Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2 aikuista ja 2 lasta 78 neliön 3 h + k:ssä?

Vierailija
18.01.2012 |

Onko mitään toivoa mahtua? Lapset 1 ja 6 v.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on hyvä ja napakka pohja. Meitä on 70-luvun 76 neliön tilaihmeessä äiti, isä, 9 v. tyttö ja 11 v. poika. Päätyasunto, olkkarissa ikkunat molemmilla sivuilla, olohuoneesta erotettu pojalle oma 8 neliön huone ikkunan kera :) Olkkari on pienempi, mutta riittävä: telkka, sohvat ja kirjahylly mahtuu.



Pidä romun määrä kurissa. Siinä on kaiken a ja o.

Vierailija
2/28 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen pakko on hankkia joka lapselle oma huone? Vielä 1980-luvulla asui kaksikin lasta samassa huoneessa ainakin kaupunkiasunnoissa. Ei niitä kavereita ole pakko tuoda kotiin, me ainakin oltiin koulun jälkeen meillä ja sitten mentiin ulos, kun vanhemmat tuli kotiin, jos haluttiin olla rauhassa.



Paljon helpompi ja nopeampi siivota, kun ei ole mikään 200m2 asunto. Lisäksi osaa hankkia tavaraa kohtuudella ja panna eteenpäin niitä kamoja, joita ei tarvitse. Varastotilaa meillä ainakin on vielä vintissä ja kellarissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 75 neliötä, 2-vuotias ja 3-vuotias sekä miehen lapset (16 ja 12) muutaman kerran vuodessa 3 päivää- 5 viikkoa ja hyvin ollaan mahduttu.

Vierailija
4/28 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielestäni on liian ahdasta. Pinna on tiukalla monta kertaa viikossa.

Vierailija
5/28 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jotain wt-jengiä? Asuntovaununko mitat nuo ovat?

Vierailija
6/28 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakituisesti ei. Me asuttiin 2 vuotta KOLMEN lapsen kanssa samankokoisessa. Ahdasta oli ja päät hajoili kaikilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/28 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista ja kaksi lasta (5v. ja 1½v.). Hyvin mahdutaan.

Vierailija
8/28 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusasunto jossa on olkkari, ruokailutila ja ok makkarit niin mikä ettei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/28 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 80 neliöö. 2 aikuista ja 3- ja 4-vuotiaat lapset. naapurissa samankokosessa kämpässä 2 aikuista ja 1- ja 8-vuotiaat lapset.



ihan hyvin mahtuu! säilytystilasta on pulaa, mutta tuleepahan laitettuu turhaa tavaraa eteenpäin.



tuo on pääkaupunkiseudulla ihan normaalia.

Vierailija
10/28 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat vielä eri sukupuolta, jakavat huoneen, huone on jaettu kaapilla omiin nurkkauksiin, molemmilla on parvisängyt. Tässä olla eikä aietta muuttaa. Meillä ei ole mahdollisuutta ostaa omaa ja alueella ei ole juurikaan isompia vuokra-asuntoja tai ne ovat järkyttävän hintaisia, nykyinen asunto on edullinen. Lapset ei halua vaihtaa koulua eikä koko perhe asuinpaikkaa sillä alue on ihana.Emme koe asuvamme ahtaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/28 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuhan sitä, mutta hyvissä ajoin ennen lasten murkkuikää kantsis hommaa lisää tilaa.

Vierailija
12/28 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 2+3 80 neliöisessä kolmiossa, ja ihan toimiva ratkaisu on vielä toistaiseksi ollut vaikka täällä pyörii päivisin vielä 3 hoitolasta lisäksi. Mutta meillä on tosi toimiva pohja, ja asunnon sijainti on aivan loistava. Joten ihan heti ei olla vaihtamassa asuntoa, vaikka kyllähän tuo 2½-vuotias kuopus olisi jossain vaiheessa mukava saada meidän makkarista pois ;) Isompien kanssa on sen verran ikäeroa ja eri sukupuoltakin niin ei viitsitä samaan huoneeseen laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/28 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 80neliötä, kahdessa keroksessa ja 2 aikuista ja 2 lasta ja ihan kohduudella mahdutaan.

Vierailija
14/28 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahduttu, vaikka ei aina niin hyvin mutta kuitenkin ilman (asunnon koosta johtuvia)konflikteja, jo yli 2 vuotta. Lapset 10,9,4 ja 2. Isompi asunto ollut kyllä toiveena kohta vuoden, mutta tämä ei vaan mene kaupaksi. Ei silti mitään paniikkia; sopu sijaa antaa ja toisaalta riidellä voi vaikka olisi miten paljon tilaa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/28 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

75m2 3h+k:ssa kolmen lapsen kanssa. Sisään muuttaessa lapset olivat 4 v,2½v ja 8kk. Pois muuttaessa 11v, 9v ja 7v. Tosin ei nytkään kauean väljää ole (4h+k 88m2). Nyt lapset 15v 14v ja 12v

Vierailija
16/28 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meita on mina ja kolme lasta. Kaksi nuorinta on samassa huoneessa, vanhimmalla ja mulla omat huoneet, halliin tehty olkkari ja keittio. Hyvin mahdutaan. En kaipaa isompaa. Itsesta se on kiinni millaiseen luukkuun mahtuu.

Vierailija
17/28 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2+2 meitäkin, lapset ovat alakoululaisia, tyttö ja poika.

Olemme vielä aika hamstereitakin ja kaikenlisäksi meillä on piano, suuria ja pieniä muita soittimia sekä muuta harrastustavaraa - ihmettelen itsekin, että mahdumme näin hyvin:-)



Mutta paljon se on varmaan siitäkin kiinni, mihin on tottunut ja siitä, mikä on itselle tärkeää.

Rivitaloasuntona tämäkin tuntuisi isommalta, kun olisi terassi ja takapiha käytettävissä; tämänkokoinen talo olisi jo luksusta (voisi olla vielä piharakennuskin jne).

Vierailija
18/28 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan muutamaa neliötä suurempaan. Hirmuisesti on kiinni siitä, millainen pohja asunnossa on ja kyllähän nuo ulkovarasto ja suuri takapiha vierasmökkeineen antaa meillä lisää elintilaa etenkin kesällä.



Hyvä puoli on sekin, että pienessä asunnossa ei tosiaan mahdu hamstraamaan, joten tavaraa ei jää niin kamalasti nurkkiin. Lisäksi meidän lapset on vielä niin pieniä, etteivät ole ehkä kuulleetkaan sellaisesta mahdollisuudesta, että voisivat joskus saada omat huoneet.



Rakastetaan tätä asuinpaikkaa ja asuntoa, joten jos muutetaan, niin varmaan vasta kun lapset lähestyy teini-ikää ja sittenkin pyritään varmaan saamaan vaan se yks lisähuone ja samalta alueelta uus asunto.

Vierailija
19/28 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt odotan vauvaa ja muutetaan isompaan. muuten ois mahduttu. pk seudulla normaalia.

Vierailija
20/28 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset kohta 9v tyttö ja puolivuotias poika.

On toivoa :)



Viihdymmekin, kun suurempaan ei ole varaa. yksi lisähuone tosin helpottaisi, koska isä uniongelmainen ajottain. Aluksi nukuin vauvan kanssa tyttären huoneessa, ja tytär nukkui makuuhuoneessa isän kanssa mutta nyt muutimme vauvan kanssa makuuhuoneeseen. Toimii, kun vauva nukkuu hyvin, kiva kokea tällainenkin vauva ;D



Vauvan leikkipaikka on olohuoneessa