Käveleekö ekaluokkalaisesi yksin kouluun? Matka?
Tuli toisesta ketjusta mieleen. Omani menee useimmiten yksin. Matkalla on yksi tien ylitys, matkaa vain n. puoli kilsaa.
Kommentit (12)
matkaa oli kilometri, kahden suht vilkkaan tien ylitykset oli silloisessa asuinpaikassamme, mutta kun mulla oli tilaisuus viedä autolla niin vein, lapsi oli ja on vielä nyt kolmasluokkalaisenakin aika arka liikenteessä ja saattaa siis tehdä äkkinäisen/päättömän ratkaisun, onneksi nyt on tosi helppo ja vain 400 metrin matka, nyt kulkee jo yksin
mutta joskus menee bussilla yksin. Bussimatkan mittaa en tiedä (kiertää), mutta koulumatka on reilut 4km.
Matkaa 50 metriä.
Meilläkin koulu käytännössä taka pihalla ;)
Matkaa n. 400 metriä ja osaa ihan katsoakkin tietä ylittäessään ettei tule autoja.
Onko se yksin kävelykin nykyään kiellettyjen listalla?
Matkaa n. 200m ja ei yhtään tienylitystä.
saattaa kouluun. Niin pieni lapsi ei oikeasti ole kypsä kulkemaan liikenteessä yksin ja saattaa jäädä vaikkapa leikkimään tielle/tien viereen (olen esim nähnyt kun pari pikkutyttöä kiipeili liikennmerkin pylväässä tien vieressä kun lunta oli paljon).
Autolla kun vie lapsen, tämä ei opi kulkemaan liikenteessä eli joutuu ihan yhtä kylmiltään sinne yksin kun se päivä koittaa.
saattaa kouluun. Niin pieni lapsi ei oikeasti ole kypsä kulkemaan liikenteessä yksin ja saattaa jäädä vaikkapa leikkimään tielle/tien viereen (olen esim nähnyt kun pari pikkutyttöä kiipeili liikennmerkin pylväässä tien vieressä kun lunta oli paljon).
Autolla kun vie lapsen, tämä ei opi kulkemaan liikenteessä eli joutuu ihan yhtä kylmiltään sinne yksin kun se päivä koittaa.
Ainakaan silloin, kun koulumatkaa on reilusti. Lapsi ei edes jaksaisi kävellä yli 4 km matkaa kouluun, ja aikaakin menisi ihan liikaa. Pakko on ollut lapsen ihan itse kulkea bussilla.
-4
Matkaa n. puolisen kilometriä, yksi tien ylitys liikennevaloissa. Kolmena aamuna saatiin saattaa kouluun asti ja kolmena aamuna siihen suojatielle asti. Sitten lapsi ilmoitti että hän osaa. Hyvä niin. Pois tulee usein ip-kavereiden kanssa.
koskaan aamulla ei mene yksin, nyt on ruvennut kulkemaan kaverinsa kanssa. Iltapäivällä tänäänkin tulevat keskenään koulusta.
Lapsi kulkee niinä aamuina jolloin en pääse viemään eikä kaveria mukana, bussilla.
Matkaa 2km