Vaimo lihonut varmaan ainakin 10 kiloa
suhteemme alkuajoista lähtien. Itse vielä hyvässä kunnossa, kiitos aktiivisen liikunnan.
Pikkusen vituttaa, ei voi mitään tehdä asialle, mussuttaa vaan lisää töllön äärellä. Varmaan 5 vuoden päästä plus 10 kiloa nykyiseen painoon lisää.
Mikä ihmeen vaikeus ihmisellä on rajoittaa sitä mussuttamista, mikään ei ole niin ruman näköistä kuin ylipainoinen lisää mussuttamassa.
Kommentit (79)
Eiköhän tuon tiedä itsekin. Missä tukeminen???
p.s. Varmasti itsestäsikin löytyy vikoja, mitä ei ollut suhteenne alussa...
13ja olen sen hänelle jo vuosia sitten sanonut, etten hyväksy älytöntä lihomista. Olkoon vaikka pinnallista, mutta minusta läskeys on itsekurin puutetta.
Eiköhän tukemista ole se, että on yrittänyt saada liikkumaan kanssa ja syömään terveellisemmin.
-Ap-
mutta itse ahdistuisin suunnattomasti jos mieheni sanoisi minun olevan jo aika pullukka (raskaudesta n. 5-6 kiloa ylimääräistä jäljellä). Tiedän jokaisen grammani tarkalleen itsekin, tiedän mistä näytän hyvältä ja mistä en. Kilot ahdistavat minua välillä enemmän, välillä vähemmän. Vauvan ollessa pieni en jaksanut välittää mitä söin enkä jaksanut paljoakaan liikkua. Nyt olen ottanut itseäni niskasta kiinni, mieheni mielestä vaikutan paremmminvoivalta ja iloisemmalta kuin ennen, kiitos lienee paremman olon ja päivittäisen liikunnan. Mieheni ei sanonut silti kertaakaan, että minun pitäisi laihduttaa tai että alan ikävästi plösähtää. Jos olisi sanonut, olisin luultavasti mennyt lukkoon ja vetäytynyt omaan syöpöttelykammiooni. :) Nämä ovat herkkiä asioita, ainakin minulle.
Voiko vaimosi muuten hyvin? Osta hänelle lahjaksi laadukasta hajuvettä tai muuta kosmetiikkaa ja kehota ostamaan itselleen kauniita vaatteita. Vaimosi voi sovituskopissa saada inspiraation laihdutukseen (toimii minulla hyvänä tsempparina) tai itsestään muuten huolen pitäminen laadukkaiden voiteiden yms avulla voi antaa kipinän myös liikkumiseen.
Vinkkejä vain, mutta minulle ei ainakaan olisi tepsinyt pullukaksi nimittely. Hienovaraisuutta kehiin :) ota projekti haasteena ja yritä olla ärsyyntymättä vaikkei tulosta heti tulisikaan! :)
seiska
Mut mitähän työ oisitte sanonu, jos mies olisi kertonut vaimonsa laihtuneen 10kiloa ja olevansa huolissaan siitä?
Meinaan ylipainohan on terveysriski. Ymmärrä ap:ta, muakin kuvottaa, kun alkoholistit juo, kun ylipainoiset lapset syö karkkia, kun alipainoiset naiset jumppaa punttisalilla...
Toivottavasti saat vaimosi tsempattua terveellisempiin tottumuksiin. 10kiloa on helpompi pudottaa kuin 30kiloa. Ja tuollaisella ylipainolla liikkuminenkin pitäisi olla aika vaivatonta. Itse ehdottaisin just yhteistä lenkkeilyä, roskaruuan karttamista. Uusien hedelmien maistelua tms. mikä innostaa terveellisempään ruokavalioon. Ja sitten tietysti mukavat ja sopivat vaatteet liikkua! Aloittakaa vaikka siitä, että vaimo saa kunnolliset lenkkikengät ja puvun, jotka ei purista mistään ja näyttää hyvältä.
Tekisi mieli lätkiä ap:ta vähän korville ja ripustaa naulakkoon piipittämään. No, annan olla.
10kg on aika vähän ja sen saa pudotettua 10 viikossa. 10 viikkoa on melkein 2kk. Että relaa vähän poju. Tuollainen vittumainen asenne saa vaimon vain syömään entistä enemmän niitä herkullisia sipsejä amerikandippillä ja juustoraasteella. Siihen palanpainikkeeksi kulaus socasolaa.
T: Lihaksikas potkunyrkkeilijä, joka ei pieniä pelkää
Mieheni rupes lihomaan. Sanoin suoraan, että en pidä hänen tavastaan syödä epäterveellisesti.Se auttoi!!! Hän on taas normaalipainoinen. Itsekkin kolme lasta synnyttäneenä tiedän, ettei raskaudet lihota, vaan ylensyönti. Olen ollut jo 22v 56kg. Eli koko aikuisikäni.
jos ukkona olisi tuollainen pinnallinen idiootti. Läskistä pääsee aina eroon, veemäisestä luonteesta ei tunnu pääsevän.
Jos ootte tavanneet silloin kun vaimo on ollut joku parikymppinen niin tuo 10 kg:n lisäys liittyy ihan normaaliin aikuisiän painonnousuun. Oma vaimoni painoi 49 kiloa kun tapasimme 19-vuotiaina ja on 170 cm pitkä. Nykyään painaa 12 kiloa enemmän ja on silti vielä normaalin painon rajoissa. Mielessäni joskus saatan haikailla entisen hoikemman varren perään, mut tiedän et painonnousu on kuulunut aikuistumiseen.
Mieheni on lihonut 40 kiloa ja se ottaa jo muuhunkin kuin luonnon päälle. Painaa yli 130kg, itse 55kg, tosin olen pieni niin mullakin on 10kg liikaa. Ymmärrän pointtisi jos toisella ei yhtään kiinnosta oma ulkonäkö, jos ei muuten niin oman terveyden takia pitäisi vähän skarpata. En ymmärrä minäkään. Toki ymmärrän sen ettei kiloja ole helppo pois saada mutta liika on liikaa...
jos ukkona olisi tuollainen pinnallinen idiootti. Läskistä pääsee aina eroon, veemäisestä luonteesta ei tunnu pääsevän.
vaimolleni järjestän yllätyksiä, tuon ruusuja ja kaikenlaista pientä kivaa, hoidan kotia ja lapsia. Ei käsittääkseni ole kovin veemäistä.
Mutta läskeys on asia mistä en tingi. Se on merkki laiskuudesta. Ja kuten aiemmin jo sanoin, ei minua se 10 kiloa haittaa, kunhan ei tule enempää.
-Ap-
ps itse olen lihonut 25 kg ja 25 vuotta naimissa- mies arvostaa luonnettani
ensinnakin ota selvaa miksi naisesi mussuttaa? jotain vajettahan han siina tayttaa. puhu naisesi kanssa rakentavasti - haukkumisella tuskin saat tulosta aikaan.
teetko kotitoita, oletko lasten kanssa, niin etta naisellasi on aikaa treenata? itse osallistun kotitoihin, laitan ruokaa ja silla aikaa vaimoni paasee salille.
ostan myos silloin talloin kukkia, annan lahjakortin jalkahoitoon ja muutenkin osoitan etta arvostan vaimoani. nain ollaan 7v oltu yhdessa ja edelleen vaimoni on timmissa kunnossa ja kaantaa kadulla paat.
M29
Ymmärrän kyllä että lihoaminen ahdistaa, varsinkin jos tuntuu että se ei jää tähän vaan elämäntyyli muuttunut niin että paino jatkaa kipuamistaan. Kuitenkin, en tiedä alkutilannetta, niin jos vaimo ollut todella timmi, ymmärrä myös se että ei ole helppoa (sanoisin että varsinkin naisena) pysyä supertimminä ikuisesti. Lihavaksi ei toki kenenkään tarvitse lihota.
Omasta elämästä sen verran, että olen saanut 2 lasta, kuitenkin "nuori" vielä. Painoa on tullut joitain kiloja lisää vuosien aikana, nykyisen miehen ja 1 lapsen tulon aikana on n.+3kg ja tietenkin raskausmuutokset. Itse koitan tässä pudotella raskauskiloja, ja itseäni sekä miestä varten haluaisin pysyä siinä kunnossa kuin olin ennen toista lasta. Mies ei ole koskaan sanonut negatiivista, muttei kielläkkään jos valitan läskejä. Eniten minua motivoi (huom ota vinkkiä) POSITIIVISET kommentit. Esimerkkeinä ostin uudet jumppahousut ja kävin jumpassa, palattuani mies heitti irstasta puolivitsiä siitä mitä ne housut jalassa voisi tehdä...Kaikki mahdolliset kommentit mitä ehkä tulen saamaan KUN paino edes hieman tippuu, tai esim jumppaamiseen liittyen ("oletpa reipas kun menet jumppaan!"), tekevät hyvän mielen ja kannustavat parempiin elämäntapoihin. JOS mies sanoisi, että kulta kannattaisko kattoa tarkemmin mitä syöt tms, loukkaantuisin ja söisin entistä enemmän :D Keskity siis positiivisiin hetkiin kun vaimo elää terveellisesti ja kannusta siihen! Fiksu tajuaa kyllä vinkin....Kuka nyt ei laihasta ja liikunnallisesta kropasta tykkäisi?
Oma mies välillä kerännyt pienen mahan (saatiin lapsi eikä kerennyt salille) ja välillä laihtuu, välillä treenaa paljon ja saa lihaksia. Kehun paljon kun hän näyttää erityisen hyvltä ja varmasti tämä tuntuu hänestä motivoivalta. Minä motivoiudn myös jos mies treenaa, on kiva näyttää vastavuoroisesti seksikkäältä!
että miksi naiset päästävät itsensä lösähtämään ja leikkaavat hiuksensa kananperseeksi ja lakkaavat meikkaamasta, kun on pukattu pari mukulaa maailmaan?
Itseään arvostava ihminen pitää itsestään huolta. Ylipaino ja sohvalle sammaloituminen ei ole itsestään huolehtimista.
teetko kotitoita, oletko lasten kanssa, niin etta naisellasi on aikaa treenata? itse osallistun kotitoihin, laitan ruokaa ja silla aikaa vaimoni paasee salille.
ostan myos silloin talloin kukkia, annan lahjakortin jalkahoitoon ja muutenkin osoitan etta arvostan vaimoani. nain ollaan 7v oltu yhdessa ja edelleen vaimoni on timmissa kunnossa ja kaantaa kadulla paat.M29
Tsekkaa viesti ylempää. Järjestän vaimolleni kyllä aikaa, itseasiassa omat kuntoiluni järjestänyt siten, että jos vaimo haluaa jonnekin mennä, siitä vaan.
Mä en mussuta ruokaa telkkarin ääressä, mutta pukeudun kotona mahdollisimman seksittömästi, jotta mieheni ei kiinnostuisi minusta enkä joutuisi harrastamaan hänen kanssaan seksiä. Hän yököttää minua fyysisesti, mutta muuten ei ole huono ihminen, ja siksi salaa toivon että hän jättäisi minut.
oletkohan mieheni?
Joka tapauksessa: minä mussutan makeaa, koska saan siitä mielihyvää ja sen voimalla jaksan arjessa eteenpäin. Minulla on krooninen läheisyyden, kehujen ja henkisen tuen kaipuu. Olemme olleet yhdessä kohta 9 vuotta, ja sinä aikana olet kehunut luonnettani, ulkonäköäni tai muita ominaisuuksiani vain pari kertaa aivan suhteen alussa. Haukkua kyllä muistat, olipa aihetta tai ei.
Esimerkki: jokin aika sitten aiheutin meillä pienen vesivahingon. Soitin sinulle hädissäni ja katuvaisena, ja varmasti tiedät että itsekin tiesin kuinka tyhmästi tuli toimittua, olin aivan paniikissa seurauksista ja inhosin itseäni jo valmiiksi. Ensimmäinen asia, mitä sanoit, oli: "MINULLE ei koskaan voisi käydä noin". Ei lohdutusta, rohkaisun sanaa eikä hellyttä - pelkkää sättimistä ja haukkumista sain sinulta. Mietipä mitä ajattelin, kun hieman tämän jälkeen teit itse täsmälleen saman virheen, ja myöhemmin vielä UUDELLEEN ja sillä kertaa vesivahinko oli paljon pahempi! Sanallakaan en silloinkaan sinua haukkunut, vaan autoin ja olin tukenasi, mutta itsekseni mietin miksi en saa sinulta samanlaista tukea silloin kun sitä itse tarvitsisin.
Oletko tullut ajatelleeksi, kuinka vaikeaa on elää kumppanin kanssa, joka ei koskaan kiitä eikä kannusta? Varmaan pärjäisin ihan hyvin niinkin, jos et myöskään koskaan sanoisi minusta pahaa sanaa. Voisitko yrittää edes sitä?
t. Mussuttaja
Eniten minua motivoi (huom ota vinkkiä) POSITIIVISET kommentit. Esimerkkeinä ostin uudet jumppahousut ja kävin jumpassa, palattuani mies heitti irstasta puolivitsiä siitä mitä ne housut jalassa voisi tehdä...Kaikki mahdolliset kommentit mitä ehkä tulen saamaan KUN paino edes hieman tippuu, tai esim jumppaamiseen liittyen ("oletpa reipas kun menet jumppaan!"), tekevät hyvän mielen ja kannustavat parempiin elämäntapoihin. JOS mies sanoisi, että kulta kannattaisko kattoa tarkemmin mitä syöt tms, loukkaantuisin ja söisin entistä enemmän :D Keskity siis positiivisiin hetkiin kun vaimo elää terveellisesti ja kannusta siihen!
t. Mussuttaja 43
Mietipä olisiko sussa jotain vikaa...
Olen juuri tuollainen mussuttaja ja painokin noussut sen 10 kg oletkohan mieheni?
Joka tapauksessa: minä mussutan makeaa, koska saan siitä mielihyvää ja sen voimalla jaksan arjessa eteenpäin. Minulla on krooninen läheisyyden, kehujen ja henkisen tuen kaipuu.
Meillä menee loistavasti, vaimo on kainalossa joka ilta, pusutellaan jne. Lapset ovat ihania, heistäkään ei ole ongelmaa. Seksikin menee hyvin.
Eihän tässä ole kyse kuin vaimon laiskuudesta, tottakait sitä lihoo, kun ei muuta kuin töissä käy ja syö enemmän kuin kuluttaa.
Mikä ihmeen vaikeus on vähentää sitä syömistä jos kerran ei jaksa liikkua?
-Ap-
Itseasiassa minua ei haittaa juuri ollenkaan tuo nykyinen tila, mutta harmittaa vaan, jos vaimo tuosta vielä paisuu, niin kuin todennäköisesti tulee käymään.
Hyvännäköinen on esim sängyssä. Jos vaan tuo painon nousu pysähtyis tuohon, niin hyvä on
-Ap-