on minulle itselleni ollut aina tärkeää.
Eikö yleensä amsentuneisuuden merkkinä ole se, ettei enää välitä? ;)
ap
Äh. Kuulostaa mun korvaan siltä että mies ottaa alemmuudentunteita omasta liikkumattomuudestaan, ja sen sijaan että vähän liikkuis, näkee helpommaksi kurmottaa sua puuhistasi.
Kurmotus ja sen syy ei välttämättä ole tahallista eikä tiedostettua, luulisin. Miehelle tekis varmasti oikeasti hyvää ottaa vähän raitista ilmaa itsekin, mutta suoraan ei varmaan tuotakaan ideaa saa myytyä.
Itekin rutistin puoliskosta lupauksen päivittäisiin kävelylenkkeihin sitten kun en enää raskaudeltani muuhun kykene, mutta mies on nyt ollut (ruumiillisilta) töiltään niin naatti etten ole hennonut painostaa ukkelia ulkoiluun mukaan.
Ei o heleppoo :/
Ja olit masentunut tai et, niin minusta on todella terveellistä että kyseenalaistat toisen ihmisen mielipiteet omasta tilanteestasi!
Tietty jos on jossain sängynpohjalla niin ulkopuolisen näkemys voi olla kullanarvoinen. Tässä tapauksessa ei kuitenkaan ole sängynpohjasta kyse vaan puolison kummallisesta selluliitti(!)fetissistä ja normaalipainoisen ihmisen liikuntaharrastusten arvostelusta.
Mistä näitä masentuneita narsisteja tänne sikiää?
Miehesi ei turhasta valita. Harvalle normaali ihmiselle urheilu on henkireikä. Tuskin olet ammattilainen. Masentunut yleensä heittää vitsiä omasta tilastaan. Etkä kertonut koko totuutta urheilu asioistasi.