Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä yksi Parjattu työtön tarvitsee neuvoja...

Vierailija
18.01.2012 |

Jos ja kun minut laitetaan johonkin "hölynpölykurssille" joka kestää muutamista päivistä kuukauteen niin mitä jos en saa lapselle hoitopaikkaa? Seuraako siitä sitten karenssi? Monta päivää minulla on ns. luvallisesti/virallisesti aikaa etsiä paikka lapselle? Mitä jos tarjottu hoitopaikka on kauempana, eikä sinne pääse bussilla? Autoa en voi ostaa minkään kurssin takia...

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

...

Vierailija
2/29 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menet työkkäriin kerro kuinka ahkerasti haet työpaikkoja ja haluat tehdä sitä jatkossakin saadaksesi sen työpaikan mahdollisimman pian.

Älä edes ala puhua itse mistään kursseista ja jos virkailija sulle sellaista ehdottaa, sano, että keskityt mieluummin työn hakemiseen kokopäivätoimisesti, että myös sen työpaikan joku päivä saat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä et sitten millään halua sitä hoitopaikkaa hakea jo nyt? Hae juuri siitä lähimmästä paikasta ja jää odottamaan.

Sinun pitää kärsiä karenssi siksi, kun et lain mukaan ole työmarkkinoiden käytettävissä.

Perusoletus on se, että työkkärin kurssit jollakin tavalla edistävät työllistymistä. Utopiaa, mutta näin se menee. Jos et siis voi mennä kurssille, et voi myöskään mennä töihin.

Et voi mennä töihin jos lapsilla ei ole hoitopaikkaa. Sitä sinä et saa, jos et tee edes hakemusta.

Miksi sinä niin kiihkeästi vastustat päivähoitopaikan hakemista, vaikka olet (muka) valmis lähtemään töihin?

Se on ihan sinun oma valintasi: joko haet hoitopaikkaa tai sitten et, ja otat karenssin jos on vain kurssia tarjolla eikä työtä.

Vierailija
4/29 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, joko otan lapsen mukaan kurssille tai sitten menen sossuun jos asiat eivät muuten selviä. En kyllä tajua että mistä näitä parjaajia aina riittää? Ihan kuin nauttisivat siitä että toisella menee huonosti ja on vaikeaa.... outoa...

ap

Vierailija
5/29 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joka välissä toteat, että hoitopaikat menevät kuitenkin työssäkäyville. Mistä sinä sen edes tiedät. HAE sitä paikkaa, ethän voi olla valmis vastaanottamaan muuten töitäkään esim. huomenna.

En ymmärrä kuinka voit olla työtön työnhakija jos et ole heti valmis menemään töihin.Mielestäni sinulla ei ole oikeutta työttömyyskorvauksiin.

Minä haen sadan kilometrin säteellä koko ajan kaikki ammattiani vastaavat työpaikat, vakituiset ja sijaisuudet. Olen tehnyt moneen eri paikkaan kirjoitukset itsestäni jne. Nytkin odotan, että ensi viikon alussa selviää kolme paikan kohtalo.

Olen innokas ja kyllä lapsellani ON hoitopaikka, jota maksan vaikka hän ei siellä olekaan. pidän kotona kunnes menen töihin, mutta saan paikan pidettyä, koska maksan siitä.

Vierailija
6/29 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, joko otan lapsen mukaan kurssille tai sitten menen sossuun jos asiat eivät muuten selviä. En kyllä tajua että mistä näitä parjaajia aina riittää? Ihan kuin nauttisivat siitä että toisella menee huonosti ja on vaikeaa.... outoa...

ap

Vierailija
7/29 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun tekstisi on niin samanlaista joka kerta. Sitten yrität kannustaa itseäsi samanhenkisellä kirjoituksella itse. Säälittävää. Koetas nyt keskittyä vaan siihen työnhakuun.

Vierailija
8/29 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaatko että ap on ainoa jota tämä ongelma on koskettanut??

Vierailija
9/29 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt tajuu enää mitään? Enhän mä ole muuta miettinyt kuin sitä että jos lapseni ei saa hoitopaikkaa. Sellainen oletus on, koska hoitopaikoista on pulaa. Ei jaksa enää, menee tämäkin aika hukkaan. Alan kattelee taas uusia ilmoituksia avoimista paikoista.

ap

Vierailija
10/29 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jossakin kirjoittanut, että olet hakenut/aiot hakea hoitopaikkaa? Sinä vain oletat ettei tietenkään saa.

Tiedätkö: jos EI EDES HAE hoitopaikkaa, kunnan päivähoitopäättäjillä ei ole tiedossa, että pitäisi olla vielä enemmän paikkoja. Kun haet paikkaa, siellä on enemmän jonoa ja vaatimus saada paikkoja lisää.

En ole huomannut. Siitä päättelen, että sinä haluat oikeasti olla kotona lasten kanssa, etkä viedä heitä hoitoon edes siihen kaikkein lähimpään hoitopaikkaa.

Niin minäkin tein kun lapset olivat pieniä. Päivärahaan nimittäin tulee lapsikorotus. Palkkaan ei, vaan pikemminkin päin vastoin: joutuu maksamaan päivähoitomaksut.

Vierailija
11/29 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille olisi syytä olla. Karenssi voi tulla, jos kieltäytyy kurssista esim. sillä perusteella, että hoitopaikka on liian kaukana tai sinne ei pääse julkisilla. Miten voisit työllistyäkään, jos hoitopaikkoja ei ole?

Vierailija
12/29 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kunnalla ole velvollisuutta antaa läheltä paikkaa?

Vierailija
13/29 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapselle ei ole hoitopaikkaa, et halua töihin, joten saat karenssin, 60 vrk. SInä aikana hankit töitä tai ainakin lapselle hoitopaikan.

Vierailija
14/29 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se on minun vika jos en saa lapselle hoitopaikkaa, jos kunnalla ei ole sellaista tarjota? Eihän se voi niin mennä, eihän :( Tiedän että tällä alueella on pulaa paikoista ja arvatenkin paikat jaetaan niille joilla on työpaikat...eikä työttömien lapsille...

ap

Vierailija
15/29 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toiveeksi juuri ne hoitopaikat, mihin lapsesi haluaisit. Minä tein noin aikanaan kun hoitovapaiden jälkeen aloin hakea töitä, ja saimme hoitopaikat lähipäiväkodista, vaikka minä olin siinä vaiheessa vielä työtön. Onneksi paikat haimme jo etukäteen, sillä työllistyinkin sitten 2 kk päästä ja tuossa auttoi se, että pystyin aloittamaan työt nopeasti.

Vierailija
16/29 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkäällä perheet joissa toinen vanhemmista on kotona (äitiyslomalla, työtön jne) ohjataan automaattisesti pois päivähoidon piiristä ja tilalle tarjotaan ns. leikkitoimintaa (max 3xvko 3h/krt).

Vaikka subjektiivinen päivähoito-oikeus takaakin lapselle päivähoitopaikan ei se todelisuudessa ole aina kiveen kirjoitetua. Työllistyessä kunnalla on velvollisuus järjestää lapselle hoitopaikka 2 vko:n sisällä.

Vierailija
17/29 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemään esimerkiksi sairaslomasijaisuuksia!

Ja miten pätkätyöläisten lasten kohdalla oikein siellä Hyvinkäällä toimitaan? En ainakaan itse välillä työttömänä, välillä eripituisia työpätkiä tekevänä akateemisena pätkätyöläisenä voi tietää, koska seuraavaksi työllistyn. Mutta töitä haen koko ajan. Luojan kiitos lapsilla säilyy SAMA, TUTTU ja TURVALLINEN hoitopaikka, eivätkä joudu heittopusseiksi vaihtuviin paikkoihin. Samoin työhaastatteluihin ja soveltuvuuskokeisiin on helppoa mennä.

Hyvinkäällä perheet joissa toinen vanhemmista on kotona (äitiyslomalla, työtön jne) ohjataan automaattisesti pois päivähoidon piiristä ja tilalle tarjotaan ns. leikkitoimintaa (max 3xvko 3h/krt).

Vaikka subjektiivinen päivähoito-oikeus takaakin lapselle päivähoitopaikan ei se todelisuudessa ole aina kiveen kirjoitetua. Työllistyessä kunnalla on velvollisuus järjestää lapselle hoitopaikka 2 vko:n sisällä.

Vierailija
18/29 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistymistä tuolla ainakin tehokkaasti estetään, sillä kaksi viikkoakin on pitkä aika nykyisillä pätkä- ja vuokratyömarkkinoilla. Ja niiden pätkien kautta usein se pidempiaikainen työpaikkakin löytyy.

Vierailija
19/29 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitopaikat valmiiksi. Sillä vaikkei töitä heti löyutyisikään, vähintään työvoimakoulutusta tai harjoittelua tms. järjestyy joka tapauksessa.

Ja hoitopaikat kunta todellakin järjestää viimeistään 4 kk sisällä ihan kaikille hakijoille.

Vierailija
20/29 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työllistämiseen rinnastettavaksi? Vai onko kurssilla olija päivähoidon järjestämisen silmissä edelleen työtön?

Valitettavasti ap:lle paras neuvo olisi hakea lähipäiväkoteihin osapäiväpaikalle ja lapsi olisi hoidossa minimimäärän, että hoitopaikka säilyy. Turhia resurssejahan se kuluttaa, mutta eipä sille juuri mitään voi. Toisaalta onhan sulla sitten hoitopaikka myös työhaastattelujen ym. varalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan