Jos saisitm syödä vain yhden maan ruokia koko loppuikäsi, minkä maan valitsisit?
Saa perustellakin, muttei haukkua muiden valintoja :) Ja tässä spekulaatiossa ei sitten tarvitse miettiä mitään ekologia- ja saatavuusjuttuja myöskään.
Ap valitsisi Italian. Monipuolinen kasvis- ja kalatarjonta + rakastamaani pastaa, leipää, cappuccinoa ja tiramisua.
Kommentit (38)
varsinkin riista,
lanttu- ja lihakukot,
ja mun herkku on lanttulaatikko,
mikä ei tietenkään ole yksinomaan suomalaista vaan yleistä huttua ennen sivistystä :-D,
kainuunjuusto lakkahillolla naminami,
suomessa saa parasta kahvia,
kotikalja,
paistetut ahvenet,
RUISLEIPÄ!!,
hernari+pannari,
janssoninkiusaus,
Runebergin tortut,
lista on loputon...
Intialainen keittiö on kasvissyöjän paratiisi. Pidän myös makeista herkuista, kookoksesta yms, ja Intiassahan valmistetaan paljon makeita jälkiruokia.
Ihan vain siksi että ranskalainen keittiö on miltei kaiken kokkauksen perusta. Ranskalaiset viinit ovat parempia kuin muiden maiden, myös sinne kuuluvat erilaiset kahvit, maukkaat jälkiruoat, todella vaihteleva skaala ruokia, äyriäisten ja selkärangattomien käyttö, siiderit, juustot, patongit, yrtit, voi että. Mikään ei voita Ranskalaista keittiötä ruoanlaitossa.
tosi vaikee valita...ihan pikkasen kallistun Italian puolelle mutta sitten en saisi taivaallisen hyviä Somalialaisia sambuusoja ;( Noh, kaikkea ei kai voi saadakaan.
Just kävin lounaalla thairavintolassa, nam!
Ranskaa puoltaisivat jäkiruuat, siideri, calvados ja kuohuviini (en ole löytänyt italialaista kuohuviiniä josta tykkäisin, mutta toisaalta olen maistanut vaan paria), Italiaa puolestaan pastaruuat ja parmesan, juustoiset risotot, pizza ja tiramisu.
Kasviksia ja vedeneläviä löytyy kivasti molemmista, ja olen löytänyt myös mieluisia puna- ja valkoviinejä, kahvia ja leipiä.
Vaikea valinta :)
Jos pakko valita yksi niin Kiinalainen ruoka
Mä en osaa sen parempia perusteluja antaa kuin että mä tykkään siitä kovasti.
Rakastan yksinkertaisesti mm.
pizzaa
pastaa
ja italialaista jäätelöä
Italia (itse myös).
Tykkään tosiaan pastasta ym. ja perunaan olen täysin kohta kyllästynyt, mutta perheen takia useimmiten sitä perunaa.
Riisistä ei tykkää mies eikä lapsi (itse voisin syödä sitäkin useammin)
Mmm, falafelit, munakoisokaviaari, hummus ja kaikki muut ihanat tahnat, salaatit ja muut. Hyvistä aineksista hyvää ruokaa. Tai siten Intia. Tai miksei Thaimaa. Kaikissa hyviä kasvisruokia. Ehkä Libanon siksi, että vaikka tykkäänkin mausteista, voisi varsinkin intialainen ruoka alkaa maistua vähän puulle jonkun ajan kuluttua. Myös muut Välimeren maiden keittiöt kelpaisivat.
Eurooppalaisten siirtolaisten myötä fuusio italialaisen ja espanjalaisen keittiön parhaimmistosta yhdistettynä huippulaadukkaisiin raaka-aineisiin ja maailman parhaaseen lihaan.
Asuin Argentiinassa vuosia ja syöminen oli lempiharrastukseni numero 1 :)
toisena Libanon.
Onneksi ei tarvitse valita, vaan voi syödä mitä lystää. Ruoka on suurempi ilo kuin seksi, jos ihan rehellisiä ollaan.
pastat, pizzat jäätelöt, ihanat erikoiskahvit ja jälkiruoat!
Siellä on mielettömän laaja-alainen ruokakulttuuri. Liha, kasvikset, vihannekset, hedelmät ja kahvi ovat todella loistavia, olut myös. Viinit ei ole kaksisia, mutta onneksi sieltäkin voi ostaa ulkomaalaisia viinejä.
tai ehkä Intia. Molemmissa tosi monipuolisesti alueellisia herkkuja.
Jos ei saa olla oman maan ruokakulttuuri niin valitsen Ruotsin. :)Pidän maitotuotteista, kalasta ja marjoista erityisesti.