Omat häät ja järkyttävä raskauspahoinvointi
Mitä teen? Menemme viikon päästä naimisiin, vieraita on kutsuttu 150 ja minä olen lähestulkoon petipotilaana alkuraskauden pahoinvoinnin vuoksi. Onko mitään apua pahoinvointiin saatavilla, että selviäisin jotenkin kunnialla hääpäivästä?
Kommentit (15)
hae lääkäriltä Primperan-resepti. Ei välttämättä estä oksentamista mutta tekee olosta vähän siedettävämmän, että jaksat tolpillasi edes hetken. Paljonko viikkoja nyt? Pahoinvointi voi jo viikon päästä olla helpompi (tai sitten pahempi...)
Viikkoja on nyt 7. Hirvittää koko päivä ja harmittaa että piti moiset kekkerit edes järjestää. En ole vielä käynyt neuvolassa, saako tuota lääkettä terveyskeskuslääkäriltä?
Itku.
Viikkoja on nyt 7. Hirvittää koko päivä ja harmittaa että piti moiset kekkerit edes järjestää. En ole vielä käynyt neuvolassa, saako tuota lääkettä terveyskeskuslääkäriltä?
Itku.
voi kirjoittaa sen reseptin kun selität tilanteen. Toivottavasti helpottaa pian! Ja siinähän se on helppo tapa kertoa raskaudesta suvulle kun morsian oksentaa alttarille XD
tuo lääke varmasti turvallinen?
Otan osaa, olen itse kahdesti kärsinyt karmean raskauspahoinvoinnin, eikä lääkitystä kyllä kukaan ehdottanut.
Yhtenä neuvona antaisin että nesteet tulee helposti saman tien ulos, mutta jääpaloja imeskelemällä pysyi paremmin sisällä (esim. tuoremehua jäädytät jääpalamuoteissa). Lisäksi bulgarianjogurttia lusikallinen / 10 minuuttia tuntui auttavan.
tuo lääke varmasti turvallinen?
sitä on aina käytetty raskauspahoinvointiin (siis ainakin kymmenen vuotta) ja sitä annetaan, jos joutuu sairaalahoitoon pahoinvoinnin takia. Kyllä jokaisen lääkärin pitäisi tajuta tuota määrätä jos oksentelee hillittömästi ja/tai on toimintakyvytön pahoinvoinnin takia.
t tk-lääkäri
Ei mullekaan edes silti ehdoteltu mitään lääkkeitä koko aikana vaikka oksensin viimeiselle kolmannekselle saakka.
Toi tuoremehujääpalat vois olla hyvä vaihtoehto, saisit sokeria ja sitä kautta edes vähän energiaa. Älä missään nimessä ole täysin syömättä ennen tilaisuutta, se voi kostautua vielä pahempana olona. Irtokarkit pysyivät mulla jostain syystä vähän paremmin sisällä vaikken niistä edes oikein tykännyt. Jotain vain on pakko syödä. Voisko helposti oksennettava hedelmäpiltti oikein kylmänä olla kokeiltavan arvoinen?
Koita kestää! Onnea hääpäiväänne! :)
No, ei auta nyt itku markkinoilla.
Kokeile syödä säännöllisesti ja usein jotain. Lepää ja nuku riittävästi. Ota hääpäivälle käsilaukkuun vaikka karkkeja tai kuivattuja hedelmiä.. ihan mitä vaan, joka laskee ja on helppo kantaa mukana.. Niitä sitten joka väliin jos hiukankin sille tuntuu. Ja istut aina kun on mahdollista. Seisominenkin monesti tekee huonon olon ja se jännitys varmaan myös mikä hääpäivään liittyy.
Jos pystyt, vedät hetkeksi itsesi sohvalle pötköttämään hääpäivän aikana jos jossain on siihen mahdollisuus.
Ensin mennään naimisiin, sitten pamahdetaan paksuksi ja yökitään.
Ei toisinpäin.
vielä muutama päivä sitten todella paha olo (viikkoja oli jotain 6 + 4), mutta nyt on jo huomattavasti helpompi olo. Eilen kävin alkuraskauden ultrassa ja kaikki oli ok, ettei nyt joku tule sanomaan, että kun on äkillisesti helpottanut, olis mennyt kesken..
Mulla auttoi Jaffa. Ehdoton ykkönen, sitä pystyin juomaan, eikä tullut ylös. Auttoi pahaan oloon hyvin. Lisäksi paahtoleipä, jossa päällä vain vähän voita. Sitä nakertelin ja pysyi sisällä ja antoi voimaa. Mulla tuntui auttavan myös, kun otin Panadolin (otin orastavaan pääkipuun, mutta tuntui huomattavasti lieventävän pahaaoloakin).
Itsellä viikkoja oli hääpäivänä tasan 9.
Eipä mekään haluttu vauvaa julkistaa vielä tuolloin. Onneksi mun olo oli jo vähän parempi tuolla 9 viikolla ja siihen oikeastaan loppuikin pahoinvointi =)
Matkapahoinvointiranneke voisi toimia pahoinvointiin. Niitä saa apteekeista.
Jos joku ruoka olisi sellainen, mikä maistuu ja pysyy sisällä, niin syö sitä edes vähän ennen vihkimistä.
Itse en ehtinyt syömään aamulla juuri mitään, ja alttarille meno vapisutti, mutta onneksi pysyin pystyssä.
Voimia ja hyvää hääjuhlaa!
olisitte hieman miettineet. siten makaa miten petaa.
yrittäneet raskautta jo pidempään, ja sattui tärppäämään juuri nyt, mutta syystä tai toisesta häitä eivät ole halunneet pitää aiemmin. Jos ovat asuneet esim. ulkomailla, säästäneet rahaa häihin tms.
Pahoinvointia se ei vienyt pois, mutta ei tarvinnut oksentaa niin paljon.
sen siitä saa, kun ensin hankkiudutaan raskaaksi ja sitten vastan mennään naimisiin!
Mutta onneksi ei ollut mitään häitä; ei kyllä käy sun tilanne kateeksi.
Mene ihmeessä lääkärille ja juttele tilanteesta ja mene ajoissa nesteytykseen jos oksentaminen on rajua