Tytärpuoli haluaisi lentoemoksi, miten kerron hänelle, että hänellä tuskin on toivoakaan..
Vai kerronko ollenkaan? Pitäisikö hänen vain antaa epäonnistua ja kolhia omaa itsetuntoaan? Hän on siis reilusti ylipainoinen ja melko ruma, ja noh, lentoyhtiöt nyt pinnallisesti valitsevat koulutuksiinsa vain nättejä mallineitoja... Haluaisin vain, että hän ehtisi hyvissä ajoin miettiä muita vaihtoehtoja ja ehtisi tottua ajatukseen... :/
Kommentit (62)
"Kuule nyt Cecilia, ihan vaan tiedoksi, että olet liian ruma ja ihan liian lihava lentoemännäksi"
Ap, olet todella idiootti..minkäikäisestä tytöstä on kyse? Anna tytön itse huomata asia, jos on tarpeen.
Huoh. tiedän kyllä, ettei tämä asiani nyt kuulosta kovin kauniilta, mutta olen kuitenkin hänen puolellaan ja toivon vain hänelle parasta! En tietenkään haluaisi sanoa hänelle noin! Haluaisin vain, että hän alkaisi rakentaa elämäänsä realiteettien varaan ja saisi hankittua itselleen ammatin ja toimeentulon mielekkäässä ammatissa...
ap
Eipä ole ihme, ettei nykynuorisolla ole mitään käsitystä omista mahdollisuuksistaan, kun kaikkia pitää vaan aina kannustaa ja tsempata. Likinäköiselle pojalle saisi varmaan sanoa, että ehkä ei kannata harkita lentäjän uraa?
On ihan hyvä, että ap miettii sitäkin, mitä vaihtoehtoja tytöllä on... Ei ole kenenkäännetu tavoitella mahdotonta unelmaa ja kokea sitten shokki, kun se ei. Toteudukaan.
Minulle kaikki väittivät että ammattihaaveeni on mahdoton minulle mutta minä vain sisuunnuin mokomista kykyjeni epäilyistä ja olen tehnyt tätä mahdotonta ammattia jo 10 vuotta. Ja vaikka en olisi onnistunutkaan tavoitteessani niin sittenkin olisi parempi olla jos tietäisin että ainakin yritin kaikkeni että haave toteutuisi.
ole kovinkaan kauniita. Ihan norminaista siellä on. On myös pyöreitä jne. Ei se ole enää sama ammatti kuin joskus 60-luvulla.
Ja sitä paitsi tulevaisuudessa pikkulentoyhtiöille käy kaikki, jotka suostuu halvalla tekemään töitä. Enemmin puhuisin siitä, ettei se ole mikään tulevaisuuden ala, mutta jos kerta haluaa, niin hakee vaan.
Ei ne ota sinne, jos kokevat, ettei tyttö ole sopiva/pätevä.
Eipä ole ihme, ettei nykynuorisolla ole mitään käsitystä omista mahdollisuuksistaan, kun kaikkia pitää vaan aina kannustaa ja tsempata. Likinäköiselle pojalle saisi varmaan sanoa, että ehkä ei kannata harkita lentäjän uraa?
On ihan hyvä, että ap miettii sitäkin, mitä vaihtoehtoja tytöllä on... Ei ole kenenkäännetu tavoitella mahdotonta unelmaa ja kokea sitten shokki, kun se ei. Toteudukaan.
Minulle kaikki väittivät että ammattihaaveeni on mahdoton minulle mutta minä vain sisuunnuin mokomista kykyjeni epäilyistä ja olen tehnyt tätä mahdotonta ammattia jo 10 vuotta. Ja vaikka en olisi onnistunutkaan tavoitteessani niin sittenkin olisi parempi olla jos tietäisin että ainakin yritin kaikkeni että haave toteutuisi.
Taitaa olla jokin jossa tarvitaan lukupäätä/älykkyyttä? Ne asiat ovat treenattavissa, mutta ulkonäkö on vähän eri asia... Toki voi laihduttaa, mutta tyttö olisi silti "romuluinen"... :/
ap
Muista myös mainita, että ko. geenit selvästikin tulevat tytön äidin puolelta.
- siis oikeesti, älä puutu asiaan!
Taitaa olla jokin jossa tarvitaan lukupäätä/älykkyyttä? Ne asiat ovat treenattavissa, mutta ulkonäkö on vähän eri asia... Toki voi laihduttaa, mutta tyttö olisi silti "romuluinen"... :/ap
Joo, olin matemaattisesti totaalisen lahjaton ja minusta tuli diplomi-insinööri. Itse asiassa sekä vanhemmat että opinto-ohjaaja pitivät minua niin tyhmänä että edes lukioon menoa kukaan ei suositellut. Itse tiesin että en ole tyhmä vaan ei ole vain koulu kiinnostanut ja siksi on huono todistus.
Mutta ei ne lentoemännät mitään erityisen siroja ihmisiä tarvitse olla siis sillä tavalla ett eikö joku hoikkanakaan kelpaisi sen puolesta, ei ainakaan näillä pohjoiseuroopan lentoyhtiöillä kaikki ole ollenkaan mitään pikku nukkeja.
nähnyt yhtään pyöreää lentoemäntää, korkeintaan jotain 65 kiloisia. Pyöreällä ymmärrän tarkoitettavan jotain 100-kiloisia...
..sanoo lasta rumaksi...katspoa itse peiliin...
Kielitaito, palveluhenkisyys jne. on päivänselvää. Minulle yllätys oli miten kovaa kuntoa vaadittiin, oli siis kovat kuntotestit ja lääkärintarkastus. Uintitaito piti olla tietenkin hyvä, kurssilla harjoitellaan vaatteet päällä pimeässä uimahallissa pelastautumista ja hyvä olisi tositilanteessakin pärjätä. Palveluammatissa toimiminen oli etu.
Mitään kauneusvaatimuksia ei ole, ja onhan noita emoja tullut kaikennnäköisiä nähtyä. Mutta jo ensimmäisessä hakemuksessa kerrotaan paino ja pituus ja liitetään valokuva mukaan.
Ap on tyly ja julma, se on mielipiteeni. Anna tytön hakea ja ottaa selvää vaatimuksista. Sitten näkee, pääseekö jatkoon.
Ammu hänenkin haaveet alas, koska on ruma.
lähtee laihduttamalla ja rumuus ei ole este. Eri juttu, jos nyt vaikka malliksi haluaisi, mutta tuo on sulaa ilkeyttä ap taholta vaan, että tytärpuolen naamalle ja läskeille ei voisi tehdä mitään. Miltäs ap itse muuten näyttää?
Mutta olen nähnyt oikeasti superleveäperseisiä lentoemoja! Eivät ne ole niin pinnallisia työnantajia kuin mitä ehkä kuvitellaan. Finskilläkin on yksi sellainen vähän seniorimpi nainen, jolla on kyllä hanuria aika tavalla. Hyvin se silti siellä penkkien välissä sompailee. Parilla lennolla olen hänen työtään seurannut :)
terv. Läsöperse itsekin
Suomeen ja siellä oli kyllä sellainen "amatsooni" lentoemona. Lähemmäs 180cm pitkä ja painoa veikkaisin olleen n. 90 kiloa. Hyvin mahtui työnsä tekemään.
Uskotteko te muka aivan tosissanne, että lentoyhtiö mielellään palkkaa lihavan ja rumahkon, kun vierellä on mallin töitä tehnyt sipsuttaja? En ole mikään ruusu itsekään (ihan kivannäköinen kuitenkin) mutta kyllä minä realismia kannatan! Teidän on helppo sanoa siellä ruutujen takana, että "kannusta kannusta!" Onko se todella kannattavaa?! Kannattaako hakata päätä seinään, kuluttaa omaa aikaa ja saada vielä pahan mielen kaupan päälle?! En aio laukoa hänelle näitä "mutta sinähän olet läski ja ruma" -juttuja, vaikka kuinka pilkkaatte...
Ja kyllä varmaan joku lihava emo löytyy, mutta ne ovat sitten sellaisia, jotka ovat lihoneet työuransa aikana. tuskin heitä on ylipainoisina palkattu.
ap
hakuilmoitus! Voi itse miettiä täyttääkö vaatimukset ja vaikka hakeakin jos siltä tuntuu. sittenhän se on tehty.
Tässä Finnairin sivuilta vaatimuksia lentoemännille haluavilta:
Peruskriteereitämme, jotka jokaisen lentoemännän/stuertin tulee täyttää ovat:
Koulutus: ylioppilas, tai muu keskiasteen tutkinto (laajuus vähintään 180 opintopistettä)
Kielitaito: sujuva englannin kielen taito, sujuva suomen kielen taito äidinkielenään jotain muuta kuin suomea puhuvilla
Pituus: 160 - 188 cm
Uimataito: 50 m
Ikä: vähintään 22 vuotta ennen hakuajan päättymistä
Virheetön kuuloaisti ja värinäkö
Vaadittava näöntarkkuus: 0.7 molemmilla silmillä yhtä aikaa joko silmälaseilla tai ilman. Sallitut lasivahvuudet ovat +5.OD - -5.OD.
Hyvä terveys
Asiakaspalvelukokemus
Mitä emme salli lentoemännän/stuertin työssä
Näkyvät tatuoinnit
Hammaskorut
Lävistykset
Lukion tai ammattikoulun käytyään on siis liian nuori sinne, joten joku muu ammatti on hankittava kuitenkin ellei aio vain levätä laakereillaan kolmea vuotta. Anna tytön hakea, mutta ihan jo tuon ikäjutunkin vuoksi käykää yhdessä läpi muita koulutusvaihtoehtoja.
Susta huomaa, ettet pidä tytärpuolestasi, paistaa niin selvästi
Susta huomaa, ettet pidä tytärpuolestasi, paistaa niin selvästi
Anna sen ihan rauhasta hakea sinne jos haluaa kerran, jos ei pääse niin ei pääse, semmoista sattuu. Parempi se on niiltä vierailta ihmisiltä kuulla kuin tulla tölvityksi ulkonäöstään sukulaisten toimesta.