Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä, kuinka kauan oma terveyteni kestää.. Apua tarvitaan. Aikuisen lapsen päihdekierre.

Vierailija
20.01.2012 |

Mutta mistä enää hakea apua? Tietääkö kukaan, mikä taho auttaisi?

Pilvenpoltto on ollut kuvioissa jo vuosia, mutta tänään konkreettinen löytö muistakin aineista, en kyllä tiedä mitä tuo aine on, jotain mömmöä kuitenkin. Päivärytmi vaihtunut yörytmiksi, illalla lähdetään ja aamulla tullaan ja painutaan suoraan nukkumaan. Koulut yms. jääneet jo muutama vuosi sitten. Asuu siis kotona. Raivosi, kun aamulla tenttasin, mitä aine on. Näin kyllä itsekin, että jotain on otettu.

Mutta, mistä apua, kun on jo täysi-ikäinen ja vastentahtoisesti ei kai hoitoon saa? Tuntuu, että oma mieli ei kestä kohta enää, mutta nuorempien sisarusten vuoksi on pakko jaksaa. Isänsä on luovuttanut aikapäiviä sitten: "Oliko pakko tulla herättämään" oli vastaus, kun menin kertomaan. Vaikeissa asioissa olen henkisesti yksin. Edes keskusteluapu olisi tarpeen. Ystävien niskaan ei näitä haluaisi kaataa.

Äiti jaksaa mitä vain, mutta kuinka pitkään.. :(

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jo aihetta miettiä niin radikaalia kuviota, että nuorempien sisarusten suojelemiseksi häädät nuoren pois kotoa?

Prosessi voi vaatia virkavalta-apua, mutta valitettavasti sinä et voi toisen käyttäytymistä muuttaa etkä huumeidenkäyttöä lopettaa. Itseasiassa vain mahdollistat sen, kun annat pojan asua kotona (oho, sanoitkos missään että hän on poika?).

Vierailija
2/38 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun kysymykseen. Itse soittaisin ehkä jopa poliisille, huumeiden hallussapito taitaa olla rikos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnusta totuus: sinä et voi edes oman lapsesi alkoholin ja huumeiden käytölle yhtään mitää.

Se on jokaisen oma asia, eikä sille voi mitään äiti, puoliso, jumala eikä kukaan muu. Ehkä viimeksimainittu, jos heittäytyy uskovaiseksi, ei muuten.

Pelasta siis se, mitä on vielä pelastettavissa. Älä anna yhden lapsesi tuhota koko perhettä. Tämä tuntuu sinusta varmasti pahalta, mutta eikö ole parempi antaa sen yhden mennä kuin teidän kaikkien?

Se asia ei nimittäin ole sinun käsissäsi. Jos häädät tämän yhden pois kotoa sillä ehdolla, että vain selvin päin saa tulla takaisin, se voi saada hänet ryhdistäytymään. Ei häntä pihalle tarvitse heittää, hankkikaa asuntoa ja tehkää selväksi, että kotiin ei ole aineissa tulemista. Ja pitäkään siitä kiinni!

Ei teillä ole hänen suhteensa enää mitään menetettävää vaan kaikki voitettavaa, myös muiden perheenjäsenten osalta.

Sinä varmaan ymmärrät itsekin, kuinka väärin on antaa yhden pilviveikon terrorisoida koko perhettä.

Vierailija
4/38 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksamisesi takia voi olla paras, että nuori muuttaa omaan asuntoon. Sossu maksaa.

Muista olla kuitenkin mukana nuoren elämässä. Tuomitse huumeet, älä lasta.

Auta, jos apua pyydetään. Siis lähinnä hoitoa tarkoitan. Epämääräistä elämää ei kannata rahallisesti tukea.

Puhukaa asioista.

Vierailija
5/38 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin hankkimaan tukiasunnon tai tavallisen.

Lapsellesi ainakin tarjotaan apua (maksetaan vuokra ym. ym) jos on sosiaaliviraston kirjoilla.

En ymmärrä miksi suomessa ei tuossa tilanteessa laiteta pakkohoitoon. t. sivusta seuraaja vastaavassa

Vierailija
6/38 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on joka kaupungissa näitä NA-ryhmiä, joista saa vertaistukea lähinnä itse narkomaanit mutta myös omaiset. Itse ottaisin kovan linjan, hoitoon tai ulos kotoa, narkomaania ei paranneta paapomalla. Suosittelisin soittamaan alueenne a-klinikalle ja kysymään vertaistukiryhmistä tai hoitomahdollisuuksista, nämä on kyllä vaikeita asioita sillä täysi-ikäisille ei ole minkäänlaista pakkohoitosysteemiä suomessa, ei sillä että pakkohoito edes mitään auttaisi mutta pienellä hoitoonpakotuksella hoidon aikana voi rueta silmät aukeamaan. Voimia ! Terveisin Toipuva addikti (narkomaani)

Vierailija
7/38 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tästä olen katkera. Alkoholistit, narkkarit ja maahanmuuttajat saa apua. Minä pienituloinen yh en saa. Virheeni on se että yritän selvitä itse. Pitäisi antaa periksi ja avata aina murheen hetkellä pullo.

Vierailija
8/38 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua hoitoon. Isä on samaa mieltä, pihalle poika. Mutta miten voi äiti kantaa oman lapsensa tavarat tuonne hankeen.. kaduttaa kaikki valinnat, jotka olen tässä asiassa tehnyt. Vielä ollessaan pari vuotta vajaa täysi-ikäinen, huumeiden vastaisesta järjestöstä (vein hänet testeihin, koska epäilin pilvenpolttoa) ehdotettiin tahdonvastaista huostaanottoa, mutta se tuntui kamalalta. Uskoin sinisilmäisesti kaikki aikeet lopettamisesta ja nyt kaduttaa.

Vierailija
9/38 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua hoitoon. Isä on samaa mieltä, pihalle poika. Mutta miten voi äiti kantaa oman lapsensa tavarat tuonne hankeen.. kaduttaa kaikki valinnat, jotka olen tässä asiassa tehnyt. Vielä ollessaan pari vuotta vajaa täysi-ikäinen, huumeiden vastaisesta järjestöstä (vein hänet testeihin, koska epäilin pilvenpolttoa) ehdotettiin tahdonvastaista huostaanottoa, mutta se tuntui kamalalta. Uskoin sinisilmäisesti kaikki aikeet lopettamisesta ja nyt kaduttaa.

sun aivot niinpäin, että ÄITINÄ sun paras teko on olla tukematta moista toimintaa ja pistää lapsi omilleen. Kyse on kuitenkin AIKUISESTA ihmisestä, joka varmasti tajuaa edes puoliselvinä hetkinään että hän on ihan itse vastuussa elämästään. Ei sun niitä tavaroita tarvii hankeen kantaa, vaan jos haluat vielä viimeisen hyvän teon tehdä lapsesi puolesta, hankit hänelle asunnon ja kannat ne sinne.

Luota mieheesi, hän on oikeassa.

Vierailija
10/38 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholi ei ole ongelma, vaan huumeet?

Vierailija
11/38 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä rankempaa on se ettet asialle oikein mitään voi tehdä. Rahahanat poikki tai lapsi vie teidät pikkuhiljaa perikatoon. Ja häätöilmoitus lapselle. Anna vähän aikaa etsiä omaa asuntoa mutta pidä kiinni siitä että hän myös lähtee kun aika on ummessa.

Et voi häntä rakastamalla parantaa, hän ei sellaisesta välitä. Rakkauteen varmasti vedotaan kun rahat on loppu...Nyt elämä on hänelle helppoa, on varma asunto, puhtaat vaatteet, ruokaa jos on nälkä ja ehkä vähän rahaakin.

Tiedät varmasti itsekin että elämä ei voi jatkua tällaisena. Laita lapsi omilleen jos on tuollaisen valinnan tehnyt. Narkomaanit syövät kaiken energian ympäriltään, mitä enemmän annat sitä enemmän he haluavat. Koko perhe elää kohta hänen varjossaan. Usko minua kulta pieni, tämä on niin nähty.

Vierailija
12/38 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mahdollistanut tuon jatkumisen. Valitettavasti se huostaanotto olisi ollut oikea ratkaisu.

Minut aioinaan sijoitettiin ja pakotettiin tajuamaan tilanteeni. Omat vanhemmat harvoin pystyvät siihen.

Vierailija
13/38 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun aivot niinpäin, että ÄITINÄ sun paras teko on olla tukematta moista toimintaa ja pistää lapsi omilleen. Kyse on kuitenkin AIKUISESTA ihmisestä, joka varmasti tajuaa edes puoliselvinä hetkinään että hän on ihan itse vastuussa elämästään. Ei sun niitä tavaroita tarvii hankeen kantaa, vaan jos haluat vielä viimeisen hyvän teon tehdä lapsesi puolesta, hankit hänelle asunnon ja kannat ne sinne. Luota mieheesi, hän on oikeassa.

ylipäätään apua, mutta ei suostu. Vuokra-asuntoakaan ei varmasti Helsingissä saa, kun ei ole mitään tuloja eli omillaan asuminen ei varmasti onnistu. En pysty maksamaan hänen vuokraansa.

Oikeastaan tiesin jo kirjoittaessani, että hyvin vähän on, mitä voin tehdä, mutta on niin paha olla, että oli pakko purkautua jollekin.

Vierailija
14/38 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä löytyy vertaistukea asiassa enemmän.

Voimia; kahden teinin (18 ja 16)äitinä voin kuvitella mielesi myllerrystä nyt!

Vierailija
15/38 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun aivot niinpäin, että ÄITINÄ sun paras teko on olla tukematta moista toimintaa ja pistää lapsi omilleen. Kyse on kuitenkin AIKUISESTA ihmisestä, joka varmasti tajuaa edes puoliselvinä hetkinään että hän on ihan itse vastuussa elämästään. Ei sun niitä tavaroita tarvii hankeen kantaa, vaan jos haluat vielä viimeisen hyvän teon tehdä lapsesi puolesta, hankit hänelle asunnon ja kannat ne sinne. Luota mieheesi, hän on oikeassa.

ylipäätään apua, mutta ei suostu. Vuokra-asuntoakaan ei varmasti Helsingissä saa, kun ei ole mitään tuloja eli omillaan asuminen ei varmasti onnistu. En pysty maksamaan hänen vuokraansa.

Oikeastaan tiesin jo kirjoittaessani, että hyvin vähän on, mitä voin tehdä, mutta on niin paha olla, että oli pakko purkautua jollekin.

Sun täytyy tehdä nyt selväksi sekä lapselle että itsellesi, että poismuutto ei ole kiinni siitä suostuuko lapsi siihen vai ei, vaan että on PAKKO. Jos ei muuten, niin sitten vaikka poliisit hakee. Ajattele niitä muita lapsiasi.

Voithan sä tietty antaa lapsen asua niin kauan kotonan kunnes joutuu kiinni jostain rikoksesta ja vankilaan, sitten se ainakin joutuu pois kotoa. Jos haluat jouduttaa hommaa ja antaa muitten tehdä työt, niin soita nyt ne poliisit kattomaan niitä huumeita.

Vierailija
16/38 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinun on nyt järkeiltävä tämä asia.

Ymmärrän miten vaikeaa on laittaa lapsi pihalle, mutta et voi paapoa häntä koko elämääsi. Tukea kannattaa ja pitää hakea, mutta loppujen lopuksi kyse on nuoren omasta tahdosta. Valitettavasti huumeiden tie on usein elämänmittainen polku, joka johtaa myös rikoskierteeseen, vankilareissuihin ja lopulta kuolemaan. Halun muuttua on lähdettävä ihmisestä itsestään, monesti pelkkä uskoontulo on pelastanut tällaisia tapauksia.

Oma kämppä, tukea ja ohjausta, paljon muuta et voi lapsesi eteen tehdä.

Vierailija
17/38 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nyt on niin hyvin pullat uunissa!

Lapselle kaksi kuukautta aikaa etsiä oma asunto ja sitten ulos. Erilaisia tukitoimia on joiden kautta asunnon saa jos sitä haluaa ja tarvitsee. Sun ei auta kuin olla kovana tässä asiassa. Pahaa se tekee, todella pahaa mutta MIKÄÄN MUU EI AUTA!

Jatkamalla tätä järjestelyä SINÄ ET AUTA HÄNTÄ, vaan mahdollistat tämän elämäntyylin jatkamisen.

Vierailija
18/38 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen on otettava vastuu omasta elämästään. Jos on tarpeeksi vanha päättääkseen huumeiden käytöstä, on tarpeeksi vanha elämään itsenäistä elämää.

Paras apu mitä voit hakea tällä hetkellä, on vertaistuki itsellesi.

Vierailija
19/38 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisikäistä poikaa. Toinen nyt armeijassa ja toinen käy vielä kevätkauden ammattikoulua. Odotan jo kuin kuuta nousevaa, et muuttavat omilleen. Ovat kyllä normi eläjiä ja reippaita miehiä :) mutta silti.. en jaksa niiden jatkuvaa ees taas kulkemista ja varsinkin viikonloppujen elämän rytmi on niin erilaista kuin muilla. Herään joka risaukseen, kun tulevat ja menevät yötä myöten.

Saatikka, et olisivat jotain huumeiden käyttäjiä ja makaisivat mitään tekemättöminä tässä nurkissa ja en saisi heitä mitenkään omilleen.

Siskoni on pultsari ja elämä hukassa. Hänen kauttaan tajuan sen, miten raskasta on, kun läheisellä ihmisellä ongelmia. Minä en voi asialle mitään, koska pakkohoitoa ei Suomessa ole. Katkolle pääsis heti, pidemmällekin jaksolle, mutta itse ei halua mennä. Joten se siitä. Koitan olla ajattelematta koko asiaa.

Vierailija
20/38 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi, mutta nämä vastaajat ovat oikeassa.

Hyväksy tämä asia ja sano miehellesi, että olet valmis siihen, että lapsi lähtee kotoa. Luultavasti saat häneltä tukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi