Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

15v teini yllätti taas: huoneesta löytyi vesipiipputarvikkeita

Vierailija
20.01.2012 |

Odontan vain aikaa, jolloin tämä nuoruusaika tämän lapsen kohdalla on onnennellisesti ohitettu. Toivottavasti sekin aika tulee.

Eilen taskusta tipahti sytkäri, jota hän oli kuulemma käyttänyt kynttilöiden sytyttämiseen (kynttilöiden polttaminen yläkerran huoneissa on kielletty). Olemme jo aikaisemmin keskustelleet siitä, että minä tutkin huoneen, jos jotain epäilyttävää on menossa (huoneesta on löytynyt kolme kertaa alkoholia ja kerran yksi kadonneeksi ilmoitettu tärkeä kirje, josta teini väitti, ettei tiedä mitään). Nyt tutkin sitten roskiksen ja sieltä löytyi parin tupakantumpin lisäksi pari käärettä, joissa luki Golden River shisha charcoal

tablets. Googlettaminen vahvisti mitä tyttö kertoi: polttavat kaveriporukassa vesipiippua silloin tällöin. Miten huolestunut pitäisi olla? Tupakantumpit eivät kuulemma ole hänen, vaan jonkun kaverin (hah!)

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ero on bongilla ja vesipiipulla?

Vesipiipussa ei ole paksua putkea savulle kuten bongissa? Ainakin mä olen molemmilla polttanut pelkästään ganjaa.

Bongi on yleensä pienempi, yhdellä putkella. Vesipiipussa saattaa olla monta putkea, ja nämä makuhiilten poltteluun soveltuvat piiput ovat yleensä suht isoja, moniputkisia. Ei niillä kannata pilveä polttaa, menee hukkaan. Sama kääriä vaikkapa jointiksi tai polttaa pienemmästä piipusta.

Tokihan bongit ovat vesipiippuja, mutta kaikki vesipiiput eivät ole bongeja.

Vierailija
22/58 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolainen kirjoitti aineessa bongista, sivisti minuakin. Liitti sen leppoistamiseen. Olisiko pitänyt ottaa vanhempiin yhteyttä?

Mutta siis pitkää pinnaa vanhemmille ja rajoa teinille, tsemppiä sinulle ap. Itseä otti hermoon, kun Kakola-ohjelman teini 15 v joi kaljaa kotona kameran edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ei polta tupakkaa

entinen entinen narkomaani,joka ei tiedä ketään kuka polttaisi vesipiipussa pelkkää tupakkaa.

nimenomaan erilaisia aromitupakoita vesipiipussa. Mitään muuta en sillä poltakaan.

Eipäs hutkita ennen tutkimista!

Vierailija
24/58 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin polttanut vesipiippua pair kertaa työreissuilla Intiassa, ja kokemus oli varsin miellyttävä. Tupakkaa noissakin piipuissa kuitenkin poltetaan, eli eihän tuo touhu teinille vaaratonta ole, vaikka ei mistään kannabistötsykokeiluista olisikaan kyse.

Joku tuolla edellä sanoi, että antaisi lapsensa mieluummin vetää tötsyjä kuin pilata aivonsa alkoholilla. Hänelle sanoisin, että kannabis tuhoaa myös aivoja - silläkin on jälkivaikutuksensa, vaikka varsinaista krapulaa ei tulekaan. Tiedän kyllä, mistä puhun.

Vierailija
25/58 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sillä mitää huumeita poltetakkaa vaan kukkaa.

Vierailija
26/58 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ganja eli kannabis eli pilvi eli hamppu hatsi budi paja pajari pajatso kukka nuppu setti hitti yms, on sama asia. ja EI OLE MAKUHIILIÄ?!?!? vesipiipun yläosassa sijaitsevaan ''pesään'' laitetaan makutupakkaa sen päälle hiili joka höyrystää aromit tupakasta!!

Vierailija
27/58 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2012 klo 16:33"]

Ota yhteys perheneuvolaan. Laita lapsi sitä kautta käymään huumeseuloissa. Ja jos ei käyttö lopu, niin sitten vähäksi aikaa sijoitukseen toiselle paikkakunnalle.

Auttaa myös, jos vanhemmat on vkl ja iltaisin kotona selvin päin. Teini ei pääse mihinkään illalla eikä vkl kuin päivällä. Vanhemmat tarkastaa aina kunnon, kun lapsi tulee.

[/quote]

tälläsiä ihmisiä riivaa joku :D entä jos se polttelee sitä tupakkaa ja käy seuloissa :)

Vierailija
28/58 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmaailman kukkahattutätejä taas koko foourmi täynnä. Ettekai te nyt hyvät ihmiset vie lastanne päihdeklinikalle ku teinivuosina kerran jää alkoholin juomisesta kiinni? Millaista nuoruutta te itse olette viettäneet? Varmasti kaikilla nuorilla tulee vaihe jos on halu kokeilla kaikkea "kiellettyä" ja kun tämä vaihe tulee, niin voin vannoa että ne nuoret joilla on kova kuri kotona, ovat varmimmin ja runsaimmin näitä päihteitä käyttämässä.

Nyt järki käteen ja miettikää. En sano että 15-vuotiaan on hyvä polttaa tupakkaa ja juoda runsaasti alkoholia, mutta silti mielestäni siitä ei sen tapahtuessa tarvitse mennä liiallisuuksiin.

Keskustelkaa lastenne kanssa asiallisesti, jos nuorelle kiinni jäädessään huudetaan, annetaan arestia, viedään puhelimia tai jopa viedään kusareihin niin varmasti välit menevät. Asiallisella keskustelulla nuori ymmärtää paremmin ja todennäköisesti jopa kunnioittaa vanhempansa toivetta.

V*ttu mitä urpoja...

Vierailija
29/58 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin piipun tultua (Kaveri toi saudeista) etten hyväksy sen käyttöä. Jonkun aikaa piippu oli suosittu, mutta innostus jä lyhyeen. Silloin tällöin kuulemma polttelevat.

Nuuskaa käytetty reilu vuosi.en hyväksy, mutten mahda käytölle mtn. Poika koettaa vähentämistä. Meillä ei ainakaan kieltämisellä eikä uhkailulla päästä puusta pitk.

Odotan, että ikää ja järkeä tulee lisää.

Vierailija
30/58 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse mennä kauas, kun noita vesipiippubaareja löytyy. Esim. Saksassa ja Ranskassa matkustellessa oon törmännyt useampaan.

Eiköhän vesipiipulla useammin polteta niitä makuhiiliä/-tupakkaa.

Vierailija
31/58 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipiipulla voidaan polttaa vaikka pelkästään makuja! Eli pelkkää vesihöyryä mikä maistuu vaikka mansikalle tai appelsiinille jne. 

Ja nyt varmaan ihmettelet, miksei syödä sitten karkkia. Koska se on erillaista, kivempaa kun savulla voi leikkiä!

Vierailija
32/58 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuhiiliä :D päivän naurut, kiitoss.

Ei itämaisella vesipiipulla niitä hiiliä polteta, vaan nakhlaa, joka on eräänlaista hedelmää. Makutupakkaa siis. Mä olen polttanut sitä, ja poltan edelleen. Nikotiinia on saman verran kun miedoissa tupakeissa. 

Hiiliä kyllä tarvitaan, googlettamalla varmaan selviää miten shisha/hookah toimii. Mä en jaksa selittää

Vierailija
33/58 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se letkulla varustettu piippu on nimeltään hookah. Siitä poltetaan makutupakkamössöä, joka on kutsumanimeltään shisha tai mu'assel. Ei liity huumeisiin mitenkään! Esim. Turkissa todella yleinen juttu, jota ihan kaupassakin voi kauppias tarjota. Jotkut polttaa ihan "luomu"mössöjä. periaatteessa siis vaan hedelmiä, mut käsittääkseni kaikissa Suomesta ostettavissa mössöissä on lisättyä nikotiinia. Hookah toimii suurin piirtein niin, että tulipesään laitetaan ensin vähän foliota, sitten sitä makumössöä, ja makumössön päälle erikoisvalmisteinen hookah-hiili, joka sytytetään kytemään. Hiiltä painellaan ja samalla imetään pitkästä letkusta, ja hedelmänmakuinen savu kulkee vielä vesifiltterin läpi ennen kuin tulee keuhkoihin. Oikein rentouttavaa, itse poltin ennen useinkin. Ei liity MITENKÄÄN huumeisiin.

Vierailija
34/58 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on bongi

http://img16.imageshack.us/img16/3323/bongi.jpg

Siitä ei polteta koskaan mitään muuta kuin kannabista yms laitonta.

Tämä on vesipiippu

http://www.lareinawebshop.com/shop/5551/art51/h3392/8333392-origpic-35e3bf.jpg

Siitä poltetaan yleensä makutupakkaa, makeaa tahnaa, joka asetetaan pesään piipun yläosassa ja sen päälle kuuma hiili. Mikään ei estä polttamasta kannabista myös tästä, mutta vesipiipun polttamisella ei sinänsä ole mitään tekemistä laittomuuksien kanssa. Vesipiipun polttaminen on yleistynyt suomessa sen jälkeen kun Pohjois-Afrikan maihin alettiin tekemään valmismatkoja.

Vierailija
35/58 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna, vittuilut pois, se vesipiippu on perkeleesti terveellisempi vaihtoehto kuin että lapsesi vetäisi alkoholia. Tämä on tieteellisesti todistettua faktaa, ei keksittyä paskaa.

Vierailija
36/58 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 18:53"]

Tässä on bongi

http://img16.imageshack.us/img16/3323/bongi.jpg

Siitä ei polteta koskaan mitään muuta kuin kannabista yms laitonta.

Tämä on vesipiippu

http://www.lareinawebshop.com/shop/5551/art51/h3392/8333392-origpic-35e3bf.jpg

Siitä poltetaan yleensä makutupakkaa, makeaa tahnaa, joka asetetaan pesään piipun yläosassa ja sen päälle kuuma hiili. Mikään ei estä polttamasta kannabista myös tästä, mutta vesipiipun polttamisella ei sinänsä ole mitään tekemistä laittomuuksien kanssa. Vesipiipun polttaminen on yleistynyt suomessa sen jälkeen kun Pohjois-Afrikan maihin alettiin tekemään valmismatkoja.

[/quote]

Eipäs viisastella, "bongi" voi olla myös "yrttipiippu" -nimellä. Itse olen ostanut jääbongin nimellä "yrttipiippu".

Vierailija
37/58 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2012 klo 07:04"]

Kerroin piipun tultua (Kaveri toi saudeista) etten hyväksy sen käyttöä. Jonkun aikaa piippu oli suosittu, mutta innostus jä lyhyeen. Silloin tällöin kuulemma polttelevat.
Nuuskaa käytetty reilu vuosi.en hyväksy, mutten mahda käytölle mtn. Poika koettaa vähentämistä. Meillä ei ainakaan kieltämisellä eikä uhkailulla päästä puusta pitk.
Odotan, että ikää ja järkeä tulee lisää.

[/quote]

Ai kun juo viinaa (lue: liuotinta) on enemmän järkeä päässä kuin että polttelisi kannabista?

Vierailija
38/58 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa muksu pihalle jos narkkaa?

Vierailija
39/58 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette hermoheikkoja, ignorantteja, imbesillejä tiukkapipoja

"CANNABIS ON PORTTIHUUME JA SIIHEN JÄÄ KOUKKUUN JA SITTEN ON NARKOMAANI MINÄ TIEDÄN KOSKA OLEN SENTÄÄN ENT. NARKOMAANI JA CANJA ON HUUME JA CANJAAN JÄÄ KOUKKUUN. JA TUPAKKA ON PORTTI CANNAPIKSEEN JA MINUN TEINILLÄNI EI SAA OLLA VILKASTA SOSIAALIELÄMÄÄ KOSKA MINULLAKAAN EI OLE OLEN AINA ILLAT JA VIIKONLOPUT KOTONA. SE ON OK ETTÄ LAPSENI VIETTÄÄ AIKAA SEN YHDEN EPÄSUOSITUN JA ARAN LAPSUUDENKAVERIN KANSSA JA HE VOIVAT SITTEN VAIKKAPA LEIKKIÄ PONEILLA. KAIK-KI MUUT TEINIT OVAT PAHOLAISEN RUUMIILLISTUMIA JA HEIDÄN VANHEMPANSA OVAT ALKOHOLISTEJA."

ps. vesipiiput on muotia, niitä näkyy julkkisten instragrammeissa ja niitä voi vuokrata helsingin pintaliitoyökerhoista, niitä ei käytetä päihtymiseen vaan imagoiluun ja ne ovat harmittomia

Vierailija
40/58 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei saatana