Jos saisitm syödä vain yhden maan ruokia koko loppuikäsi, minkä maan valitsisit?
Saa perustellakin, muttei haukkua muiden valintoja :) Ja tässä spekulaatiossa ei sitten tarvitse miettiä mitään ekologia- ja saatavuusjuttuja myöskään.
Ap valitsisi Italian. Monipuolinen kasvis- ja kalatarjonta + rakastamaani pastaa, leipää, cappuccinoa ja tiramisua.
Kommentit (38)
Aika hauska:) Miksiköhän moni vastaa Italia (itse myös).
No mä esim. voisin elää vaikka pelkällä pizzalla... tykkään myös toki pastoista, ja italialainen makea spumante on juomista parhain. Pesto, tiramisu, parmankinkku... paljon kaikkea ihanaa.
Tykkään kyll myös intialaisesta ja entisen Jugoslavian alueen safkoista...
Syöminen on ihanaa!
niin ruotsalaista ruokaa söisin, köttbullar med potatis :)
ei epäilystäkään. Meillä syödään Välimeren ruokaa tosin muutenkin eli Marokko, Kreikka jne
vaikka Thairuokaakin tulisi kyllä ikävä. Mulla on keliakia joten nuo sopisivat ruokavalioon muutenkin hyvin.
Jälkiruuat ja leivonnaiset kallistaisivat vaakaa kohti Italiaa, Ranskaa tai Yhdysvaltoja, mutta suolaisen puolella voittajasarjassa olisivat Nepal, Kiina ja Intia.
Ihan mahdoton valinta! :D
Koska eri ruoka-alueita ja tyylisuuntia on useampi, ei pääsisi ihan heti kyllästymään :). Makua ruoassa riittää ja terveellistäkin on, kunhan ei syö pelkkää friteerattua possua.
En itseasiassa haluaisi siirtyä vain vaaleaan tai kokojyväleipään. Vaikka monien maiden keittiöstä pidänkin.
elämäni aikana valikoimaa loppuun saakka. Ihanat tuoreet raaka-aineet edullisesti ja ympäri vuoden saatavana.
haluaisin valita, mutta tulisi varmaan liian ikävä maitotuotteita ja leipää. Italian ottaisin.
myös Venäjä, Thaimaa ja Turkki olisivat vahvoja ehdokkaita.
valittavana ihan kaikkea valtavan mantereen laidasta laitaan ja siirtolaisten kotikeittiöt siihen päälle :D
Sieltä löytyy varmasti niin paljon variaatioita ettei kyllästy!
paljon tuoretta kalaa ja vihanneksia, juurekdis, hedelmiä, hyvää öljyä ja pähkinöitä
Riisi+dal -yhdistelmällä eläisi jo tervettä elämää :) En usko että kyllästyisin koskaan.
Espanja. Tapaksia ja paellaa, cavaa nam!