Tytärpuoli haluaisi lentoemoksi, miten kerron hänelle, että hänellä tuskin on toivoakaan..
Vai kerronko ollenkaan? Pitäisikö hänen vain antaa epäonnistua ja kolhia omaa itsetuntoaan? Hän on siis reilusti ylipainoinen ja melko ruma, ja noh, lentoyhtiöt nyt pinnallisesti valitsevat koulutuksiinsa vain nättejä mallineitoja... Haluaisin vain, että hän ehtisi hyvissä ajoin miettiä muita vaihtoehtoja ja ehtisi tottua ajatukseen... :/
Kommentit (62)
Jos tyttö on nokkela päästään ja suunnittelee tulevaisuuttaan, niin rohkaise ja kannusta tähän vaihtoehtoon, mutta pyydä häntä miettimään myös varasuunnitelmaa.
Jos tyttö taas on saamaton haihattelija, joka vain jostain keksinyt lentoemäntäidean, niin voisit kysellä perusteluja ja selvittää hänelle työn realiteetteja.
Muistan itse, kun joskus yläasteella huokailin puolitosissani äidilleni, miten tyylikkäitä lentoemännät ovat ja on varmaan hieno ammatti. Muistan yhä, miten reippaan positiiviseen sävyyn äiti totesi: "Niin mutta jos haluaa tarjoilijaksi, niin eikö tavallisessa ravintolassa olisi vaivattomampaa?"
Siinä meni se glamouri ja lähdin akateemiselle uralle.
Kyllä minä tunnen läheisesti yhden lentoemännän, joka on kokoa 46, eikä nyt niin kauhean kauniskaan, mutta hyvin pärjää ammatissaan.
"kamala äitipuoli" titteli meni kyllä tämän ketjun ap:lle!
"Kuule nyt Cecilia, ihan vaan tiedoksi, että olet liian ruma ja ihan liian lihava lentoemännäksi" Ap, olet todella idiootti..minkäikäisestä tytöstä on kyse? Anna tytön itse huomata asia, jos on tarpeen.
Huoh. tiedän kyllä, ettei tämä asiani nyt kuulosta kovin kauniilta, mutta olen kuitenkin hänen puolellaan ja toivon vain hänelle parasta! En tietenkään haluaisi sanoa hänelle noin! Haluaisin vain, että hän alkaisi rakentaa elämäänsä realiteettien varaan ja saisi hankittua itselleen ammatin ja toimeentulon mielekkäässä ammatissa... ap
mutta ap- jokaisella on omat realiteetit, ja vaikka ajattelisit tytön parasta, sä et voi mitenkään tietää mikä se on. vain oman parhaasi voit tietää ja siihen kajota. Ikävä kyllä jokaisen on itse kuljettava tiensä, tehtävä havaintonsa, petyttävä, onnistuttava. Kaikki tähän puuttuminen on ainoastaan loukkaavaa. Koska et sä ole sen ihmeellisempi kuin tämä tyttö. etkä siis voi mestaroida hänen elämäänsä. Sinuna keskittyisin ennemminkin miettimä'än mistä kumpuaa tarpeesi kertoa toisille "tosiasioita"- voisit tutustua näin omiin puutteisiisi. Tytön unelmiin puuttumisesta ei ole hänelle mitään hyötyä, päinvastoin. Mieti jos tyttö puuttuisi "ihan vaan hyvällä ja opettymyksiäsi säästääkseen" sun unelmiisi tai heikkoihin kohtiisi. Olisiko siitä sulle kovastikin hyötyä?
Jos alle 50v ei kannata kertoa vielä yhtään mitään.
Jokainen saa haaveilla ihan mitä huvittaa, se ei sinulle kuulu.
20-vuotias on oleelllisesti eri näköinen kuin 15-vuotias. Pituuskasvu voi viedä mukanaan kiloja tai hän saattaa löytää kipinän laihduttaa. Kun kiloja on vähemmän, finnit kadonneet ja ylipäätään sellainen angstinen murrosikäinen ulkonäkö hävinnyt, tyttö saattaa olla oikein sievä. Itse huolehtisin tuosta pituudesta. Alle 165-senttiset kun eivät voi lentoemoiksi hakea (vai oliko jopa korkeampi tuo pituusraja).
kannattaa olla toinenkin suunnitelma niiksi vuosiksi kun sinne yrittää.
Me tiedetään sut ja sun huono itsetunto, älä siirrä sitä miehesi tyttöön. Olet ihan sekaisin.
Oletpa ihana äitipuoli -.-
Niin, eihän se itsetuntoon vaikuta kun äitipuoli sanoo että sori vaan, oot läski ja ruma, ei kannata hakea.
Tai miksi pitäisi sanoa? Aina saa yrittää, eiköhän se sillä sit selviä.
ja nyt haluat samaan tapaan lykätä ja vähätellä tytärpuolesi.
Hae apua.
voi sitten ite miettiä tahtooko. Kyllä mä sanoisin et kans et se on aika tylsä ammatti. Se on ahtaanpaikan tarjoilijan hommaa. Nykyään väki koneissa niin minimissä ettei siellä mitään luppoaikaa jää.
ja käykää yhdessä läpi vaatimuksia lentoemokoulutusta varten. Minusta voit tukea häntä realistiselta pohjalta. Lentoemohan on palveluammatti ja yleensä koulutukseen valitaan noiden fyysisten seikkojen lisäksi sellaisia, joilla on jo palvelualan työkokemusta. Eli voit ihan hyvin kannustaa häntä miettimään, mitä hommaan tarvisi, sinun ei tarvitse edes lytätä hänen unelmiaan vaan antaa hänen itse oivaltaa mahdollisuutensa. Ja kannustat tietysti miettimään useampia vaihtoehtoja.
20-vuotias on oleelllisesti eri näköinen kuin 15-vuotias. Pituuskasvu voi viedä mukanaan kiloja tai hän saattaa löytää kipinän laihduttaa. Kun kiloja on vähemmän, finnit kadonneet ja ylipäätään sellainen angstinen murrosikäinen ulkonäkö hävinnyt, tyttö saattaa olla oikein sievä. Itse huolehtisin tuosta pituudesta. Alle 165-senttiset kun eivät voi lentoemoiksi hakea (vai oliko jopa korkeampi tuo pituusraja).
On jo ihan aikuisen mitoissa, 21-v. kun on. ylipainoa on reilusti ja pituutta myös, on oikeasti tosi kömpelö, vähän sellainen amatsooninainen :/ Muistan jopa kun oltiin lomakoneessa, niin hädin tuskin mahtui käytäviä kävelemään... On kuitenkin tosi ihana ja fiksu tyttö ja toivoisin, että hän löytäisi mieluisan ammatin itselleen.
ap
"Kuule nyt Cecilia, ihan vaan tiedoksi, että olet liian ruma ja ihan liian lihava lentoemännäksi"
Ap, olet todella idiootti..minkäikäisestä tytöstä on kyse? Anna tytön itse huomata asia, jos on tarpeen.
älä lannista nuorta- jokaisella oma elämä- myös nuorilla
Eipä ole ihme, ettei nykynuorisolla ole mitään käsitystä omista mahdollisuuksistaan, kun kaikkia pitää vaan aina kannustaa ja tsempata. Likinäköiselle pojalle saisi varmaan sanoa, että ehkä ei kannata harkita lentäjän uraa?
On ihan hyvä, että ap miettii sitäkin, mitä vaihtoehtoja tytöllä on... Ei ole kenenkäännetu tavoitella mahdotonta unelmaa ja kokea sitten shokki, kun se ei. Toteudukaan.
On ilmeisesti kateellinen ja koittaa näin estää tytön (kun ei ole oma) unelmia. Tyypillinen lehmä.
missin mitoissa. Normaali suomalainen nainen fyysisesti..en yleensä näe hirveän kauniita lentoemäntiä vaikka reissaan aika paljon. Ihan tavallisen näköisiä ja eivät mitenkään luikkuja. Luulen, että enemmän painaa juuri kielitaito ja palveluhenkisyys. Siis sehän palveluammatti..tarjoilijan hommaa...siitä on glamouri kaukana. Varmaankin kuntotestien perusteella hirveästi ylipainoisen voi olla niitä vaikea läpäistä mutta siihenhän voi itse vaikuttaa. Olen nähnyt kyllä isoja ja romuluisia lentoemoja myös viimeksi Thaimaan lennolla eli anna tytön yrittää. Sä elät vanhoissa ajoissa, jolloin lentoemoon yhdistettiin kaikkea huttua.