Kaikki tietävät sen, mitä tarkoittaa, kun työkaveri saa kaksi viikkoa sairaslomaa.
Mitä se tarkoittaa? En itse tiedä lainkaan. Selkä, uupumus?
Kommentit (37)
Itse sain polvileikkauksen jälkeen kaksi viikkoa sairaslomaa, mies taas oli keuhkokuumeen vuoksi kaksi viikkoa pois. Mistä sen voi tietää mikä on ja miksi toisaalta pitäisikään?
kaks viikkoa voi saada ihan mistä vaan ja asia ei sulle oikeasti kuulu. työkaveris varmaan kertoo itse syyn, jos haluaa. Pomo ei sitä saa kertoa muille.
Pitääkö sille merkittävästi nyökytellä, että aha, päävikaa..? Ja mitä sitten? Kertoa kylillä?
uhkaavassa keskenmenossa alkuraskaudesta 2 vk saikkua.
Kyllähän tuo voi olla melkein mitä vaan.
on juurikin tällaista pahantahtoista juoruilua ja viittaa päävaivoihin. Nyökkäillään tietäväisen näköisenä.
Sairaslomaa sai kuulemma kaksi viikkoa työuupumuksesta jos itki vastaanotolla. Pari käytti innokkaasti tätä, yksi vähän päissään tunnusti käyttävänsä tätä jos ei saanut lomaa sopivaan aikaan. Oli sellainen julkisen sektorin suojatyöpaikka oikein, mutta raskastahan se oli tulla töihin lehtiä lukemaan ja omia asioitaan hoitamaan. Huvittavaa kyllä toinen uupuneista on töissä vieläkin, vaikka on eläkeiän ylittänyt.
kuin se että työkaveri on kunnossa. Ei ole minun tehtävä kenenkään sairaslomia miettiä.
Joten saattaa huomata olenvansa palkattomalla vapaalla. Keskenmenosta saa kyllä sairauslomaa, mutta ei yleensä kahta viikkoa. Työkaverin sairausloman syy ei kuulu työyhteisölle.
Joten saattaa huomata olenvansa palkattomalla vapaalla. Keskenmenosta saa kyllä sairauslomaa, mutta ei yleensä kahta viikkoa. Työkaverin sairausloman syy ei kuulu työyhteisölle.
Kaikilla työpaikoillani on ollut palkallista vapaata ja se on yleinen käytäntö julkisella puolella. Kauhea kohu nousi siitä kun Tampereen kaupunki muutti käytäntöä.
niin sehän on hienoa. Työuupumus ei kuulu virallisesti sairauksiin kuitenkaan eikä siitä tarvitse antaa palkallista lomaa.
Odottelen kutsua neurokirurgian poliklinikalle. Menossa magneettikuvaukseen ensi viikolla.
mitä se tarkottaa.
Se tarkottaa sitä, että poissaolevan työt jaetaan meille muille, sairaslomasijaistahan ei ole varaa palkata. Se tarkottaa sitä, että töihin tulevat painavat ekstraa ja kahden viikon kuluttua ovat niin uupuneita, että kun alkuperainen sairaslomalainen palaa töihin, sairastuu aika moni muu.
Meillä on 3 sijaista, jotka tulevat tarvittaessa töihin. Ja ovat tyytyväisiä, kun saavat lisätienestiä ( opintonsa lopuilla olevia)
voi joillain olla niin kovaa ettei jalkeilla pysy yökkimättä.
kun olin tosi väsynyt ja oireet viitasivat masennukseen. Verikokeissa löydettiin sitten kilpirauhasen vajaatoiminta ja sain siihen lääkityksen. Nyt on elämä taas tasapainossa.
sairaslomaa kun poltin käteni pahasti töissä. Enpä muiden lomien syistä tiedä.
Just näin. Että sai taas nauraa. Ihan mieletön palsta, täällä on välillä huikean osuvia pläjäyksiä. Kiitos!
En kerta kaikkiaan pystynyt liikkumaan. :( Ja syyllisyydentunne valtava, koska tiesin, että mun työt nakitetaan toisille, jotka jo ovat kaulaansa myöten suossa :(
sain kaksi viikkoa sairaslomaa samoin olkapään kiertäjäkalvosimen oireyhtymässä.
läheisen kuolema, lapsella jokin sairaus....