Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki tietävät sen, mitä tarkoittaa, kun työkaveri saa kaksi viikkoa sairaslomaa.

Vierailija
21.01.2012 |

Mitä se tarkoittaa? En itse tiedä lainkaan. Selkä, uupumus?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheisen kuolema, lapsella jokin sairaus....

Vierailija
2/37 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain polvileikkauksen jälkeen kaksi viikkoa sairaslomaa, mies taas oli keuhkokuumeen vuoksi kaksi viikkoa pois. Mistä sen voi tietää mikä on ja miksi toisaalta pitäisikään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaks viikkoa voi saada ihan mistä vaan ja asia ei sulle oikeasti kuulu. työkaveris varmaan kertoo itse syyn, jos haluaa. Pomo ei sitä saa kertoa muille.

Vierailija
4/37 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sille merkittävästi nyökytellä, että aha, päävikaa..? Ja mitä sitten? Kertoa kylillä?

Vierailija
5/37 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhkaavassa keskenmenossa alkuraskaudesta 2 vk saikkua.

Kyllähän tuo voi olla melkein mitä vaan.

Vierailija
6/37 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juurikin tällaista pahantahtoista juoruilua ja viittaa päävaivoihin. Nyökkäillään tietäväisen näköisenä.

Vierailija
7/37 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomaa sai kuulemma kaksi viikkoa työuupumuksesta jos itki vastaanotolla. Pari käytti innokkaasti tätä, yksi vähän päissään tunnusti käyttävänsä tätä jos ei saanut lomaa sopivaan aikaan. Oli sellainen julkisen sektorin suojatyöpaikka oikein, mutta raskastahan se oli tulla töihin lehtiä lukemaan ja omia asioitaan hoitamaan. Huvittavaa kyllä toinen uupuneista on töissä vieläkin, vaikka on eläkeiän ylittänyt.

Vierailija
8/37 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin se että työkaveri on kunnossa. Ei ole minun tehtävä kenenkään sairaslomia miettiä.

Vierailija
9/37 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten saattaa huomata olenvansa palkattomalla vapaalla. Keskenmenosta saa kyllä sairauslomaa, mutta ei yleensä kahta viikkoa. Työkaverin sairausloman syy ei kuulu työyhteisölle.

Vierailija
10/37 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten saattaa huomata olenvansa palkattomalla vapaalla. Keskenmenosta saa kyllä sairauslomaa, mutta ei yleensä kahta viikkoa. Työkaverin sairausloman syy ei kuulu työyhteisölle.

Kaikilla työpaikoillani on ollut palkallista vapaata ja se on yleinen käytäntö julkisella puolella. Kauhea kohu nousi siitä kun Tampereen kaupunki muutti käytäntöä.

Vierailija
11/37 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sehän on hienoa. Työuupumus ei kuulu virallisesti sairauksiin kuitenkaan eikä siitä tarvitse antaa palkallista lomaa.

Vierailija
12/37 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen kutsua neurokirurgian poliklinikalle. Menossa magneettikuvaukseen ensi viikolla.

Vierailija
13/37 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se tarkottaa.

Se tarkottaa sitä, että poissaolevan työt jaetaan meille muille, sairaslomasijaistahan ei ole varaa palkata. Se tarkottaa sitä, että töihin tulevat painavat ekstraa ja kahden viikon kuluttua ovat niin uupuneita, että kun alkuperainen sairaslomalainen palaa töihin, sairastuu aika moni muu.

Vierailija
14/37 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 sijaista, jotka tulevat tarvittaessa töihin. Ja ovat tyytyväisiä, kun saavat lisätienestiä ( opintonsa lopuilla olevia)

Vierailija
15/37 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi joillain olla niin kovaa ettei jalkeilla pysy yökkimättä.

Vierailija
16/37 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin tosi väsynyt ja oireet viitasivat masennukseen. Verikokeissa löydettiin sitten kilpirauhasen vajaatoiminta ja sain siihen lääkityksen. Nyt on elämä taas tasapainossa.

Vierailija
17/37 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaslomaa kun poltin käteni pahasti töissä. Enpä muiden lomien syistä tiedä.

Vierailija
18/37 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin. Että sai taas nauraa. Ihan mieletön palsta, täällä on välillä huikean osuvia pläjäyksiä. Kiitos!

Vierailija
19/37 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerta kaikkiaan pystynyt liikkumaan. :( Ja syyllisyydentunne valtava, koska tiesin, että mun työt nakitetaan toisille, jotka jo ovat kaulaansa myöten suossa :(

Vierailija
20/37 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain kaksi viikkoa sairaslomaa samoin olkapään kiertäjäkalvosimen oireyhtymässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi