Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitovapaalta paluu töihin - KRIISI!

Vierailija
20.01.2012 |

Miten ihmeessä minä äitinä selviän siitä, että lapseni menevät päiväkotiin, suuriin lapsiryhmiin, vieraiden ihmisten hoivaan, kun mun on palattava takaisin töihin :( ? Lapset ovat tuolloín 4 v ja 2+v. Ahdistaa jo nyt niin kovasti. Isommalle pk:n meno on varmasti jo ihan hyväkin juttu; saa enemmän ikäistään seuraa jne. mutta tuo pienempi jotenkin huolettaa. Vaikka kovin on reipas ja sopeutuvainen tapaus. Minähän varmaan itkeä tirauttelen pitkin työpäivää, kun niin ikävöin lapsiani ja kannan huolta heidän pärjäämisestään. Voi ääh. Koko ajan pohdin tätä tilannetta, mietin että pitäisikö vielä pitkittää hoitovappaalla olemista, mutta siinäkin on sitten omat kommervenkkinsä. Ja mietin että onko tämä oikeasti enemmän ongelma minulle, eikä niinkään lapsille..?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset varmasti protestoi ensin mutta niillä on varmasti hauskaa siellä joten ole huoleti...

Vierailija
2/2 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä valita päiväkoti, joka on mahdollisimman lähellä kotia/työmatkan varrella. Näin hoitopäivät on mahdollisimman lyhyitä. Yritä saada ainakin nuorin lapsista pienten ryhmään, jossa ryhmäkoko on pienempi.

Sitten vain reippaasti käytte tutustumassa päiväkotiin, niin se ei enää tunnu niin vieraalta paikalta. Jätä aluksi lapsia vain muutamaksi tunniksi hoitoon tai lyhyiksi päiviksi. Muista, että monet lapset sairastuvat hoidon alkuvaiheessa, kannattaa pitää rauhassa kotona sairastamassa.

Kyllä se siitä! Sitten vain reippaasti halit ja vilkutus iloisesti ja muista sanoa että äiti (tai isä) tulee sitten hakemaan illalla. Älä näytä lapsille että tekee tiukkaa, äläkä kulje edestakas hyvästelemässä. Se on lapsille vaan kurjaa. Jos lapsi itkee, anna hänet jollekin hoitajalle ja sitten vain heiheit. Usein lapset rauhoittuvat heti kun äitiä ei enää näy.

Iltaisin on myös erilaista, kun lapset kiukuttelevat hoitopäivän jälkeen. Menee pitkä aika ennen kuin lapset kiukuttelevat hoitajille, jotkut eivät koskaan. Joka tapauksessa parhaan kiukuttelut säästetään aina kotiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän