En ole koskaan nähnyt niin lihavia jumppaajia kuin tänä aamuna salilla!
Tammikuu, uusi vuosi, uusi elämä, liikakilot ja kuntokuuri. Näistä aineksista saadaan aikaan jumppa, joka on täynnä pulskia naisia. Onneksi he laihtuvat ilmeisen nopeasti, koska helmikuussa salilla käy enää harva pullukka :)
Eli tsemppiä kaikille teille kilojenne kanssa kamppaileville, hienoa että olette löytäneet liikunnan ilon!
Kommentit (29)
Teidän läskikyylääjien takia lopetankin jo tammikuussa.
Itse olen reilusti ylipainoinen ja aloitin salilla käymisen joulukuun alussa. Kynnys aloittamiseen oli suuri, koska pelkäsin että minulle nauretaan. Päätin sitten kuitenkin mennä ja olla välittämättä muista.
Pelkoni eivät olleet ihan aiheettomia, minua on osoiteltu, naurettu ja kuulin jumppatunnin jälkeen miten kuulemma hikoilin jo alkulämmittelyssä. Tytöt eivät huomanneet, että minun vaatekaapin ovi oli heidän kaappinsa toisella puolella.
Monta kertaa teki mieli luovuttaa, mutta nyt parin kuukauden saleilun jälkeen minuun on varmaan totuttu, tai sitten ovat hiljentyneet koska ahkeran treenin takia pystyn tekemään joitakin liikkeitä paremmin kuin ne langanlaihat tytöt.
Mutta ap, juuri sinunlaiset ihmiset nostatte kynnystä liikunnan aloittamiselle monelle ylipainoiselle. Onko pakko tuijottaa? osoitella? Tai tehdä aloituksia vauva-palstalle? Ehkä juuri tämän tekstin takia moni ylipainoinen ei uskalla mennä salille. Miettisit vähän.
mä olen 160cm/100kg ja olen käynyt salilla ja jumpissa monta vuotta. Mä olen AINA se lihavin siellä, mutta en jaksa välittää.
Kattokaa muualle jos inhottaa.
Ei lihavuus tarkoita että ttä olisi juuri aloittanut liikunnan.
Itse treenaan 10h viikossa rankkaa liikuntaa, olen tehnyt sitä lapsesta asti, olen entinen kilpaurheilija. Ja silti läski.
Juoksen maratonin, kyykkään 150kg painoilla, monta kertaa viikossa juoksen spinnaan, steppaan, käyn salilla. Ja olen huippukunnossa!!!
Ongelma on se että huippukunto ja hyvät lihakset ei näy päällepäin. Rakastan syömistä ja syön n3000kcal päivässä. Mitat on 163/72.
En liiku laihuuden takia vaan siksi että olen tehnyt niin aina ja toisekseen voin syödä enemmän kun kulutan vähintään 800kcal päivässä: )
Joten ylikilot eivät ole merkki liikkumattomuudesta....
En niinkään salille kehdannut ennenkö olin hakenut tammi-huhtikuun kuntoa lenkillä, mutta minusta on hienoa jos joku salille vääntää ja tekee jotain kuntonsa eteen!
HIENOA!!
Juu, juu!
Sää ja sun HUIPPUKUNTO! Ai, mutta sähän olet LIEVÄSTI lihava!!! 5 kiloa normaalista ylimäärästä, ettei vaan olisi lihasta osa?
Miten tyhmä sä olet?
Mäkin olen lihava, käyn salilla, jumpissa ja uimassa, ja mitä sitten? En ole ikinä huomannut et joku kyyläis, ja jos kyylää, niin sfw? Mä en tajua et jotakuta voi häiritä jonkun toisen kroppa, meitä erilaisia naisen kroppia kun tällä pallolla justa niin monta kuin naisiakin, ja hei, meitä on sentään aikas paljon!
Varmaan olen tosi tyhmä, kahdella yliopistotutkinnolla ja äo 140.
Ja kyllä olen toki lihaksikas mutta kaikkien mielestä LIHAVA, varsinkin av palstalla painogallupien mukaan.
Minulle painoni ei ole ongelma, en määrittele itseäni sen kauttaz mutta muille tuntuu olevan. Useampikin on sanonut joko että ihmettelevät miksi en "laihdu" kovasta treenimäärästä johtuen, tai miksi en viitsi rajoittaa syömisiäni jotta laihtuisin.
Tempaisen suklaalevyn tai jätskipaketin päivässä, en pode siitä huonoa omaatuntoa kun olen huväkuntoinen: )
Itse olen 162 ja 94 kg. Silti käyn salilla. Mua ei yhtään kiinnosta, mitä muut siellä ajattelee. Ja jos kuulisin vittuilua pukuhuoneessa, antaisin tulla takaisin samalla mitalla.
Varmaan olen tosi tyhmä, kahdella yliopistotutkinnolla ja äo 140. Ja kyllä olen toki lihaksikas mutta kaikkien mielestä LIHAVA, varsinkin av palstalla painogallupien mukaan. Minulle painoni ei ole ongelma, en määrittele itseäni sen kauttaz mutta muille tuntuu olevan. Useampikin on sanonut joko että ihmettelevät miksi en "laihdu" kovasta treenimäärästä johtuen, tai miksi en viitsi rajoittaa syömisiäni jotta laihtuisin. Tempaisen suklaalevyn tai jätskipaketin päivässä, en pode siitä huonoa omaatuntoa kun olen huväkuntoinen: )
Läskiäkin varmasti mahtuu tuohon lukemaasi, mutta toisaalta lihasmassa korvaa jonkin verran läskin aiheuttamie ongelmia (siis aineenvaihdunnan kannalta). Ja liikunta on hyväksi niin luille, lihaksille kuin aineenvaihdunnallekin.
On paljon terveellisempää olla liikkuva läski kuin laiha sohvaperuna. Jos siis puhutaan lievästä ylipainosta, ei mistään 120-kiloisista naisista.
Itse sinä itseäsi lihavaksi tituleerasit!
Mitä minä sinun koulutuksella tai älykkyysosamäärällä teen? Sinulla tässä on virheellinen omakuva "läski" vai kenties huono itsetunto?
eikä kantti kestä salille menoa. Kävin sellaisessa jumpparyhmässä, jossa keski-ikä oli liki 60v. Siellä sai olla rauhassa oma itsensä eikä tarvinnut kommentteja pelätä.
Hävetti kyllä olla huonokuntoisempi kuin joku 70-vuotias liikunnallinen rouva.
Kun tietäis, että olis paikka, jossa kehtais lihavakin käydä.
Salilla käy läpi vuoden lihavia, keskikokoisia ja laihoja, enkä kiinnitä kehenkään sen enempää huomiota kuin muihinkaan.
MUTTA, jos käyt salilla/jumpissa läpi vuoden, niin siellä todella selkeästi huomaa sen, että tammikuussa siellä on noin 30-50 % enemmän ihmisiä kuin muina aikoina. Eli kyllä, ap kirjoitti ihan oikein: tammikuussa siellä on paljon enemmän sekä niitä lihavia, etä laihoja kuin muitakin, mutta jostain kumman syystä helmikuussa kävijämäärät putoavat taas normaaliin.
Tietysti aina tammikuussa aloittaineista osa jatkaa läpi vuoden käymään, mutta myös NIIN suuri osa lopettaa, että sen selkeästi huomaa.
Tästä ei kenenkään pidä ottaa itseensä! :)
t: kakkonen
Vastasin kerran AV painogallupiin ja sain parikin vastausta että pitäis tiputtaa ainakin 20-25 kg!! Siis 163/72 mitoista. Olin aiemmin siinä uskossa että en ole plösö mutta taidan sit olla jos 25kg liikaa: )
Kyllä jos on lihasta, ei välttämättä ole lihava noilla mitoilla. Mulla on lähes samat mitat ja omasta mielestäni en ole lihava. Joidenkin mielestä olen, mutta olen myös törmännyt pariin lääkäriin, jotka ovat sanoneet, että mulla ei ole paljon laihdutettavaa. Oletan, että täällä AV:llä kommentoivat aina ne langanlaihat, jotka syövät linnun annoksia ja joiden lihaksia ei luun seasta löydä. Teille tuo olisikin ylipainoa, kun olette kuihdutuslinjalle lähteneet.
mutta pakko tunnustaa, että huvittaa uudenvuoden jälkeiset lupaukset tipattomuudesta ja elämäntapojen muutoksesta. Koko tammikuu kohkataan miten on hyvä olo, kun liikkuu ja syö terveellisesti. Tammikuun vaihtuessa helmikuuksi valitetaan miten lihaksia särkee ja väsyttää, terveellinen ruoka on kallista, alkoholi on niin hyvää ettei voi ilman olla, salimaksut on kalliita... selitysten listaa voisi jatkaa loputtomasti! Jos vuodessa on kaksitoista kuukautta, miksi juuri tammikuussa pitää aloittaa muutos?
Kerron esimerkin viime vuodelta "omalta saliltani". Tammikuussa jokaikinen jumppa oli täyteen buukattu kellonaikaan ja viikonpäivään katsomatta. Kuu vaihtui keskellä viikkoa (olikohan ke tai to), joten helmikuun ensimmäisenä päivänä eräässäkin jumpassa oli alle kymmenen ihmistä! Vielä seuraavallakin viikolla salilla ja jumpissa oli tosi väljää eikä tammikuun kaltaista ryysistä koskaan tullut. Mitä näille ihmisille oikein tapahtui yhdessä yössä?
Olen kyllä samaa mieltä tuosta, että nuo uudenvuodenlupaukset on rasittavia... Eikö ole jo parin vuoden jälkeen huomattu, että ei onnistu, kun taas yritetään uudestaan. En ymmärrä, mihin se päätös laihduttamisesta katoaa ja miksi. Siihenkö, että kerran kun repsahtaa, se on sitten siinä?! No kun ei ole vaan se jatkuu! Mutta tsemppiä heille, jotka oikeasti pitävät päätöksestään kiinni!
kanat sitten kiusaatte, kun lihavat lähtevät. Onko se naapuri spinningissä kuitenkin sinua laihempi? Huolehdi omista läskeistäsi, älä muiden. Yksinoikeutta kuntosaliin tuskin on vain mallimittaisilla.
Säälittävimpiä salilla käyviä on nuoret likat jotka on langanlaihoja. Ne nostelee pieniä painoja ja juo paljon vettä.
Niitten tarttis mennä kouluun ruokatunnille!
Hyvä kun lihavat tulee liikkumaan.
Tammikuussa sen tosiaan huomaa, sali ja jumpat ovat ihan täynnä.