Kaikki tietävät sen, mitä tarkoittaa, kun työkaveri saa kaksi viikkoa sairaslomaa.
Mitä se tarkoittaa? En itse tiedä lainkaan. Selkä, uupumus?
Kommentit (37)
KOettu on kaksi keskenmenoa enkä saanut päivääkään sairaslomaa. Olin itse sitten palkattomalla yhden päivän, kun vuotoa tuli kuitenkin kivasti ja oli aika kamala olo. Kun kysyin lääkäriltä ekan yhteydessä sairaslomaa (yksityinen gynekologi, hän totesi, että nämä ovat luonnollisia tapahtumia eikä sellaisesta voi saada sairaslomaa.
Yhdessä leikkauksessa olen ollut ja siitä olisi saanut sairaslomaa kolme viikkoa, mutta leikkaus osui kesälomalle eikä meillä saa kesälomia siirtää sairausten takia.
Erinäisiä nuhakuumeita ja influenssia olen sairastunut, mutta niissäkin on myönnetty päivän sairasloma, jos edes sitäkään. Palkattomia olen sitten ottanut, jos on olo ollut liian sairas töihin.
KOettu on kaksi keskenmenoa enkä saanut päivääkään sairaslomaa. Olin itse sitten palkattomalla yhden päivän, kun vuotoa tuli kuitenkin kivasti ja oli aika kamala olo. Kun kysyin lääkäriltä ekan yhteydessä sairaslomaa (yksityinen gynekologi, hän totesi, että nämä ovat luonnollisia tapahtumia eikä sellaisesta voi saada sairaslomaa.
.
Minä sain juuri viime viikolla sairaslomaa ihan vain pelkän vuodon ja kipujen takia, vaikka ei mennyt edes kesken... Edellisessä raskaudessa olin 2 viikkoa sairauslomalla samasta syystä. Ihmeellisellä lääkärillä olet käynyt. Mulle nuo sairauslomat on kirjoittanut tk:n päivystävä, äitiysneuvolan lääkäri ja gynen polin lääkäri.
se 2 viikkoa jatkuukin ja jatkuu. Toki voi olla muitakin syitä, jalka poikki, leikkaus, lapsen syöpähoidot...
Ja ihan parin viikon välein uusiksi ne 3 päivää, koska äityi uudemman kerran. Mutta olenkin valtiolla töissä, jossa kuvitellaan kait pystyvän "lukemaan lehtiä" yhdelläkin kädellä ja "omien asioiden hoitoa" voi ehkä siirtää parempaan hetkeen.
samoin olkapään kiertäjäkalvosimen oireyhtymässä.
keskenmeno, läheisen kuolema
Saikkua, tai ei ainakaan pitäisi saada. Meillä saa muistaakseni olla yhden päivän poissa, jos LÄHIsukulainen kuolee.
Itse olen kerran ollut pari viikkoa saikulla, koska umppari poistettiin ja oli fyysinen työ.
mm akuutin stressireaktion peruusteella. Siinä ei vaan ole työkunnossa ja fiksu lääkäri ja fiksu työpaikka tietävät sen ja antavat palkallista saikkua.
Iso osa ketjuun vastanneista ei tajunnut. Ei tässä mistään ap:n työkaverista ollut kyse.
Eipä silti, aivan outo lausahdus minullekin. Minusta ei todellakaan ole olemassa tuollaista sanontaa/ oletusta.
Hämärä muistikuva että luin tämän lauseen jostain ihan hiljattain.
Ap olisi voinut kertoa mihin viittasi tällä. Iso osa ketjuun vastanneista ei tajunnut. Ei tässä mistään ap:n työkaverista ollut kyse.
Eipä silti, aivan outo lausahdus minullekin. Minusta ei todellakaan ole olemassa tuollaista sanontaa/ oletusta.
kun ex-mies ilmotti hakevansa avioeron ja muutti samana iltana pois yhteisestä kodista. Enemmän olisin tarvinnut, mutta en ilennyt hakea, joten itkin töissä (kaupan kassalla) vielä pari viikkoa lisää.
Näin se menee. Masennus tai joku muu mt-syy.
, itse oon niin raihnainen, että saisin heti vähintään 2 vk sitä saikkua, jos menisin lääkäriin. Mutta kun en mene. Jonkun ne työtkin on siellä tehtävä. Meitä on duunissa 2, jotka tekee samaa työtä, ja se toinen on jatkuvalla saikulla. Itse en saikulle aio, mutta lääkäriin pitäisi päästä. En voi varata lekurinaikaa,koska se toinen on jatkuvasti saikulla. Minulla ei ole aikaa mennä lääkäriin, saati että jäädä saikulle.
jää parin viikon saikulle ja se se kuvio toistuu parin kuukauden välein ja sit on nää MASENTUNEET.MAsentaa kun töitä pitäis tehdä mut palkallisilla lomilla masennuksesta ei ole tietoakaan.
ei saa selvää. 2 viikkoa= olisko vesirokko?
joku leikkaus? lapsi kipeänä? siis mitä.
joka pyysi pomolta lomaa koska avovaimon isä kuoli ja hänen pitää lohduttaa avovaimoa.
Kun tosta kuulin aloin aktiivisesti etsimään toista työpaikkaa mut sit onneks se mies tajus itse lähteä.
, itse oon niin raihnainen, että saisin heti vähintään 2 vk sitä saikkua, jos menisin lääkäriin. Mutta kun en mene. Jonkun ne työtkin on siellä tehtävä. Meitä on duunissa 2, jotka tekee samaa työtä, ja se toinen on jatkuvalla saikulla. Itse en saikulle aio, mutta lääkäriin pitäisi päästä. En voi varata lekurinaikaa,koska se toinen on jatkuvasti saikulla. Minulla ei ole aikaa mennä lääkäriin, saati että jäädä saikulle.
ja tulee katsomaan sinua sairaalaan, kun raahdat itsesi ihan kunnolla sairaaksi. Just. Hullua uhrata oma terveys työpaikan takia.
Entä jos saat keuhkokuumeen tai umpparitulehduksen? Silloin on mentävä lääkäriin ja jäätävä sairaslomalle.
Itse kerran kieltäydyin sairaslomasta ja aioin mennä töihin. Lääkäri kielsi. Minulla on astma ja silloinen työpaikka aiheutti pahat oireet. Uusiin tiloihin oli muutto tulossa parin kolmen viikon päästä eikä sitä ennen ollut töihin paluuta.
Miehen työpaikassa yleisesti vertailtiin miten saada lomaa. Selästä kuulemma helposti saa saikkua, koska sitä on helppo feikata, eikä siitä jää kiinni työterveyslääkärille. Kipeyttä tai ei-kipeyttä on vaikea todentaa, korkeintaan kuvauksissa todeta ettei ole vakavampaa...