Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisen hameen alle mahtuu näin paljon tavaraa?

Vierailija
18.01.2012 |

14 kahvipakettia

4 kpl 4:n litran moottoriöljykannuja

8 kpl lihapulla-aineksia

Naudanpaistisuikalepaketteja

2 kpl saunatuoksuja

Makeisia.

Oliko jollain tavalla tuunattu vaate jossa on isoja taskuja tms?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurissa asui romaniperhe ja äiti piti pukua vain kuin poistui pihasta, esim. kauppa-asioille.

Pihapiirissä liikkui pitkässä mustassa tavallisessa hameessa.

Paskapuhetta että hame olisi päivittäisessä kokoaikaisessa käytössä. Kyllä he kotonaan ovat kevyemmissä hameissa. Hameen vanne painaa tautisen paljon, sijaistsee lanteilla.

Vierailija
22/34 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on kerran luultu romaniksi. Minulla on pitkät tummanruskeat hiukset ja tuolloin olimme menossa mieheni mummon hautajaisiin ja minulla oli siitä syystä päälläni pitkä musta hame. Matkalla pysähdyimme kukkakauppaan, josta minun piti ostaa jotain kukkia ruokapöytiin tms. Olin erittäin järkyttynyt kaupan tylystä palvelusta, myyjä esim. ohitti minut jonossa tykkänään ja alkoi palvella ohitseni takanani ollutta asiakasta. Minua palveltiin vasta, kun muut asiakkaat oli ensin palveltu, vaikka olin jonossa selvästi ensin. Vasta jälkikäteen hoksasin, että tyly kohtelu johtui siitä, että myyjä luuli minua romaniksi!!! Voin kuvitella, että ei paljoa kiinnosta olla lainkuuliainen kansalainen jos kohtelu on aina tuolla tavalla huonompaa kuin muilla!

Toisaalta joudun itse työssäni aika paljon tekemisiin romanien kanssa. Joukosta löytyy paljon ihan normaaleja ja asiallisiakin ihmisiä, mutta kyllä joukossa valitettavasti ovat myös yliedustettuina ne huijarit ja varkaat, jotka yrittävät kusettaa viranomaisia keinolla jos toisellakin ja joiden mukaan häviää kaikki irtonainen ja varastettavaksi kelpaava. Lisäksi varsinkin miespuoliset käyttäytyvät monesti varsin huonosti ja töykeästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja "käräyttänyt" näitä hameihmisiä. Muutaman kahvipaketin ovat antaneet.

Hommahan menee niin, että menevät porukassa, yksi tai kaksi menee kassalle järjestämään hässäkkää, kysylemään jotain mitä tietävät ettei ole tai ostamaan tyyliin yhtä bonapurkkia. Sillä aikaa yksi tai kaksi muuta latovat todella paljon tavaraa hameisiinsa ja sitten äkkiä autolla pois. Nykyään vielä usein yksi lapsi mukana.

Säälittävää toimintaa, mutta minkäs teet.

Vierailija
24/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä aikaa yksi tai kaksi muuta latovat todella paljon tavaraa hameisiinsa ja sitten äkkiä autolla pois.

Säälittävää toimintaa, mutta minkäs teet.

Minkäs teet?

Esimerkiksi näin on tehty:

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/117194/1/117195.jpg

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/117194/Huoltoasema+haluaa+asiakkaaksee…

http://www.tunkio.com/albums/04/normal_kauppa.jpg

Vierailija
25/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on 2-vuotiaan oma valinta? Kun se taapero on ihan tavallisissa vaatteissa vanhempiensa mukana kaupassa ja lapselle mennään suoraan sanomaan tuota "saatanan mannea" melkein sylkien päin naamaa?

Ja ne nuoret jotka olen tuntenut, pukeutuivat ihan farkkuihin, t-paitoihin jne. Kävivät koulua peruskoulun jälkeenkin vaikka jopa opettajat väheksyivät heidän suorituksiaan ja muut haukkuivat.

Tuohon teini-ikään mennessä kun sitä paskaa on saanut kuulla ja tuntea jo monta vuotta, niin onko ihmekään jos ei lapsi koulussa viihdy.

Vai kuinka paljon ja kuinka kauan jaksaisit itse yrittää, jos jo 2-vuotiaasta lähtien saisit kaupassa, kaduilla jne. kuulla olevasi varas ja saatanan manne?

Kuinka kauan jaksaisin?

Jättäisin sen kansallispuvun pois ja menisin kauppaan, kadulle jne. kulkemaan ihan tavallisissa vaatteissa, esim. farkuissa ja nätissä paidassa, niin en taatusti saisi kuulla yhtään mitään. Ongelma olisi ratkaistu.

Ongelma on oma valinta. Kyllä ongelmia saa, jos niin haluaa.

Lue oikeasti tämä ketju läpi! Lue ne uutiset, joihin tässä viitataan! Poliisi siellä kertoo, kuinka yleistä varasteluhameiden käyttö on.

Vierailija
26/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on 2-vuotiaan oma valinta? Kun se taapero on ihan tavallisissa vaatteissa vanhempiensa mukana kaupassa ja lapselle mennään suoraan sanomaan tuota "saatanan mannea"

Ja ne vanhemmatkin olivat varmaan 2-vuotiaan mukana "ihan tavallisissa vaatteissa"?

Ja 2-vuotiaalle lapselle sanottiin tuollaista? Oletko ihan varma, ettei sitä sanottu muulle heimon jäsenelle, joka kenties oli jäänyt kiinni kyseisessä kaupassa rikoksesta vaikka kuinka monetta kertaa?

Tunnet tapahtuman taustat? Milta itsestäsi tuntuisi olla pitkää päivää painava yksityisyrittäjäkauppias tällaisessa tilanteessa:

ja lapselle mennään suoraan sanomaan tuota "saatanan mannea" melkein sylkien päin naamaa?

"Melkein sylkien"?

Siis joko syljettiin tai sitten ei. Miten oli?

Eli ei siis syljetty. No miksi v*tussa sitten tuollaista paskaa kirjoittelet? Jos kerran kukaan ei ole sylkenyt ketään, niin miksi pitää valehdella ja värittää tapahtumia omien fantasioidesi suuntaan? Kyllä suomalaisia varmaan on "rasismista" jo ihan tarpeeksi syyllistetty.

Kaikki annat ilmaiseksi ja kansallispukuja ja kultakoruja ja mersuja myöten maksat, ja rasismisyytökset saat kiitokseksi.

Ei mitään kunnioitusta.

Vierailija
27/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen ihmetellyt kans näitä, kun kunnia tuntuu olevan heidän elämäänsä ohjaava asia mutta kuitenkin tää varastelu ja huijaaminen myös. Vai onko niin, että kun ns valkolaiselta varasta, sitä ei lasketa?

Vierailija
28/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaneille maksetaan ylimääräistä toimeentulotukea hameen ostamista varten. Eipä tavallinen suomalainen saa mitään kansallispukurahaa, vaan joutuu vaaterahansa säästämään ihan muista tuloistaan.

Löytyykö tähän linkkiä?

Tässä pari löytämääni linkkiä:

http://yle.fi/uutiset/imatralla_romaninaiset_toivovat_lisaa_kaupungin_t…

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/58476-helsinki-myontaa-410-eur…

Vierailija
29/34 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten ne tavarat pysyvät siellä hameen alla :D

Vierailija
30/34 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osaa kuljettaa tollasta lastia, viikko pari sitten oli uutinen jostain muusta maasta jossa veivät bisseä hameen alla.

Vierailija
31/34 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen ison mustan samettihameen jossa on paljon taskuja ja kunnon telineet painavampia tavaroita varten.

Ja tässä uutisessahan ei ollut mitään uutta ja ihmeellistä ja ainutkertaista. On Suomessa joskus niinkin tapahtunut että pesuaineet tippu lattialle kun tukirakenteet pettivät kassajonossa.

Vierailija
32/34 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
33/34 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alapää asiat ovat melko tabuja?