Lapseni jäi tänään kiinni näpistyksestä, poliisit toivat kotiin!
Miksi ei henkilökunta suoraan soittanut minulle? Nyt on lapsi nolattu!
Kommentit (27)
Sattunut katsomaan tv 2 Kakolaa. Siellä niitä on nuoria tyttöjä kun ei ole ajoissa"nolattu" ja tehty selväksi, että teoilla ja valinnoilla on seurauksensa.
ihan oikea rangaistus näpistelystä. Toiottavasti kaveritkin näkivät.
Mun 3v otti tarhan kanssa Tiimarissa käydessään sieltä kumin taskuunsa. Hoitaja huomasi kun olivat jo pihalla. Joutui menemään hoitajan kanssa takaisin ja pyytämään anteeksi. Muistaa tuon vieläkin vaikka on 6v. Minusta oikea opetus lapselle ja toivottavasti kantaa pitkään.
kun Cittarissa pisti irtokarkkilaarista suuhunsa karkin. Toruin siinä aika lailla ja sanoin, että nyt pitää sitten sanoa asia myyjälle.. ;) Päästiin kassalle, niin poika tunnusti heti myyjälle asian ja pyysi anteeksi. Harmi vaan, että myyjä sattui olemaan joku purkkaa jauhava pissis, eikä ollut yhtään mukana tilanteessa. Olis voinut vähän antaa "noottia".. ;)
helvetin takia jonkun kaupan työntekijän pitäis olla mukana sun lastenkasvatusprojektissasi?
Mun 3v otti tarhan kanssa Tiimarissa käydessään sieltä kumin taskuunsa. Hoitaja huomasi kun olivat jo pihalla. Joutui menemään hoitajan kanssa takaisin ja pyytämään anteeksi. Muistaa tuon vieläkin vaikka on 6v. Minusta oikea opetus lapselle ja toivottavasti kantaa pitkään.
kun Cittarissa pisti irtokarkkilaarista suuhunsa karkin. Toruin siinä aika lailla ja sanoin, että nyt pitää sitten sanoa asia myyjälle.. ;) Päästiin kassalle, niin poika tunnusti heti myyjälle asian ja pyysi anteeksi. Harmi vaan, että myyjä sattui olemaan joku purkkaa jauhava pissis, eikä ollut yhtään mukana tilanteessa. Olis voinut vähän antaa "noottia".. ;)
helvetin takia jonkun kaupan työntekijän pitäis olla mukana sun lastenkasvatusprojektissasi?
Joskus vaan jotku myyjät/hlökunta on kivasti tilanteen tasalla. Monesti menee paremmin jakeluun, kun vieras sanoo asiasta ja opetus jää paremmin mieleen.
Taidatkin itse olla samanlainen pää tyhjää -koliseva cittarin kassaneiti? Hah!
Siis suomalaista suhtautumista asoihin! No miksi ei se kassa olisi voinut leikkiä mukana siinä hetken? Olisiko se ollut sille jotenkin suurikin vaiva? Sitten ihmetellään, että miten se koko kylä nyt kasvattais paremmin.. Kyllä koko yhteisö voi vaikuttaa ihmisen käytökseen. Ja kaikille on mukavampaa, jos elämme täällä tai siellä siten, että otamme muut huomioon, ja ehkä jopa olemme heille ystävällisiä.
Suomi = lähin naapuri 2 km, ei tartte onneksi puhua kellekään koskaan mitään. Hui kun ne on pelottavia, ja maksaahan niiden mulle pitäis jos haluavat että mä niille esim hymyilisin. Minä, mä ja ite kato kun ollaan ne tärkeimmät.
Ja mitä sinä oikein teet kotona keskellä päivää? Oletteko jo kenties valmiiksi sosiaalitapaus perhe joka loisii yhteiskunnan etuuksilla.
Varkaiden naamoista pitäis laittaa isot kuvat kauppojen oviin. Osaisi lähellä olevat kansalaiset pelätä ja katsoa omaisuutensa perään. En antaisi lapseni leikkiä varkaan kanssa.
Ensin soitetaan vanhemmille, kerrotaa asia ja kysytään tuodaanko kotiin vai haetaanko lapsi, vai käveleekö lapsi kenties itse kotiin?
Ja mitä sinä oikein teet kotona keskellä päivää? Oletteko jo kenties valmiiksi sosiaalitapaus perhe joka loisii yhteiskunnan etuuksilla.
Varkaiden naamoista pitäis laittaa isot kuvat kauppojen oviin. Osaisi lähellä olevat kansalaiset pelätä ja katsoa omaisuutensa perään. En antaisi lapseni leikkiä varkaan kanssa.
Ihan ensimmäinen ajatus että ap perheineen on sosiaalitapaus kun ap on kotona keskellä päivää? En ole ap, kerron sen heti alkuunsa mutta voin kommentoida omalta kantilta. Itse ainakin olen töissä ja ruokatauolla, silloin saan tehdä mitä itse haluan. Parin viikon kuluttua jään äitiyslomalle ja hui hurjaa, olen kotona keskellä päivää. Siis selvä sossutapaus minäkin.
Ite jäin kiinni vaivaisen 30snt suklaapatukasta ja vartija soitti poliisit hakeen jne.jne mihin tää maailma on menossa? ? Rattijuoppoja ei pysäytetä mut 30snt patukan näpistyksestä tunnin säätö!!
että suurempi häpeä on jos lapsi ylipäätään näpistelee. Kaupoissa on usein käytäntönä soittaa poliisille kaikissa varkaustapauksissa, ja hyvä näin, koska kaikesta päätellen sitä kuria ei ainakaan kotona jaeta.
vaikka toisaalta onhan niitä idiootteja vanhempia, jotka ajattelevat näin.. Pahempaa siis lapsen nolaaminen kuin se mitä lapsi on tehnyt. Ehkäpä se mussukka oppii olemaan varastelematta jatkossa kun kerran joutuu poliisikyydissä kotiin.
Toimisivatpa useammat kauppiaat noin vastuullisesti!
ja siitä ilmoitetaan aina poliisille ja jos kyseessä alle 18 vuotias myös sosiaalihuolto saa ilmoituksen poliisilta...
Varastelijat toimitetaan aina poliisin hoteisiin ja nykyään tehdään sitten lastensuojeluun ilmoitus jos kyseessä alaikäinen kuten tässä tapauksessa nyt ilmeisesti on.
Toivottavasti lapsi oppi läksynsä ja lopettaa näpistelyn.
Miksi ei henkilökunta suoraan soittanut minulle? Nyt on lapsi nolattu!
tässä on se lapsen varastelu eikä mikään muu.
Varkaan saa vapaasti nolata -onhan hän tehnyt rikoksen sentään. Jos ei pidä nolaamisesta, ei kannata varastaa.
lapsesi ei tarvitse antaa numeroa jollekin kaupan henkilökunnalle. Ja vanhemmat voivat olla niin kilipäitä, että minä en ainakaan myyjänä haluaisi soittaa jonkun vanhemmalle, että "sinun nico-petterisi on pöllinyt täältä meidän kaupasta sen ja sen tavaran". Vanhempi voisi muuten joka tapauksessa haluta poliisin paikalle asiasta ja hänelle ei myyjän sana asiasta riittäisi. Tällaisia riskejä en voisi myyjänä ottaa vaikka muuten olenkin sillä kannalla, että asiat voisi myös sopia keskenään, eikä aina tarvitse viranomaisia jos voi itsekin selvittää asiat. Kuten ehkä tässä tapauksessa. Mutta nykyajan vanhemmat ovat niin arvaamattomia, että on parempi kutsua kytät.
Jäin itse kiinni näpistyksestä muistaakseni 13-vuotiaana, kaupasta soitettiin vanhemmille jotka sitten hakivat kotiin. Ei mitään poliisikyytejä.
että aloittajan mielestä lapsen varastelussa ei ollut mitään ongelmaa!
mutta kai lapsi otti nyt paremmin opikseen ja siihen loppui näpistelyura alkuunsa!