Miten usein sanotte lapsellenne
Kommentit (48)
Yleensä pussaan ja sanon "mä rakastan sua", tottakai kutsun myös kullaksi, rakkaksi, muruksi ym.
Vanhempi lapsi yleensä vastaa "niin mäkin sua", nuorempi ei vielä puhu tarpeeksi hyvin mutta antaa vastaukseksi pusun.
Mulle tuo lause tuotti vaikeusia aikaisemmin, mutta nyt oon jo tottunut ja tuntuu ihan luontevalta sanoa, varsinkin lapsille. Myös miehelle sanon melkein joka päivä.
Ja kerron rakastavani ainakin kerran päivässä; 'Mä rakastan sua.'
Itse en koskaan, vielä tänäkään päivänä, ole tuota kuullut omilta vanhemmiltani ja mulle on todella tärkeää katkaista tuollainen tuppisuinen meininkin tähän sukupolveen.
Kohta kolme vuotta olen tuota päivittäin sanonut lapselle nukkumaan mennessä ja päivisin kun oikein sykähdyttää=tekee jotain ihanaa, on surullinen, kiukuttelee... Ja edelleen se lause tuntuu jotenkin tosi kankealta suussa. Aluksi se tuntui jotensakin koomiselta ja helkkarin vaikealta, vaikka sitä tarkoittikin. Mutta en anna sen häiritä, haluan että lapseni tietää, tuntee ja _kuulee_ olevansa rakastettu.
Pyytäisin anteeksi vuodatusta jos tämä ei olisi niin tärkeää.
Lakatkaa kiertelemästä ja kaartelemasta, ehkä tämä tuleva sukupolvi on sitten jo vähän vapaampi rakastamaan ?
Ja lapsi sanoo mulle kanssa. Poika 16 v on.
jos sitä sanoo lapselle jo pienestä asti niin ei se myöhemmin sen vaikeammaksi muutu :)
Toivon ettei äiti rakastaa sua, olet äidin rakkain kulta jne. jutuista tule vaikeita ja epäluontevia lapsen kasvaessa.
Ei mulle olla lapsena ikinä sanottu että rakastan sinua, ei ainakaan niin että muistan.
Mutta mä sanon omalle lapselleni joka ikinen päivä "Mina/mä rakastan sua". Usein monta monta kertaa päivässä.
Kun saa ne rakkaussanat ekan kerran suustaan ulos ja pääsee alkuun, niin se tulee jatkossa aina vaan helpommin ja totuudenmukaisemmin suusta ulos. On maailman ihaninta halata omaa lastaan ja sanoa: mä rakastan sua. Kun sen sanoo tarpeeksi monta kertaa niin se ei ole vaivaannuttavaa lainkaan vaan tuntuu hyvältä.
joka päivä sanon sille "äiti rakastaa sinua".
niin kuin moni muukin täällä näköjään, ihana kuulla..minusta se on todella tärkeää nimenomaan sanoa näyttämisen lisäksi..itse sanon monta kertaa päivässä että äiti rakastaa sinua, rakastan sua, olet maailman ihanin ja paras pikku tyttö, olet äidin rakas yms...
Ihanaa kuulla, että monet kertovat lapsilleen rakastavansa heitä! Niille, joille se on vaikeaa, kannattaa aloittaa se jo pienestä, joka kerta tuntuu luontevammalta jos ei aluksi tunnu.