En ole koskaan nähnyt niin lihavia jumppaajia kuin tänä aamuna salilla!
Tammikuu, uusi vuosi, uusi elämä, liikakilot ja kuntokuuri. Näistä aineksista saadaan aikaan jumppa, joka on täynnä pulskia naisia. Onneksi he laihtuvat ilmeisen nopeasti, koska helmikuussa salilla käy enää harva pullukka :)
Eli tsemppiä kaikille teille kilojenne kanssa kamppaileville, hienoa että olette löytäneet liikunnan ilon!
Kommentit (29)
Tammikuun kestävä elämäntaparemontti on nyt vain vitsi! Miksei sitä voi aloittaa vaikka marraskuussa tai maaliskuussa, kun salilla olisi rauhallisempaa?
on ap:n havaintojen kanssa samoilla linjoilla. MUTTA siitä olen eri mieltä, mitä joku äskettäin kirjoitti; että oikeasti lihavat ehkä lopettavat salikäynnit helmikuussa siksi, kun savat irvailua osakseen. SAAVAT IRVAILUA OSAKSEEN - MISSÄ??? Ainakaan meidän salilla ketään ei pilkata, tuijotella tai arvostella. Eiköhän se vaan ole HELPPO TEKOSYY lopettaa kuntoilu, kun tosiasiassa ei vaan enää huvitakaan ja sohvalla makoilu vetääkin puoleensa. Siis menkää vaan itseenne, tammikuun laihduttajat, ja miettikään NE TODELLISET syyt kuntoilun loppumiselle!!!!
Mä ainakin sain saliltani joulukuussa sellaisen etusetelin, jonka avulla voisin pyytää tammikuuksi jonkun kaverini ilmaiseksi kuntoilemaan eli tutustumaan saliin.
Viime viikolla oli myös sellainen päivä, että kuka vaan saattoi tulla maksutta kokeilemaan jumppia.
Monilla saleilla on varmaan vastaavia ohjelmia, joten jos muutos oli noin raju ja tapahtui keskellä viikkoa juuri kuun vaihtuessa, et sitten tajunnut asiaa itse?
Mä olen laihduttnut puolessa vuodessa 40kg, ja sama määrä olisi vielä edessä. Syksylä tutustuin erilaisiin liikuntalajeihin ja opin nauttimaan liikkumisesta ja kilotkin tippui niin mikäs siinä
Joulukuussa en saanut liikkua minulle tehdyn lihavuusleikkauksen takia, mutta tammikuussa sain aloittaa liikunnat ja kyllä sitä on harrastettukin. Kahvakuulaa suosittelen kaikille, huomenna zumban testaus.Vielä pudottelen sen 40kg ja jos jotain haittaa mun kilot niiiin voi voi...
jumpattomia kuukausia juuri siksi, etten kestä sitä ihmisryntäystä. Kohta taas hiljenee ja sittem mahdun mukaan. Mutta mitä olen seurailut, niin paino ja kunto eivät mene käsikädessä. Melko ylipainoisillakin voi olla aivan hurjasti enemmän kestävyyttä ja voimaa kuin monilla langanlaihoilla. Tämän ei todella pitäisi olla mikään uutinen, mutta usein tuntuu, että moni uskoo, että laiha=hyväkuntoinen, lihava=laiska ja huonokuntoinen.
Minä olen tysin normaalipainoinen kaikin tavoin mitattuna ja kunnossa olisi aika paljon parannettavaa.
Olen aloittanut viikko sitten kuntokeskuksessa käymisen, spinningiä, pilatesta js sen semmoista. 20 kg on ylipainoa. Mä olen ollut joka paikassa se lihavin, mut ei haittaa. Ei oo irvailtu. En aio lopettaa tammikuun jälkeen enkä vielä helmikuussakaan.
Säälittävimpiä salilla käyviä on nuoret likat jotka on langanlaihoja. Ne nostelee pieniä painoja ja juo paljon vettä.
Niitten tarttis mennä kouluun ruokatunnille!
Hyvä kun lihavat tulee liikkumaan.
Kyllä mun kanssa salilla käy parikin ihan selkeästi anorektista nuorta tyttöä, jotka saattaa vetää monta jumppaa putkeen. Sitä tekee pahaa katsoa. Toivon totisesti, että salillakin jotenkin puututtaisiin asiaan, kun siellä kuitenkin luulisi työskentelevän ihmisiä, joilla on koulutusta näissä asioissa...
nostan hattua heille jotka tulevat salille ja pyrkivät muutokseen. Useimmilta se vaatii aika tavalla rohkeutta, niin minultakin.. Sen sijaan pahaa tekee se anorektisen laiha aikuinen nainen, joka vieressäni jumppaa. :(
Ehkäpä moni heistä siirtyykin kotisohvalle tai vain lenkkipolulle. Kun saavat näiden irvailijoiden katseet niskaan.
Minusta on rohkeaa että sinne salille kuitenkin uskaltautuu.