Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syitä teiniäitiyteen?

Vierailija
21.01.2012 |

Olen todennut, että huomattavan suuri osa teiniäideistä on laitostaustaisia tai muuten vaan vähän kurjemmista oloista.

Oletko havainnut samaa?

Miksiköhän näin? Mitä sillä lapsella yritetään korjata? Tai korvata?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoslapsi. Aloin haaveilemaan omasta lapsesta 12v:na ja todella iski vauvakuume kun olin 16v. Ongelmana oli, että olin neitsyt enkä edes valmis harrastamaan seksiä. Neitsyyden menetin 17v:na ja vain sen takia että yritin tulla raskaaksi. Muuten ei seksi kiinnostanut kuin vasta 18v:na jo lapsen saatuani. Yritin raskautta puoli vuotta ja olin ihan epätoivoinen kun joka kk negatiivisen testin tein ja pelkäsin että jos en voi ikinä lasta saadakaan. Olin niin onneni kukkuloilla kun viimein tärppäsi ja lapsen sain 18v:na. Toisen lapsen 19v:na. Olen tuntenut useampia 15-16v:na äidiksi tulleita, kaikki tarkoituksella raskaaksi hankkiutuneita. Minulla motiivina on ollut vaan saada lapsi ja perhe.

Miksi hyvin toimeentulevat eivät raskaudu 16-vuotiaana?

Tyhmyys periytyy...ja minä veronmaksajan saan sen tuta!!!

äö:ni on muuten 137 ja olen Mensan jäsen. Et ei ainakaan tyhmyys periydy.

16v:t on muuten harvoin hyvin toimeentulevia, joten kysymyksesi on aika hölmö.

Vierailija
22/28 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

21-vuotias 'entinen' teiniäiti. Myös minä kuulun nähtävästi siihen pienempään kastiin, eli en ole laitosnuori/vanhempani eivät ole sossupummeja/en yritä todistaa mitään sillä, että olen saanut lapsen nuorena.

Tulen aivan tavallisesta perheestä, jossa ei juotu lasten läsnäollessa eikä kumpikaan vanhemmistani polta. Äiti työskentelee sosiaalialalla ja isä on johtaja eräässä yrityksessä. Olen kouluni käynyt ja suorittanut lukion hyvin arvosanoin. Muutin 18-vuotiaana kotoa pois poikaystäväni kanssa yhteen. Ylioppilaskekkereiden jälkeen tulin raskaaksi. Miksi ei, avomiehen kanssa vedetään edelleen yhtä köyttä jo viidettä vuotta. Tyttö täyttää pian 2. Töissä ollaan miehen kanssa molemmat ja nautitaan elämästä perheenä.

En tiedä, miten tuo laitoslaisuus ja mitä muuta nyt listasittekaan, liittyy teiniäitiyteen. Onhan heitä olemassa toki, en sitä kiellä. Meitä vaan on moneen junaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-17-vuotiaat teiniäidit lapsineen ovat keskimääräistä useammin lastensuojelun asiakkaita. No, onhan se ymmärrettävää, lapsiahan he ovat itsekin. Mutta heidän lapsillaan on myös useammin erityisen tuen tarvetta.

Vierailija
24/28 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkoluulot ja suoranainen vihamielisyys näköjään kukoistavat.

Pitäkää tunkkinne.

terv. ei-laitostaustainen,akateeminen, ent. teiniäiti

ps.Kaikki itse tuntemani teiniäidit ovat pärjääjiä, eivät luusereita.

Vierailija
25/28 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs sille tekee, että aika usein teiniäitiys ei ole mikään toivottava asia, vaan siihen liittyy ongelmia. Vaikka poikkeuksiakin on. Jo lähtökohtana se että lapsi syntyy ennenkuin itsekään on selvittänyt kaikkia nuoruuteen liittyviä psyykkisiä kehitystehtäviä on haastava. AIka usein nuoren identiteettikehitys ja psyykkiset voimavarat eivät riitä sekä murrosiän että äitiyden kehitystehtävien samanaikaiseen työstämiseen.

Vierailija
26/28 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on taas joku asiantuntija paikalla xD

toki näitä ongelmanuoria on olemassa, jotka hankkiutuvat raskaaksi joko tahattomasti tai tahalleen, ja huoli tietysti on silloin lapsen tulevaisuudesta. Mutta sitä en ymmärrä miksi tätä yleistetään, parinkympin ikäinen (yli tai alle, miten vain) voi olla lapselleen yhtä hyvä äiti kuin vanhempikin, jopa parempikin. Onhan niitä ongelmia jos jonkinnäköisiä myös näillä kolmikymppisillä akan rutkuloilla, jotka hakevat "apua" kurjaan elämäänsä kirjoittelemalla vauvapalstoille tällaisia naurettavuuksia..

Vierailija
27/28 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan useimmiten kuitenkin "syynä" ihan vahinkoraskaus ja se, etä kannetaan vastuu siitä mitä on tehty.

Tuskin tarviaa sen kummemmin ruveta kenkään kotioloja kaivelemaan, musta tuo on ihan pätevä "syy" olla teiniäiti.

Samasta "syystä" minä olin teiniäiti.

Vierailija
28/28 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa oli kolme tyttöä, jotka tuli lukiossa raskaaksi. Kukaan ei ollut laitostaustainen tai mitenkään erityisen huonokäytöksinen tms. Yhdelle raskaus oli vahinko (ei ehtinyt tehdä aborttia ja tytön vanhemmat lopulta ottivat vauvan hoitoonsa) ja kaksi muuta seurustelivat ja ihan halusivat vauvan.