Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholittomat lennot

Vierailija
20.01.2012 |

Siis kerrankin olen Päivi Räsäsen kanssa samaa mieltä, että alkoholi pitäisi poistaa kokonaan lennoilta. Se on inhottavaa kun humalaiset pilaa muiden lentomatkan oksentelemalla ja kovaäänisellä käytöksellään. Siinä on yksi syy miksi en tykkää lentämisestä on juurikin nämä viinalla pläträävät tyypit. Itse en ole mitenkään absolutisti, mutta kupitteluni rajoittuu yleensä vain ravintoloihin. Jos alkoholi poistetaan lennoilta, niin minun matkustusinto kaksinkertaistuu.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kuitenaan ole tupakkakoppia koneessa.

Vierailija
22/51 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näisä lööppeihinkin pääseistä reuhoajista ovat jo koneeseen tulleessa melko huppelissa. Sen jälkeen kun alkoholi muuttui maksulliseksi suurimmassa osassa lentoja, on kännihäiriötkin vähentyneet. Ja itse en ole koskaan törmännyt kovinkaan pahaan kännihäiriöön lentojen aikana.

Ilmeisesti näillä lomamatkalennoilla on enenmmän ryyppymeininkiä kuin reittilennoilla. Eli en kannata täysalkoholittomuutta, mutta ilmaisen viinan voisi kieltää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johdu siitä, ettei ihmiset PYSTY olemaan ilman alkoa vaan se lentokoneessa vaan on ihan helvetin tylsää ja viinalla läträtessä aika kuluu paljon nopeemmin.

Vierailija
24/51 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viimeiset 11 vuotta lentänyt useampia kertoja vuodessa ja kumma kun en kertaakaan ole törmännyt vastaavaan?

Ainoa häiriötekijä on olleet joskus kiljuvat tai penkkiä potkivat lapset mutta en niidenkään takia lentämistä vähentäisi - enkä voisikaan.

Niin ja itse olen käytännössä absolutisti joten kyllä osaan laittaa merkille känniset. Niitä viimeksi näkyi sankoin joukoin ruotsinristeilyllä.

Vierailija
25/51 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johdu siitä, ettei ihmiset PYSTY olemaan ilman alkoa vaan se lentokoneessa vaan on ihan helvetin tylsää ja viinalla läträtessä aika kuluu paljon nopeemmin.

tupakalle!

Vierailija
26/51 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että lentokentät julistettaisiin alkoholittomaksi vyöhykkeeksi ja siellä ei myöskään myytäisi alkoholia.

Häiriökäyttäytyjät ei tasan tarkkaan ole tulleet sinne koneeseen ihan selvin päin, vaan alla on kunnon pohjat ja mahdollisesti kentältä ostettu pullo taskussa. Jokainen vähänkään lentänyt tietää, ettei lentoemännät kanna selkä vääränä niitä juomia kenellekään, vaan esim. Euroopan lomalennoilla taitaa olla käytäntönä että kaikki matkan aikana toivotut juomat tilataan kerralla, eli juomakärry menee vain kerran. Harvapa siinä kolmea annosta enempää tilaa. Reittilennoillakaan Euroopassa ei juomia ole koko aikaa tarjolla, vaan yleensä kärry menee kerran.

Pitkillä lennoillakin jos meinaat känniin juoda tyhjästä niin saat kyllä aika tiivissti rampata hakemassa juotavaa koneen keittiöstä ja eiköhän siinä se tarjoilu aika lyhyeen lopu jos joku rupeaa selkeästi humaltumaan.

Rähinäefektihän tulee siitä, että valmiiksi känninen ei enää koneessa saa sitä juotavaa samaan hummalluttavaan tahtiin ja tulee laskuhumala ja joillekin se tila ei sovi ei lainkaan.

Vierailija
27/51 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään kyllä ilman viinaksia. Aika paljon lentelen, ja lapsista ei juuri ole ollut riesaa, mutta niistä humalaisista jo useammankin kerran. On tosi kiva mennä vessaan, kun ne känniset örveltäjät on kusseet vessan lattiat tahmeiksi.

Eräältä hiihtoreissulta palatessa yks porukka otti omat pullot kasseista, kun ei raaskineet maksaa lentokoneen hintoja. Ja pitivät ihan hirveää meteliä, laulaen ja huutaen koko matkan. Olivat kännissä jo astuessaan koneeseen.

Mielestäni lentoturvallisuuden nimissä koneeseen tulijoille voisi laittaa promillerajan, esim 1 promille, jolloin kentälle jäisivät ne todennäköisimmät häiriön aiheuttajat.

Vierailija
28/51 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair ei kannata kieltoa, koska häiriöitä ei juuri ole.

se, että lentokentät julistettaisiin alkoholittomaksi vyöhykkeeksi ja siellä ei myöskään myytäisi alkoholia.

Häiriökäyttäytyjät ei tasan tarkkaan ole tulleet sinne koneeseen ihan selvin päin, vaan alla on kunnon pohjat ja mahdollisesti kentältä ostettu pullo taskussa. Jokainen vähänkään lentänyt tietää, ettei lentoemännät kanna selkä vääränä niitä juomia kenellekään, vaan esim. Euroopan lomalennoilla taitaa olla käytäntönä että kaikki matkan aikana toivotut juomat tilataan kerralla, eli juomakärry menee vain kerran. Harvapa siinä kolmea annosta enempää tilaa. Reittilennoillakaan Euroopassa ei juomia ole koko aikaa tarjolla, vaan yleensä kärry menee kerran.

Pitkillä lennoillakin jos meinaat känniin juoda tyhjästä niin saat kyllä aika tiivissti rampata hakemassa juotavaa koneen keittiöstä ja eiköhän siinä se tarjoilu aika lyhyeen lopu jos joku rupeaa selkeästi humaltumaan.

Rähinäefektihän tulee siitä, että valmiiksi känninen ei enää koneessa saa sitä juotavaa samaan hummalluttavaan tahtiin ja tulee laskuhumala ja joillekin se tila ei sovi ei lainkaan.

Vierailija
29/51 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lennellyt tosi paljon (työn takia lähinnä, EN bisnes-luokassa kuitenkaan), vaan kerran on sattunut humalassa melskaava tyyppi - keski-ikäinen suomalaisnainen lennolla Prahasta Helsinkiin.

No, itse en lentokoneessa alkoholia kaipaa, että sinänsä sama. Mutta koska en ole niitä kännääjiäkään kohdannut niin eipä se alkoholi haittaakaan.

Vierailija
30/51 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lentoyhtiöitä on monen maalaisia, enkä usko että esim. joku Air France kokee mitään tarvetta holittomille lennoille.

Vierailija
31/51 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin nautin lennoilla pullollisen viiniä tai oluen

Vierailija
32/51 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pohjat voi juoda myös kotona tai vaikka lentokentän ulkopuolella Finnair ei kannata kieltoa, koska häiriöitä ei juuri ole.

tarkoitin vaan että lentojen muuttaminen alkoholittomiksi olisi ihan hölmöläisten hommaa, alkoholitarjoilu lennolla ei niitä rähinöitä aiheuta vaan ne pohjat vedettynä kotona tai siellä kentällä ja kenttien muuttaminen alkoholittomiksi olisi vielä enemmän taistelua tuulimyllyjä vastaan eikä Finnavia siihen taatusti suostuisikaan. Itse en ole häiriöihin lennoilla törmännyt, kerran olen nähnyt kun kaksi sankaria ei päässeet koneeseen humalan takia.

Vierailija
33/51 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen yhden annoksen voi tarjota, olut ruuan kanssa tai konjakki jännittäjälle, mutta ei muuta.

Vierailija
34/51 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kerrankin olen Päivi Räsäsen kanssa samaa mieltä, että alkoholi pitäisi poistaa kokonaan lennoilta. Se on inhottavaa kun humalaiset pilaa muiden lentomatkan oksentelemalla ja kovaäänisellä käytöksellään. Siinä on yksi syy miksi en tykkää lentämisestä on juurikin nämä viinalla pläträävät tyypit. Itse en ole mitenkään absolutisti, mutta kupitteluni rajoittuu yleensä vain ravintoloihin. Jos alkoholi poistetaan lennoilta, niin minun matkustusinto kaksinkertaistuu.

Mä lennän keskimäärin 20 matkaa vuodessa, enkä ole _koskaan_ törmännyt tällaiseen. Pahin on varmaan se Finskin yöbilelento Bangkokiin, mutta sielläkin pari ihmistä oli hieman huppelissa ja suurin osa nukkui koko matkan.

Vierailija
35/51 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minne te olette lentäneet, kun alkoholista on tullut ongelmia lennoilla?

Kertokaa ihan kohteita.

Mä olen kyllä lentänyt jonkin verran ja mies vielä enemmän, mutta ei olla kyllä koskaan törmätty alkoholiongelmaisiin lennoilla.

Tää on ihan oikeasti mulle ihan uusi juttu. Päinvastoin, monet lentoyhtiöthän on lopettanut ilmaisen alkoholitarjoilun (esim. viinipullon aterian yhteydessä) niin, että kaikki maksaa erikseen. En tajua, miten on mahdollista, että joku ostaisi niin paljon juomaa, että ehtisi rähinöimään.

Vierailija
36/51 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole mitään hässäkkää viinan takia ollut yhdelläkään lennolla missä olen ollut (ja lomalennoillakin on tullut istuttua). Ainoa kerta kun todella pelotti oli kun olin Pariisin koneessa muutaman subutex-turistin kanssa.

Vierailija
37/51 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia ei tarvita lentomatkoilla ollenkaan. Aivan hyvin voivat lopettaa viinaksien tarjoilun lentokoneissa ja terminaaleissa kokonaan. Ei haittaa ketään.

Kärsin tosi pahasta lentopelosta, ja otan yleensä ennen lentoa terminaalin kahvilassa lasin viiniä tai konjakin. Samoin saatan ottaa viinin koneessakin. Ei, en tule rähinäkänniin tästä määrästä, enkä ala oksentelemaan:D

Ja minäkään ole tällaiseen ikinä törmännyt.

Vierailija
38/51 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholitarjoilusta ja sen mukanaa tuomisista haitoista

Vierailija
39/51 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän paljon Euroopassa ja kaukomaihin. Yhden kerran olen nähnyt ongelmamatkustajan, jolla oli oma pullo mukana ja joka lopulta jouduttiin laittamaan rautoihin. Siihen tarjoilun lopettaminen ei olisi auttanut. Muuten alkoholin lentokoneissa aiheuttamat haitat rajoittuvat hiukan äänekkääseen puheeseen, enkä edes tiedä, milloin se on alkoholin aiheuttamaa.

Vierailija
40/51 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia ei todellakaan tarvita lentokoneissa. En ole itseasiassa koskaan käsittänyt miksi sitä siellä edes tarjotaan. Joten fossiilista ja omituista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä