Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä yksi Parjattu työtön tarvitsee neuvoja...

Vierailija
18.01.2012 |

Jos ja kun minut laitetaan johonkin "hölynpölykurssille" joka kestää muutamista päivistä kuukauteen niin mitä jos en saa lapselle hoitopaikkaa? Seuraako siitä sitten karenssi? Monta päivää minulla on ns. luvallisesti/virallisesti aikaa etsiä paikka lapselle? Mitä jos tarjottu hoitopaikka on kauempana, eikä sinne pääse bussilla? Autoa en voi ostaa minkään kurssin takia...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän päivähoitohakemuksessa kysytä onko töissä vai ei? Ei ainakaan meidän kunnassa kysytä. Mikä siis ongelma?

Vierailija
22/29 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

makaa kotona. Onhan se mukavaa kun ei tartte mihinkään mennä aamuisin ja saa olla kotiasussa pitkin päivää.

Vituttaa vaan sunlaises ku vedät silti korvauksia, mutta et olisi valmis menemään töihin!

Luuseripaskaa hommaa sanon mä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sama kunta joutuisi maksamaan sinulle toimeentulotukea, jos saat karenssin siksi, ettei hoitopaikkaa ole.

Ethän sinä voi mennä myöskään töihin sen saman syyn vuoksi, eli ei lapsella hoitopaikkaa eikä julkisilla pääse. Se on sitten karenssi, sillä työttömyyskorvausta maksetaan vain niille, jotka ovat valmiita lähtemään kokoaikatyöhön.

Miksi et hakisi valmiiksi osa-aikapaikkaa, jonka voisi helpommin saada kokoaikaiseksi kuin vain uuden kokoaikapaikan lyhyellä varoitusajalla?

Lapsen isä ei tietenkään voisi viedä lasta hoitoon, se nyt on tällä palstalla sanomattakin selvää.

Vierailija
24/29 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, olen laiska luuseri paska kun täällä tämmöisiä kyselen... Kun asuu alueella jossa on paljon työttömiä niin työllistyminen ei ole ihan helppo juttu. Tiedoksi vain eräälle urputtajalle. Isä ei ole juurikaan mukana kuvioissa joten sieltä ei apua tule. Sehän on selvää että auton hommaan jos töitä saan mutta muuten ei ole sellaiseen varaa. Mietin vielä tuossa että jos lapseni ei saisi hoitopaikkaa ja kurssille pitäisi mennä niin ottaisin sitten lapsen mukaan sinne! Ei mulla ole mitään mahdollisuuksia "kärsiä" karensseja. Rahat ei riitä elämiseen. Eikä tuttuja jotka voisivat lasta hoitaa... Mutta kiitos vastanneille ja toivotaan että kaikki menee vielä hyvin.

ap

Vierailija
25/29 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat sen mitä karenssissa kärsit.

Sitä en vaan ymmärrä, että olet työttömän statuksella, vaikka et voi ottaa työtä vastaan. Työttömyyspäivärahaa maksetaan, jotta sinä hakisit työtä, jonka voit ottaa vastaan. Ja jos et voi lapsen vuoksi ottaa työtä vastaan, niin et ole työtön eikä sinulla ole oikeutta työttömyyspäivärahaan.

Yksinkertaista vai mitä?

Vierailija
26/29 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankalaa, kun meidänkin kunnassa hoitopaikat menevät ensisijaisesti työssä käyville ja työttömät eivät pääse edes jonoon vaan ohjataan avoimiin päiväkoteihin yms.

Itse tein niin että hain heti hoitovapaan jälkeen työkkärin pidemmälle kurssille(jonka saa ilman karenssia keskeyttää olikohan 2 viikon sisällä).

Näin sain samantien lapselle hoitopaikan. No kävin kuitenkin kurssin loppuun, nyt olen taas ollut vuoden työtön,mutta en todellakaan hoitopaikkaa aio irtisanoa.

Vierailija
27/29 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan päästä töihin ja todella toivon että saan töitä! Hoitopaikkoja on vain vähän tässä lähistöllä ja ne menee melko varmasti niille joiden vanhemmat ovat työelämässä?! Jos saisin töitä niin voisin ostaa auton ja kuskata lapsen vaikka kauemmaksikin hoitoon jos lähempää ei paikkaa saisi. Mutta jos minut "pakotetaan" kurssille ja hoitopaikkaa ei lähimailta löydy niin miksi minun pitäisi kärsiä joku hemmetin karenssi. Sitä en vain tajua????

ap

Vierailija
28/29 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooks kuullu sanontaa että elämä ei ole reilua? Tämä on nyt sitä sitte. Haistata pitkät työkkärille ja marssi reippaasti sossuun ja hae toimeentulotukea, siis sen jälkeen kun tiedät milloin karenssi napsahtaa päälle. Sano sossussa että otat työtä/kurssia vastaan jos hoitopaikka mukulalle löytyy.

Vierailija
29/29 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkäriltä pelkkää kiusantekoa... kai se nyt on ihan selvä asia normijärkiselle, että ihmisellä on HIUKAN eri asia hankkia lapselle hoitopaikka työpaikan kuin jonkun parin viikon pilipalikurssin takia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi